Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i Slovenska turistička organizacija (STO) u ovoj godini na tržištu SAD-a provode zajedničku kampanju „Naturally Yours - taste, feel, Love“ s ciljem još snažnijeg pozicioniranja Hrvatske i Slovenije kao atraktivnih cjelogodišnjih destinacija. Riječ je o kampanji za koju je sredstva osigurala Europska komisija, a među predviđenim aktivnostima je i specijalizirana radionica za hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma održana u New Yorku, koja je okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, odnosno turoperatora i agencija s posebnim naglaskom na luksuzni segment.
„SAD predstavlja daleko tržište s kojeg ostvarujemo najveći turistički promet, ali i tržište na kojem buduću poziciju Hrvatske želimo graditi u niši između Standarda i Premiuma. Upravo zato svoje komunikacijske aktivnosti usmjeravamo u isticanje hrvatske turističke ponude koja ima visoku vrijednost, odnosno obraćamo se turistima iz premium skupine potražnje. Vjerujemo u odlične promotivne efekte kampanje, ali i same radionice jer s kolegama iz Slovenske turističke zajednice imamo kvalitetnu suradnju što potvrđuju i dosad uspješno realizirane zajedničke suradnje putem kojih smo naše dvije zemlje promovirali na dalekim tržištima poput SAD-a, Kine i Australije. Ovu aktivnost iskoristit ćemo za dodatnu promociju Hrvatske, ali i kao odličnu priliku za dodatnim povezivanjem hrvatskih, slovenskih i američkih partnera“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, nadodavši kako su Amerikancima omiljene hrvatske destinacije Dubrovnik, Split, Zagreb, Hvar i Rovinj.
U sklopu radionice poseban je naglasak stavljen na turističke proizvode iz luxury i premium segmenta, kao što su priroda i prirodna baština, aktivni turizam, eno-gastronomija, kulturni turizam te lifestyle, dok sama kampanja, podsjećamo, obuhvaća zajedničku podstranicu na službenim stranicama Europske putničke komisije, aktivnosti digitalnog oglašavanja u renomiranim američkim medijima kao što su Conde Nast Traveler i Wanderlust te zasebnu YouTube kampanju za koju je kreiran zajednički promotivni video.
„Turisti iz dalekih zemalja često tijekom svojih putovanja žele upoznati i istražiti više od jedne države, zbog čega je važno udružiti snage sa susjednim zemljama, osobito pri promociji odredišta na dalekim tržištima. Nakon uspješnih nastupa s HTZ-om u Aziji i Australiji, odvažili smo se na zajedničku promociju u SAD-u te zahvaljujem hrvatskim kolegama na učinkovitoj suradnji. Svi se radujemo još učestalijim posjetima američkih turista na našim destinacijama“, poručila je Maja Pak, direktorica Slovenske turističke organizacije.
Uz Hrvatsku turističku zajednicu i njezino Predstavništvo u New Yorku, od hrvatskih subjekata radionici su prisustvovale turističke zajednice Istarske, Splitsko-dalmatinske i Ličko-senjske županije te gradova Split i Zagreb, a prisutni su bili i drugi turistički subjekti iz domene hotelijerstva i agencija. Okupljene su pozdravili i veleposlanici Republike Hrvatske i Republike Slovenije u SAD-u.
Dodajmo kako je prema podacima sustava eVisitor s američkog tržišta u dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj ostvareno 685.000 dolazaka i oko 2 milijuna noćenja. Navedeno u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 33 posto u dolascima i 23 posto u noćenjima, dok u usporedbi s 2019. ovi podaci ukazuju na porast od 9 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima.
S druge strane, Amerikanci su do kolovoza 2023. u Sloveniji ostvarili 101.000 dolazaka i 228.000 noćenja, što predstavlja rast od 32 posto u dolascima i 30 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Do kraja godine očekuje se ostvarivanje još boljih rezultata od onih iz 2019. godine, kada je zabilježeno gotovo 149.000 dolazaka i više od 323.000 noćenja američkih turista.
Dodajmo kako će se tijekom današnjeg dana za američke partnere, medije, turoperatore i agente održati i posebna eno-gastronomska prezentacija Zadra koju, uz podršku HTZ-a, organizira TZ grada Zadra.