Kategorija:
Objavljeno:
HTZ novim pristupom ostvaruje repozicioniranje Hrvatske kao turističke destinacije
Na danas održanoj 21. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice usvojen je Program rada Hrvatske turističke zajednice za 2014. godinu. Aktivnosti predviđene Programom slijede razvojni okvir i ključne smjernice uspostavljene Strategijom razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine prema kojem je u navedenom razdoblju ključna zadaća Hrvatske turističke zajednice marketinškim aktivnostima usmjeriti transformaciju Hrvatske u destinaciju koja nudi više od obiteljskog odmora, ljeta, sunca i mora. Naglasak je stavljen na strategiju sustava turističkih proizvoda iz kojih proizlazi i primjerena promocija na ciljnim tržištima.
Ministar turizma Darko Lorencin izjavio je da je Program rada rezultat novog promišljanja i nastavak implementacije Strategije razvoja turizma te su u njega ugrađene i konture SMP-a koji još nije donesen. Program rada predstavlja veliki zaokret s fokusiranijim načinom rada te s dugoročnim ciljem udvostručenja turističke potrošnje.
„Želimo imati turizam s rokom povrata od 10 godina, a do 2020. godine želimo postići efikasniji sustav upravljanja destinacijama za što nam je potrebno integriranje svih razina. Generalni zaokret mora se napraviti i u alociranju novca jer je 70% aktivnosti predviđeno u pred i posezoni, a svega 30% za glavni dio turističke sezone. To su veliki izazovi i za Glavni ured HTZ-a te za cijelo turističko vijeće koje treba imati funkciju kontrole. Svi smo mi ovdje zbog našeg turizma te će nas suditi prema našim rezultatima“, rekao je ministar Lorencin.
Predstavljajući Program rada direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić izjavila je kako će u 2014. HTZ nastaviti provedbu ranijih aktivnosti usmjerenih prema daljnjem izgrađivanju ugleda hrvatskog turizma te boljeg pozicioniranja Hrvatske na međunarodnom tržištu kao poželjne turističke destinacije, ali i naglasila kako Program donosi cijeli niz novosti. Među ostalim, radi se o izgradnji nove brending strategije hrvatskog turizma, unapređenje odnosa s javnošću putem provedbe integrirane PR strategije, daljnje unapređenje online komunikacije putem niza inovacija te uspostavu PPS koncepta (pred i posezona) s ciljem poticanja turističkog prometa u razdoblju van vrhunca sezone. PPS koncept podrazumijeva razvoj desetak destinacija u dosegu hrvatskih zračnih luka koje će se profilirati i dobiti oznaku „PPS friendly destinacija“ i na kojima će biti poslovno aktivno najmanje 50% ponude, a presudnu ulogu u njihovom razvoju imat će turističke zajednice koje se trebaju osposobiti za djelovanje na načelu destinacijskih menadžment organizacija (DMO) i destinacijske menadžment kompanije (DMK) koje trebaju kreirati ponudu proizvoda.
„Prva ključna zadaća HTZ-a u 2014. godini je redefiniranje elemenata turističkog identiteta Hrvatske koji će rezultirati izgradnjom nove brending strategije. U prvoj fazi implementacije pristupit će se izradi novih kreativnih rješenja za sve ključne komunikacijske kanale, a međunarodno predstavljanje nove integrirane strategije planira se tijekom londonskog WTM-a 2014.“, izjavila je direktorica Matešić.
Osim usvajanja Programa rada za 2014. godinu, na današnjoj sjednici Turističko vijeće raspravljalo je i prihvatilo Izvješće o tijeku sezone i stranju na tržištima, Izvješće Nadzornog odbora o obavljenom nadzoru nad poslovanjem Hrvatske turističke zajednice za devet mjeseci 2013. godine., kao i Izvješće o naplati boravišne pristojbe, a nakon rasprave prihvaćeni su Prijedlog rebalansa Financijskog plana za 2013. godinu te Prijedlog godišnjeg plana provođenja nadzora nad radom turističkih zajednica u 2014. godini. Osim toga, Turističko vijeće donijelo je odluku o sredstvima oglašavanja Hrvatske turističke zajednice u promotivnim kampanjama i/ili promotivnim/prodajnim kanalima subjekata javnog i privatnog sektora te odluku o preraspodjeli već odobrenih sredstava za potpore Hrvatske turističke zajednice.
Ključni naglasci u Programu rada Hrvatske turističke zajednice za 2014. godinu:
• jačanje snage nacionalnog turističkog brenda Hrvatske kroz izgradnju nove brending strategije
• poticanje turističkog prometa u razdoblju predsezone i posezone („Croatia PPS“ koncept)
• povećanje prosječne dnevne potrošnje turista kroz konzumaciju „premium sadržaja“ (proizvoda s većom dodanom vrijednošću)
• integrirana PR strategija oslonjena na konzistentno komuniciranje redefiniranog brenda i PPS ponude
• unapređenje online komunikacije kroz redizajn portala www.hrvatska.hr, uspostavu novih PPS podstranica i promicanje „premium sadržaja“