Svjetski turizam u 2012. nastavlja rast

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
WTM 2011_Taleb Rifai i Niko Bulic
U svjetskom će se turizmu i iduće godine nastaviti rast međunarodnih turističkih dolazaka od 3 do 4 posto, što je nešto manji postotak rasta nego ove godine koja bi trebala završiti s 4 do 4,5 posto više dolazaka nego lani, prognoza je Svjetske turističke organizacije (UNWTO) iznesena na današnjem ministarskom summitu održanom na Svjetskoj turističkoj burzi (WTM) u Londonu.

Na ovogodišnjem WTM-u, koji se održava od 7. do 10. studenoga, okupio se najveći broj turističkih ministara i državnih tajnika iz svijeta, njih blizu 90, rekao je glavni tajnik UNWTO-a Taleb Rifai i istaknuo da je turizam jedna od najvažnijih gospodarskih grana u svijetu. Sa summita je poručeno vladama u svijetu da više uvažavaju turizam u svojim politikama, da se više 'bore' za liberalizaciju viznog režima pa i za elektronske vize, kao i za manje troškove roaminga mobilnog telefoniranja i interneta.

Iz Hrvatske je summitu prisustvovao državni tajnik u Ministarstvu turizma Željko Lenart koji je novinare izvijestio da se na skupu dosta govorilo o inicijativi za strateško partnerstvo na razini EU-a u promociji za daleka tržišta, s obzirom da se s tih tržišta do 2030. očekuje velik porast broja putnika. Riječ je ponajprije o Indiji, Kini, Brazilu, ali i SAD-u, Australiji, Rusiji i Japanu, odakle se turistički promet svake godine povećava kako jačaju njihove ekonomije. Hrvatska je spremna za taj trend, te se planira više povezati s drugim zemljama u regiji i Europi i svakako pojačati promociju na dalekim tržištima, kazao je Lenart.

Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić istaknuo je da je u modele udruženog oglašavanja za iduću godinu uveden i dodatni za oglašavanje na dalekim tržištima, u sklopu kojeg će hrvatski partneri udruživati više sredstava nego u ostalim modelima i to 60 posto. Posebno pritom vjeruje u odaziv partnera i turista iz Brazila i Australije, jer iz tih zemalja Hrvatska već bilježi velike poraste dolazaka, ali i dobre najave i zanimanje poslovnih partnera.