Kategorija:
Objavljeno:
U opatijskom hotelu Ambasador, u sklopu prvoga dana održavanja Dana hrvatskog turizma, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić predstavio je Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020.
Strateški marketinški plan, kao jedan od ključnih dokumenata kojim je definiran nacionalni turistički marketing Republike Hrvatske, temelji se na Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine te predstavlja kvalitetan okvir i temelj za sve nadolazeće operativne planove u godinama koje slijede. Samim planom predložene su strategije i inicijative stvaranja dodane vrijednosti za tržišta, strategije osvajanja gostiju s tradicionalnih i novih tržišta te boljeg upravljanja zadovoljstvom gostiju na destinacijama.
Kako bi Hrvatska postala globalno prepoznatljivom turističkom destinacijom, visoko konkurentnom i otvorenom za investicije, nužno je ojačati snagu brenda i povećati konkurentnost, čime će se stvarati i dodatna radna mjesta, uz održivo upravljanje rastom i povećanje prihoda od turizma. Jednako tako, neophodno je nadalje diversificirati ponudu te poticati unaprjeđenje kvalitete u turizmu, uz punu afirmaciju elemenata autentičnosti, poticanje stvaranja dodane vrijednosti ponude i smanjenje sezonalnosti.
Analize HTZ-a pokazale su kako je snaga nacionalnog turističkog brenda Hrvatske još uvijek nedovoljna, ponuda u dovoljnoj mjeri nije profilirana u odnosu na konkurente, smještajna ponuda djelomično je deficitarna, kapacitet privlačenja novih segmenata gostiju je ograničen, a sezonalnost visoko naglašena.
Kako bi ojačala snagu turističkog brenda, Hrvatska turistička zajednica pristupit će izradi novog krovnog komunikacijskog koncepta, tj. nove nacionalne brending strategije, snažnije se okrenuti online i integriranoj komunikaciji, uz angažman jakog globalnog PR partnera. Jednako tako, ciljano će se komunicirati s jasno definiranim segmentima potrošača, uz uvažavanje njihovih specifičnih motivacija. SMPHT-om se promocija jače okreće ka ciljanim geozonama, s posebnm naglaskom na brzorastuća tržišta Velike Britanije, Poljske, Skandinavije, Rusije, te Njemačke, Francuske, Italije, Austrije i Slovenije kao tržištima koja absorbiraju 65 posto marketinških napora Hrvatske.
Ciljevi SMPHT-a, jačanje nacionalnog turističkog brenda, povećanje turističkog prometa u razdoblju pred i posezone te povećanje prosječne potrošnje turista, bit će podržani i snažnom suradnjom koju će HTZ pružiti turističkoj industriji.
SMPHT definira i pet ključnih prodajnih segmenata (ljepota prirode, mora i obale, netaknutost destinacija -očuvana prirodna bogatstve, čisto more, jedinstvena obala i otoci, bogata kulturna baština, gastronomija te različitost životnih stilova), s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao ''mediteranskoga brenda prepoznatog po izvrsnosti i različitosti životnih ciljeva''. SMPHT predlaže i definiranje ikona i simbola, kako bi se ojačale asocijacije između brenda i destinacijske ponude.
SMPHT će operativno biti implementiran putem 35 operativnih taktika: inicijative dizajna vrijednosti (10 taktika), inicijative komunikacije vrijednosti (9 taktika), inicijative distribucije vrijednosti (2 taktike), inicijative zadržavanja gostiju (tri taktike) i incijative podrške industriji (11 taktika).
OPERATIVNE TAKTIKE:
Inicijative dizajna vrijednosti - Imidž i percepcija brenda Hrvatska na nacionalnoj i proizvodnoj razini; Ikone, simboli, mitovi i glazba brenda; Razvoj hrvatskih komercijalnih brendova i oznaka; Osnivanje PPS kluba i PPS sustava oznaka; Razvoj specifičnog sustava PPS doživljaja; Podrška organizaciji PPS događaja; Formiranje odabranog PCE+ portfelja; Promicanje „Premium ponude” Hrvatske; Proces dodatne prodaje (up-selling)/veća potrošnja; Podrška razvoju iskustvenog sustava Hrvatske.
Inicijative komunikacije vrijednosti - Novi krovni komunikacijski koncept Hrvatske; Brend savezi” (co-branding); Inspiracija na odredištu/ informiranje putem važnijih internetskih stranica; Specijalistički alati i internetske stranice/ promocija sadržaja; „Push” stav prema turističkoj i zrakoplovnoj industriji; Integrirana komunikacija prednosti PPS-a; PPS internetska stranica; Komunikacija PCE+ programa i ponude dodane vrijednosti; PCE+ aplikacije.
Inicijative distribucije vrijednosti - Poticanje uključivanja sadržaja i alata za rezervaciju na internetske stranice; Poticanje razvoja online PPS prodajnog sustava.
Inicijative zadržavanja gostiju - Razvoj i provedba programa zadovoljstva gostiju; Razvoj i provedba programa zadržavanja gostiju; Razvoj i poboljšanje iskustava korisnika u odredištima.
Incijative podrške industriji - Interni plan digitalne transformacije; Edukacijski programi vezani uz PPS; Offline alati podrške prodaji; Prijenos marketinških znanja i tehnologije; Selektivna distribucija marketinških informacija; Organizacija godišnjega nacionalnoga turističkog kongresa; Podrška razvoja DMK-ova u Hrvatskoj; Radionice Buy&Sell Croatia; Efikasnija uporaba marketinške infrastrukture; Obrazovanje ključnih kadrova sustava TZ; Pomoć sustavu TZ prilikom transformacije u DMO.
Podsjetimo, svrha SMPHT-a jest omogućiti Hrvatskoj i njezinoj turističkoj industriji da kroz turizam ostvari veći prihod i razvojno napreduje te Plan u skladu s time predlaže strategije i inicijative za stvaranje dodane vrijednosti za tržište, osvajanje gostiju s tradicionalnih i novih tržišta, bolje upravljanje zadovoljstvom turista te, kao krajnji rezultat, kreiranje njihove odanosti. Također, Plan predviđa podršku turističkoj industriji i regijama u provedbi kvalitetnijih marketinških aktivnosti i učinkovitijeg upravljanja destinacijama. Fokus je na tri cilja: jačanje turističkog brenda ''Hrvatska'', povećanje volumena prometa u pred i posezoni te povećanje prosječne potrošnje po realiziranome gostu, s prijedlogom rješenja koordiniranog marketinga turističkih proizvoda i regija na emitivnim tržištima i djelovanja koja će pomoći turističkoj industriji da se bolje komercijalizira, korištenjem inovativnih tehnika.
SMPHT će provoditi Glavni ured Hrvatske turističke zajednice, u suradnji s turističkom industrijom i ostalim dionicima, djelujući u skladu s načelima opće korisnosti, usredotočenosti na unapređenju prodaje te uz poštivanje rastuće autonomnosti regionalnih i lokalnih turističkih zajednica.