U Ministarstvu turizma održana je 39. sjednica Turističkog vijeća HTZ-a na kojoj su članovima Vijeća predstavljena izvješća nadzornih odbora turističkih zajednica županija, Turističke zajednice Grada Zagreba i Turističke zajednice otoka Krka za koja je utvrđeno kako sadrže sve elemente propisane Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma. Članovima Vijeća su prezentirani i prijedlozi poziva Hrvatske turističke zajednice za 2019. godinu: za Udruženo oglašavanje, strateške projekte i dodjelu potpora događanjima i programima DMK. Na sjednici je odlučeno kako će se u 2019. godini potpore inicijativama i proizvodima na turistički nerazvijenim područjima dodjeljivati isključivo putem programa „Konkurentnost turističkog gospodarstva“ koji provodi Ministarstvo turizma što znači da iduće godine Hrvatska turistička zajednica neće raspisivati javni poziv za potpore tim inicijativama i proizvodima.
Ministar turizma RH Gari Cappelli osvrnuo se na dosadašnji dio turističke godine, s naglaskom na turističku politiku koja je, prema njegovim riječima, ponovno polučila izvrsni rezultat. „Koliko god se potenciralo u javnom prostoru prebrojavanje turista u smislu dolazaka i noćenja, naglašavam kako smo uspjeli u provođenju naše turističke politike. Rezultat koji nas zanima mjerimo povećanjem kvalitete turističke ponude, produljenjem turističke aktivnosti na sedam mjeseci te ostvarenim financijskim rezultatima koji su već sada bolji u odnosu na lanjske rekordne prihode od turizma, i to za 14 posto. U prepoznatljivosti na svjetskoj turističkoj karti, želimo jačati konkurentnost kvalitetom i razvijanjem specifičnih oblika turizma kao što je sportski turizam, gastro, zdravstveni…“, izjavio je ministar turizma RH Gari Cappelli.
„Pred nama je iznimno zahtjevan dio turističke godine za koju su najave vrlo dobre. Intenzivno radimo na promociji post sezone na ključnim svjetskim tržištima, a veliki dio naših promišljanja usmjeren je prema 2019. godini tijekom koje će, jednu od ključnih uloga, imati i danas usvojeni prijedlozi javnih poziva. Cilj nam je daljnje jačanje suradnje s međunarodnim partnerima kroz udruženo oglašavanje i strateške projekte, ali i daljnja promocija putem sporta koji je posebice u ovoj godini pokazao da itekako može doprinijeti prepoznatljivosti zemlje na stranim emitivnim tržištima. Usvojeni su i prijedlozi programa potpora putem kojih ćemo podržati sve kvalitetne projekte koji će hrvatskom turizmu dati novu i dodanu vrijednost“, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Sjednica Turističkog vijeća bila je, između ostalog, posvećena sportu te je najavljen poziv za iskazivanje interesa za provedbu projekta Sportska Hrvatska kojim HTZ planira uspostaviti suradnju s organizatorima vrhunskih sportskih događanja u Hrvatskoj te vrhunskim hrvatskim sportašima u cilju dodatne promocije na emitivnim tržištima. U sportskom duhu sjednice Turističkog vijeća predstavljen je i prijedlog Odluke o dodatnoj marketinškoj i PR suradnji s Hrvatskim teniskim savezom na sportskom događanju Davis Cup u Zadru između teniskih reprezentacija Hrvatske i SAD, koji će se održati u Zadru od 14. do 16. rujna 2018. godine. Zbog značaja samog događanja koji predstavlja posljednje polufinale Davis Cupa koje se igra u Hrvatskoj i posljednje koje se igra prema starim pravilima ovaj se događaj želi dodatno promovirati kroz različite vrste marketinških aktivnosti.
Turističkom vijeću je također predstavljena i informacija o tijeku sezone i stanju na tržištima, odnosno podaci sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew). Pokazatelji za dosadašnji dio godine (siječanj-kolovoz) pokazuju kako su uspješno zadržani pozitivni trendovi i predviđeni rast turističkog prometa, a sa tržišta dolaze dobre najave i za ostatak turističke godine. U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza ostvareno 15,7 milijuna dolazaka (+5%) i 88,5 milijuna noćenja (+4%). Od toga su strani turisti ostvarili 14 milijuna dolazaka (+5%) i 78,2 milijuna noćenja (+4%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 8% te u noćenjima za 6%. U kolovozu je u Hrvatskoj ostvareno 4,6 milijuna dolazaka i 32,1 milijun noćenja što u usporedbi s kolovozom 2017. godine predstavlja porast od 3% u dolascima i 1% u noćenjima.