Kategorija:
Objavljeno:
Prateći trendove na međunarodnom turističkom tržištu i zahtjeve suvremenih turista, Ministarstvo turizma je prošle godine prvi put objavilo „Hotspot Croatia“, program poticanja slobodnog pristupa Internetu u turističkim destinacijama kojemu je cilj, među inim, ojačati promociju hrvatskih odredišta, privući nove goste i utjecati na podizanje ukupne konkurentnosti hrvatskog turizma.
Na javni je poziv prošle godine pristiglo 112 zahtjeva, od kojih je odobreno njih 75, za što je Ministarstvo turizma ukupno izdvojilo 1,5 milijuna kuna za uspostavu oko 270 hotspot lokacija, odnosno pristupnih točaka bežičnog besplatnog Interneta na turistički najfrekventnijim područjima poput glavnih gradskih trgova, šetališta, zatim na lokacijama u blizini autobusnih i željezničkih kolodvora, trajektnih i nautičkih luka, te javnih plaža.
Za program „Hotspot Croatia“ ove je godine Ministarstvo objavilo javni poziv 13. ožujka, na koji su se mogle javiti jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Aktualni program obuhvaća mogućnost uspostave novih hotspot pristupnih točaka, a kao novitet predlaže nadogradnju već postojećih te obilježavanje novih i već postojećih pristupnih točaka wi-fi interpretacijama, tj. instalacijama u javnom prostoru koje doprinose prepoznatljivosti i promociji lokacija na kojima će se gostima osigurati besplatni pristup Internetu.
Na ovogodišnji je javni poziv pristiglo ukupno 127 zahtjeva, a veliko su zanimanje s oko 46 zahtjeva pokazale brojne kontinentalne županije, uključujući i grad Zagreb. Slijedi Primorsko-goranska županija s 23 zahtjeva, Splitsko-dalmatinska s 18, Zadarska sa 16 te Istarska, Dubrovačko-neretvanska i Šibensko-kninska županija s po 7 zahtjeva.
Za sufinanciranje su odobreni zahtjevi/projekti ukupno 103 korisnika, jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, a planirana je uspostava 242 nove pristupne točke, nadogradnja 51 postojeće i postavljanje 49 wi-fi interpretacija, od kojih 42 u primorju i najmanje 7 na kontinentu. Kriteriji za ukupno ocjenjivanje bili su broj ostvarenih turističkih noćenja po jedinici lokalne samouprave u 2013. godini, doprinos jačanju turističkog imidža destinacije i broj uspostavljenih pristupnih točaka po korisniku temeljem ovog programa u prošloj godini.
Odabrane lokacije bit će obilježene wifi interpretacijama, ili grafičkim znakom u obliku ploče/naljepnice. Prva wifi interpretacija „Hotspot Croatia“, predstavljena je 12. travnja ove godine u Rovinju povodom održavanja manifestacije Red Bull Air Race. Wi-fi interpretacija/instalacija kao novi turistički sadržaj, ne samo što obilježava prostor na kojem je omogućen besplatni pristup Internetu, već i animira goste da snimanjem fotografija s instalacijom (npr. snimanjem selfie-a i sl.) na kojoj piše ime destinacije, slanjem tih fotografija preko društvenih mreža promoviraju hrvatska turistička odredišta. To je istodobno i razlog što je na instalaciji važan dio i HTZ-ova marketinška akcija Visit Croatia. Share Croatia.
„Program je dobro primljen u javnosti, što nas izuzetno veseli, jer u znatnoj mjeri pridonosi podizanju konkurentnosti destinacija. Novitetom, kao što su wi-fi interpretacije, stvorili smo dodatni turistički sadržaj koji će zasigurno potaknuti naše goste da korištenjem suvremenih tehnologija preko društvenih mreža podijele lijepe trenutke putovanja sa svojom obitelji i prijateljima“, zaključio je ministar Darko Lorencin.
Ministarstvo turizma, za financiranje ovog programa izdvojilo je ukupno 2 milijuna kuna, s time da se pristupne točke sufinanciraju do 50 posto, a wi-fi interpretacije do 80 posto ukupne vrijednosti.