Online marketing

Ovaj modul imao je za cilj pojasniti sve izraze vezane uz oglašavanje na internetu, pojasniti koje sve procese uključuje planiranje, oblikovanje, implementacije te mjerenje online kampanja sa posebnim naglaskom na turizam. Kroz cijeli modul prikazale su se i neke uspješne online kampanje u turizmu, a koje su primjenjive u turističkom sektoru u Hrvatskoj. 

Dok su u klasičnom modelu poslovanje prodaja i marketing tek trebali uskladiti dodirne točke, ovdje se je govorilo u području u kojem su uloge stopljene do mjere da za pratiti konkurenciju potrebno je imati  vrlo uigran i sinkroniziran timski pristup online poslovanju u kojem jednaku važnost ima odjel oglašavanja, odjel izrade web sita, odjel proizvoda/usluga i korisnička služba. 

Oblikovanje bilo koje marketinške poruke koje kreće iz odjela marketing, mora biti vrlo dobro povezana sa pravom stranicom na web sjedištu, a sam web mora biti posložen na način da je jednostavan za korištenje no istovremeno podatan za dobro pozicioniranje na tražilicama. Proizvodi/usluge moraju biti opisani na način da su korisniku jasna, ali istovremeno da podupiru napore odjela za oglašavanje. Korisnička služba mora biti jasno upoznata sa svim oglasima koje naručuje odjel proizvoda/usluga da odjel marketinga oglasi, a web mora biti u službi i korisnika i odjela marketinga.

Danas se na tržištu oglašavanja nudi veliki broj različitih alata, no bitno je znati kada je pojedini alat prigodan, koji način komuniciranja sa krajnjim potrošačem je optimalan obzirom na odabrano ciljano tržište, razdoblje u godini, prepoznatljivost turističkog branda. Kako bi mudro mogli odabrati najpodobniji način oglašavanja turističke destinacije ili usluga u turizmu, potrebno je poznavanje svih načina oglašavanja, no jednako je bitno napraviti dobre predradnje u smislu istraživanja i definiranja ciljne skupine i željenih tržišta koja su zanimljiva Hrvatskoj kao destinaciji, kao i fazu životnog ciklusa našeg turističkog proizvoda ili usluge. Kad znamo kome se želimo predstaviti i kad znamo u kojoj životnoj fazi je naš proizvod/usluga moramo definirati cilj kojeg želimo postići oglašavanjem, bilo da se radi o povećanju noćenja, gostiju ili potrošnje te tek potom odabrati koji alat nam je za najpogodniji za ostvarenje tog cilja. Među alatima koji se danas nude na tržištu online oglašavanja prepoznajemo: tražilice, e-mail oglašavanje, društvene mreže, prikazivačko i pretraživačko oglašavanje. 

Rezultati oglašavanja kako mjereni prihodom tako i mjereni ulaganjem u oglašavanje, uvelike ovise o kvaliteti izrade web sjedišta. U ovom modulu dotaknuli smo se svih ključnih elemenata na web sjedištu koji jesu bitni za postizanje uštede u proračunu za oglašavanje te faktorima koji utječu na konverziju i time povećavaju povratak na uloženo u oglašavanje. 

Trendovi ukazuju na sve veću popularnost sadržaja turističkih web sjedišta, kako onog kojeg sami generiramo tako i onog kojeg nam generiraju naši posjetitelji. Kad sami stvaramo imamo potpunu slobodu oblikovanja poruke i emocije koju želimo odaslati, no kad govorimo o sadržaju kojeg stvaraju korisnici potrebno je mnogo vještine kako bi se angažman korisnika pozitivno kanalizirao. Na ovom modulu bilo je prilike vidjeti nekoliko primjera iz turističke prakse u kojima se krajnjeg korisnika usmjeravalo da kreira sadržaj na neinvazivan način. 

Online PR predstavlja logičan nastavak klasičnog PR na virtualni svijet, no ima mnoštvo posebnosti zbog kojih ga je potrebno izdvojiti i posvetiti mu detaljno pažnju. Prvenstveno ćemo u ovom modulu vidjeti kako Online PR utječe na konverzije na web sjedištu, te kako dobro usmjeren PR u turizmu pomaže za SEO i time štedi na proračunu za oglašavanje. 

Online PR je ključan kod odnosa sa zajednicama na društvenim medijima. U ovom predavanju pokazat ćemo kako najbolje iskoristiti društvene mreže za istraživanje tržišta, za segmentaciju klijenata (obzirom na željene destinacije, platežnu moć, navike prilikom posjete destinaciji i sl.) i remarketing, za branding i kolika je mogućnost prodaje turističkih proizvoda i usluga putem društvenih mreža. 

Online poslovanje podliježe istim pravnim regulativama kao i offline poslovanje. Ulaskom u EU dobili smo neka nove pravne regulative koje moramo pratiti, a vezane su uz cookije, informacije u footeru, iskazivanje krajnje cijene. Osim tih pravila postoje pravila vezana na reklamacije i kleveta u periodu reklamacije na društvenim mrežama. Nije na odmet podsjetiti važnost autorskih tekstova. 
 

