Kategorija:
Objavljeno:
Hrvatska turistička zajednica uspješnim predstavljanjem aktivno je započela promotivne aktivnosti na ovogodišnjem World Travel Market koji se održava od 3. do 6. studenoga u Londonu. Na jednoj od najznačajnijih turističkih burzi na svijetu Hrvatska turistička zajednica na štandu veličine 200 m2 i uz suizlaganje 16 hrvatskih turističkih subjekata, predstavlja hrvatsku turističku ponudu s posebnim naglaskom na projekt Hrvatska 365 i njegovih šest ključnih proizvoda.
Prvoga dana održavanja sajma zabilježen je izniman interes britanski medija i partnera za Hrvatskom. Hrvatska turistička zajednica u popodnevnim satima održala je tiskovnu konferenciju kako bi se dodatno predstavila britanskim medijima, a novi, osvježeni koncept godišnje tiskovne konferencije, kao i raznolikost i bogatstvo hrvatske turističke ponude prepoznali su brojni britanski mediji. Njih preko 80 odazvalo se pozivu kako bi poslušali koje sve novosti u 2015. dolaze iz Hrvatske, koji su planovi i najznačajnije aktivnosti.
Okupljenim predstavnicima medija pozdravnim govorom prvo se obratio ministar turizma Darko Lorencin koji je naglasio: ''Turisti iz velike Britanije ostvarili su oko 415 tisuća dolazaka i više od 2 milijuna noćenja. Ove godine bilježimo porast od čak deset posto turista s britanskog tržišta, što Britaniju trenutno stavlja na 9. mjesto u strukturi turista koji posjećuju Hrvatsku. To je dobar rezultat posebice ako imamo na umu da su se u posljednjih pet godina brojke turista iz Britanije udvostručile. No, vjerujem da možemo još i bolje te da ćemo uskoro postići brojke s britanskog tržišta koje smo imali osamdesetih godina. Naša je zemlja lijepa, no osim sunca i mora ima mnogo toga za ponuditi i izvan glavnih ljetnih mjeseci. Kako bismo produljili sezonu radimo na brojnim atrakcijama i glazbenim festivalima koji su motiv dolazaka posebice za turiste iz Britanije.''
Nakon obraćanja ministra prisutne je pozdravio i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić koji je napomenuo: ''Hrvatska je na tržištu Velike Britanije prisutna dugi niz godina. Trud koji ulažemo u promociju na ovome tržištu rezultirao je dolascima brojnih iznimno zadovoljnih britanskih i irskih gostiju koji se svake godine nanovo vraćaju u Hrvatsku. Nastavno na sve dosadašnje aktivnosti i postignute rezultate, a osobito na postavke novoga Strateškog marketinškog plana, u narednome razdoblju aktivno ćemo se fokusirati na dodatnu promociju Hrvatske na ovome, za nas vrlo značajnome tržištu.''
Tiskovna konferencija nastavljena je predstavljanjem noviteta koje nosi 2015. godina, rezimirane su brojke turističkog prometa s britanskoga tržišta, najavljena područja turističkog poslovanja Hrvatske u narednome razdoblju, odnosno koncepti i proizvodne kategorije, te dodatno i projekt Hrvatska 365 koji je još u listopadu izazvao veliki interes britanskih medija i partnera.
Nakon predstavljanja novosti koje donosi iduća godina, britanski mediji imali su prilike od predstavnika Ultra Europe Music Festivala čuti zašto je upravo Hrvatska odabrana kao destinacija za održavanje ovog iznimno značajnog događanja na kojemu britanski gosti prednjače po broju dolazaka. Hugo Baus istaknuo je i planove za narednu godinu, prema kojima bi Ultra Europe, umjesto dosadašnjih tri dana, trajao 7 dana i održavao se na pet lokacija. Ako se uzme u obzir da mladi koji dolaze na festival dolaze nekoliko dana prije samoga festivala, a ostaju i po nekoliko dana nakon istoga, Hrvatska zasigurno i ove godine od Ultre može očekivati brojne goste iz preko 125 zemalja svijeta, Velike Britanije, Njemačke, Slovenije, Australije, Španjolske, Poljske, SAD-a, Kanade, Austrije, Nizozemske i brojnih drugih.
