U sklopu zajedničkog projekta Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), održane su četiri radionice na temu uloge vodiča za pustolovna putovanja u kreiranju jedinstvenih i neponovljivih doživljaja i iskustava turista te razvoja destinacije ribolovnog turizma. Program obrazovanja obuhvaća razvoj, marketing i provedbu destinacijskih proizvoda posebnih oblika turizma, a namijenjen je odabranim ciljnim skupinama koje obuhvaćaju zaposlene u sustavu turističkih zajednica te lokalnoj upravi i samoupravi, turističkim agencijama, vodičima, potencijalnim gospodarskim i drugim zainetresiranim subjektima.
Sudionici radionice ‘’Uloga vodiča za pustolovna putovanja u kreiranju jedinstvenih i neponovljivih doživljaja i iskustava turista’’ u Splitu (17.11.) i Zagrebu (20.11.) imali su priliku sagledati i razumjeti kontekst i potencijal pustolovnog turizma, steći uvid u trendove na globalnoj razini te stanje i potencijale ponude hrvatskog tržišta pustolovnog turizma. Specifični dio radionice odnosio se na razumijevanje vrste doživljaja i iskustava turista na pustolovnim putovanjima, specifičnoj ulozi vodiča u izvedbi putovanja, razloga i potrebe ispunjavanja očekivanja klijenata, potencijala koji su potrebni u kreiranju i transformaciji jedinstvenih i neponovljivih iskustava, koje standarde i kriterije bi vodiči trebali ispunjavati, kao i značaj kvalitetne i kontinuirane edukacije vodiča za ovaj segment turizma u svrhu pružanja vrhunske usluge turistima, ispunjavanju njihovih očekivanja i u konačnici kreiranju njihovih jedinstvenih doživljaja i iskustava.
Sudionici radionice ‘’Ribolovni turizam – Pretpostavke i okviri razvoja destinacije ribolovnog turizma’’ u Splitu (16.11.) i Zagrebu (21.11.) imali su priliku steći uvid u aktualne trendove i izazove na globalnom turističkom tržištu ribolovnog turizma (mora, jezera, rijeke), kao i stanje, kontekst, strateške okvire i razvojne potencijale ribolovnog turizma u Hrvatskoj. Na primjerima iz prakse identificirane su aktivnosti i koraci koje treba poduzeti u pogledu odabira ciljnih tržišta i skupina, a kako bi se uspješno ispunilo njihova očekivanja i zahtjeve. Kroz interaktivnu radionicu saznali su kako kreirati uspješne priče ribolovnog turizma, brendirati i promovirati proizvod i destinaciju, koje kanale distribucije destinacijskih proizvoda ribolovnog turizma odabrati, značaju primjene zakona i propisa, društveno odgovornog poslovanja (DOP) u svakodnevnoj praksi, potrebi kontinuirane edukacije svih dionika te povezivanju i jačanju međusobne suradnje i stvaranju klastera kako bi se ojačala pozicija na međunarodnom tržištu.
Za realizaciju programa edukacije angažiran je ugledni predavač iz Velike Britanije gospodin Myles Farnbank, koji ima preko 30 godina iskustva kao vodič specijaliziran za programe pustolovnog turizma (kajak, kanu, jedrenje, planinarenje i dr.). Pored aktivnog vođenja, Myles je također angažiran kao trener, predavač i konzultant, a također osmišljava i provodi programe obuke u Velikoj Britaniji i inozemstvu. Voditelj je vodičkog odjela i obučavanja za Wilderness Scotland što je rezultiralo i kreiranjem prvog programa obuke za vodiče pustolovnog turizma u Velikoj Britaniji. Myles je član Upravnog odbora ATTA-e za standarde i stručno osposobljavanje vodiča pustolovnog turizma te radne skupine Failte Ireland za obuku vodiča. Od 2016. je član žirija Wanderlusta za izbor najboljeg vodiča u svijetu.