Održana je 35. sjednica Turističkog vijeća HTZ-a na kojoj su članovi vijeća usvojili prijedlog marketinške suradnje s Turističkom zajednicom grada Rijeka na projektu „Rijeka - Europska prijestolnica kulture 2020.“ (EPK), a članovima vijeća su predstavljene i informacije o tijeku sezone i stanju na tržištima, kao i status zaprimljenih prijava na natječaj za izbor direktora predstavništava HTZ-a na sedam tržišta. Sjednicu je vodio ministar turizma Gari Cappelli uz prisustvo direktora Glavnog ureda HTZ-a Kristjana Staničića.
„Dosad ostvareni turistički rezultati, među kojima je i porast broja dolazaka turista iz dalekih tržišta, odlična su najava za nastavak pozitivnih trendova u ovoj turističkoj godini u kojoj Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica provode niz aktivnosti i mjera usmjerenih prema daljnjem jačanju konkurentnosti te još boljem pozicioniranju Hrvatske na svjetskoj turističkoj karti. Godina 2020. bit će posebno značajna za promociju cijele zemlje. Lokalno, Rijeka će imati priliku dodatno se pozicionirati kao prijestolnica kulture, dok ćemo na globalnoj pozornici sudjelovati na svjetskoj izložbi EXPO pri čemu treba uzeti u obzir da Hrvatska iste godine predsjeda Vijećem EU“, naglasio je ministar Cappelli.
Direktor Staničić naglasio je važnost projekta Europske prijestolnice kulture. „Riječ je o tituli koja za Rijeku predstavlja izuzetnu priliku za dodatnim pozicioniranjem na europskoj turističkoj karti kao bogate i raznovrsne destinacije. Hrvatska turistička zajednica će svakako dati svoj doprinos u promociji te očekujem odličnu suradnju sa županijskom i gradskom turističkom zajednicom jer je ovo prilika da se, osim Rijeke, pozitivno utječe i na prepoznatljivost cijele kvarnerske regije koja obiluje bogatom kulturnom baštinom. Sigurno je da će sve predviđene aktivnosti pozitivno utjecati i na pozicioniranje Hrvatske kao atraktivne turističke destinacije u cjelini“, izjavio je direktor Staničić.
Naime, Turističko vijeće HTZ-a usvojilo je prijedlog suradnje s Turističkom zajednicom grada Rijeka u iznosu od 450.000,00 kuna na projektnim aktivnostima koje, između ostaloga, obuhvaćaju: održavanje međunarodne znanstveno-poslovne konferencije „Međunarodni forum za kulturni turizam 2018“; kreiranje magazina i njegova on-line izdanja pod nazivom „Dobrodošli u EPK/Welcome to EPK“, kojim se Rijeka, Kvarner i Hrvatska predstavljaju svojim posjetiteljima i gostima; izradu promidžbenog videa koji će obuhvaćati kadrove Rijeke kao EPK, Kvarnera i Republike Hrvatske; pripremu ostalih marketinških, PR i promidžbenih materijala za ciljana tržišta te njihovu distribuciju.
Za sedam tržišta pristigle 92 prijave
Članovima Turističkog vijeća je predstavljen status prijava na natječaj za izbor i imenovanje direktora/ice predstavništava Hrvatske turističke zajednice na sedam tržišta, odnosno u Austriji, Češkoj, Sloveniji, Švedskoj, Mađarskoj, Slovačkoj i Kini. Natječaj je bio objavljen 11. travnja 2018. godine te je bio otvoren do 26. travnja 2018. godine, a u navedenom roku pristigle su ukupno 92 prijave. Najveći interes je iskazan za tržište Austrije (19 prijava) te za tržište Slovenije (14 prijava) i tržište Slovačke (14 prijava).
U tijeku je detaljna obrada svih pristiglih kandidatura te provjera zadovoljavanja formalnih uvjeta natječaja. Po završetku obrade sastat će se posebno povjerenstvo zaduženo za provođenje selekcijskog postupka, a koje je imenovano u sljedećem sastavu: predsjednicom Povjerenstva imenovana je Barbara Mesić, glavna savjetnica ministra turizma, a članove Povjerenstva čine direktor HTZ-a Kristjan Staničić, predstavnici Turističkog vijeća HTZ-a Boris Žgomba, Tomislav Fain i Marcel Medak te profesor Dragan Magaš koji je član kao vanjski suradnik.
Turističkom vijeću je također predstavljena i informacija o tijeku sezone i stanju na tržištima, odnosno podaci sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), a prema kojima je u Hrvatskoj u razdoblju od siječnja do kraja travnja ostvareno 1,9 milijuna dolazaka (+10%) i 5,1 milijuna noćenja (+9%). Od toga su strani turisti ostvarili 1,4 milijuna dolazaka (+11%) i 4 milijuna noćenja (+9%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 9% te u noćenjima za 6%. Na nacionalnoj je razini tijekom prva četiri mjeseca najviše noćenja ostvareno s tržišta Slovenije (565.000 noćenja), Njemačke (559.000 noćenja), Austrije (435.000 noćenja), BiH (298.000 noćenja) i Italije (259.000 noćenja), a gledajući po destinacijama najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Poreču, Splitu, Opatiji, Umagu, Zadru, Puli i Medulinu.