Program radionice

Koliki proračun je potreban za napraviti dobru kampanju u turizmu? To je često pitanje koje ima puno zavisnih faktora o kojima ovisi odgovor. U ovom edukacijskom modulu upoznati ćemo se sa jednostavnim modelom mjerenja rezultata na jednom i više tržišta u različitim vremenskim periodima. To su pokazatelji temeljem kojih možete dobiti uvid u to u kojem segmentu poslovanja je usko grlo te na koji način alocirati resurse u cilju postizanja najboljih mogućih rezultata.

Komunikacija sa ciljnom skupnim može se odvijati i kroz email marketing. Dio email marketinga na kojeg se manje obraća jesu one poruke koje obično booking sustavi šalju automatski iz svojih aplikacija, a koji također mogu se marketinški mudro oblikovati. Tijekom ovog bloka predavanje će biti usmjereno na upoznavanje sa postojećim popularnim alatima za slanje email marketinga, oblikovanje poruke, upravljanje bazom pretplatnika i praćenje rezultata slanja email kampanja.

Vrijeme

Tema

Sadržaj

10.00 – 10.15

Definiranje očekivanja od ovog edukacijskog modula

Tko smo mi i o čemu ćemo danas razgovarati.

10.15 – 11:00

Definicija online marketinga, kako funkcionira, komponente, planiranje i uspjeh marketinških aktivnosti, Definiranje ciljne skupine

Tko su sve sudionici u procesu online prodaje i marketinga u turizmu? Segmentacija tržišta. Istraživanje ciljne skupine.

11.00 – 11.30

Planiranje web stranica

Od Wireframe preko Mocapa do finalnog dizajna. Razvoj web sita, ne redizajn. Implementacija booking procesa. XML

11.30 – 12.30

Content marketing, online PR

User generated content (sadržaj kojeg generiraju korisnici) Utjecaj online PR-a na prodajne rezultate.
Što sa komentarima gostiju na Trip Advisoru ?

12.30 – 13.15

Pauza

 

13.15 – 14.00

KPI u procesu online prodaje

Mjerenje uspješnosti  online marketinga

14.00 – 15.00

Web sadržaji i Email sadržaji, pravni aspekti objave sadržaja

Tko je odgovoran za pisanje kojih tekstova? Pravna služba, PR odjel, marketing, product manager?
Utjecaj sadržaja na SEO.
Kako napraviti tekst koji će se uistinu čitati?
Poštivanje autorskih prava
Zakoni o kleveti na društvenim mrežama
Pravni elementi na web situ

15.00 – 16.00

E-mail marketing

Obavezni elementi, elementi koje je dobro imati u newsletteru.
Najčešće greške
Najpoznatiji alati
Mjerenje uspješnosti

Budući da je seminar prilagođen za veću interakciju i praktični rad u skupinama bilo bi poželjno da polaznici ovog seminara imaju laptope sa sobom.

Hrvatska turistička zajednica osigurala je simultano prevođenje za seminar Online marketing u svim navedenim gradovima budući da se radi o stručnom seminaru od čega se jedan dio odvija na engleskom jeziku.

Andraž Štalec

Andraž Štalec

Andraž Štalec je direktor i suosnivač tvrtke Red Orbit. Internet marketingom se bavi od 2001. godine. Svoje veliko iskustvo je stekao kroz sudjelovanje na različitim projektima vezanim uz marketing i upravljanje. Predavao je na raznim konferencijama uključujući Slovensku marketinšku konferenciju, SKIM (Slovenska konferencija iskalneg marketinga), Akademija Finance, Slovenska gospodarska komora, Međunarodna konferencija o komunikaciji, Travel zoom konferencija i brojna događanja u organizaciji Google-a.

U posljednjih nekoliko godina savjetnik je brojnim slovenskim kompanijama među kojima su: MoutVacation.com, SloveniaHoliday.com, Gorenje, Danone, MedvešekPušnik, Triglav zdravstveno osiguranje i drugi. Andraž je autor više od 100 članaka o Internet marketingu i certificirani trener za Google Analytics i Google Adwords.
Cerifikati: Google AdWords Qualified Individual, Google Analytics Individual Qualification (IQ).

Sanja Trbojević

Sanja Trbojević

Nakon završenog formalnog obrazovanja na Fakultetu za turistički i hotelski menadžment, započinje svoju poslovnu karijeru u tada start up projektu adriatica.net. Tijekom 11 godina rada u online turizmu, imala je priliku biti uključena u sve faze poslovnog životnog ciklusa jednog turističkog online subjekta - od  rasta i širenja online turističke agencije na međunarodno tržište sa širokom paletom turističkih usluga, sve do opadanja i kraja poslovanja. Kao voditeljica online marketinga i razvoja weba postavila je prvi pravi online kanal prodaje za jednu od vodećih hrvatskih turističkih agencija Atlas d.d. 

Trenutno radi kao project manager u digitalnog agenciji Degordian (novo ime za iStudio) na projektima koji povezuju različite online kanale komunikacije, SEO i UX analiza web stranica, izrada web stranica, izrada aplikacija za društvene mreže, osmišljavanje i izrada newsletter kampanja te comunity management. 
Predavač je u Algebri na programu obrazovanja pod nazivom Specijalist za internet marketing.