Nakon Bausa, medije je pozdravio Steven Allison, jedan od direktora Unknown i Hideout festivala, britanskih festivala kojima je dosadašnjih godina domaćin bila upravo Hrvatska, odnosno Rovinj i Novalja (Zrće). Naglasivši ljepote Hrvatske i njezine posebnosti, Allison je zaključio kako izvanredna dosadašnja suradnja donosi brojne prednosti, a jedna od najznačajnijih svakako je promocija Hrvatske i jačanje svjesnosti o njoj kao destinaciji, osobito među mladima.
Zadnji dio tiskovne konferencije bio je posvećen hrvatskoj gastronomiji, odnosno bogatoj ponudi sireva i iznimnoj kvaliteti koju Hrvatska u tom segmentu nudi tržištu. Julitett Harbutt predstavila je i degustirala tako četiri vrste sire iz četiri hrvatske regije te zaključila kako Hrvatska doista ima jedne od najkvalitetnijih sireva na svijetu. Lički škripavac, Paški sir, istarski sir s tartufima i međimurski turoš sir iznimno su se svidjeli Harbutt, ali i svim nazočnim medijima koji su ih imali prilike tijekom predstavljanja i kušati. Inače, Juliett Harbutt vodeća je svjetska stručnjakinja za sir. Sudjelovala je na događanjima poput British Cheese Awards, The Royal Bath&West Show, British Cheese Week and Cardiff Country Fair. Brojnim pojavljivanjima u televizijskim i radio emisijama, objavljenim knjigama, gostovanjima, od kojih je značajno ono na American Cheese Society konferenciji, kao i aktivnom promoviranju izvrsnosti i podizanju svijesti o siru i njegovoj vrijednosti, stekla je brojne poklonike diljem svijeta.
Prvi dan WTM – a donio je i brojne sastanke na hrvatskom štandu. Ministar Lorencin i direktor Ivičić sastali su se tako sa značajnim medijima i turoperatorima, partnerima Hrvatske na britanskome tržištu - Saga, Wanderlust Magazine, Travel Channel, Food and Travel, Orbitz Worldwide, Spirit Slovenia, Colette, Low Cost Travel Group, Richard Quest –CNN, kako bi rezimirali dosadašnju suradnju i utvrdili mogućnosti za daljnju jaču suradnju u svim aspektima poslovanja.
Neposredno prije tiskovne konferencije hrvatski štand posjetio je i Taleb Rifai i održao sastanak s ministrom Lorencinom i direktorom Ivičićem. Rifai je posebno pohvalio projekt Hrvatska 365 izrazivši zadovoljstvo činjenicom da se Hrvatska okreće promociji brojnih iznimno kvalitetnih proizvoda koje kao destinacija nudi. Najavio je i svoj skori dolazak u Hrvatsku kako bi svečano otvorio i sudjelovao na Svjetskom kongresu predsjednika udruga turističkih agencija tijekom kojega će biti potpisan i UNWTO-ov Globalni etički kodeks za turizam.
World Travel Market, vodeći svjetski sajam turističke industrije s tradicijom dužom od 30 godina, svake godine okuplja oko 50 tisuća turističkih profesionalaca, više od pet tisuća izlagača i oko tri tisuće predstavnika medija iz cijelog svijeta.
U okviru sajma, na kojem se tradicionalno predstavlja niz aktualnosti i trendova iz područja turizma, svake se godine održava i stotinjak stručnih skupova i seminara, a tradicionalno će se održati i Summit ministara u sklopu kojega će biti okrugli stol na temu ''Turizam i mega događanja''.