Hrvatska turistička zajednica je u periodu od 9. do 12. svibnja organizirala studijsko putovanje za turističke djelatnike na temu zdravstvenog turizma, odnosno jačanja kapaciteta i ponude zdravstvenog turizma. Navedeno je putovanje održano u Mađarskoj, a osim djelatnika Hrvatske turističke zajednice, na ovom četverodnevnom putovanju sudjelovali su i predstavnici turističke industrije, odnosno lječilišta, toplica, wellness hotela, turističkih agencija specijaliziranih za zdravstveni turizam i udruga, kao i predstavnici hrvatskih medija. Tako su sudionici prvog dana studijskog putovanja obišli grad Hévíz i istoimeno jezero, najveće biološki aktivno, prirodno ljekovito jezero na svijetu te se tom prilikom upoznali s komparativnim prednostima jezera Hévíz i njegovim korištenjem u kontekstu zdravstvenog turizma. Održana je i stručna prezentacija na temu zdravstvenog turizma u Mađarskoj koju je održao je Adam Ruszinkó, predsjednik marketinga u Udruzi zdravstvenog turizma Mađarske.
Tijekom drugog dana studijskog putovanja u gradu Sárváru održana je stručna prezentacija na temu razvoja i ponude zdravstvenog turizma Sárvára, poznatog po izvorima ljekovite termalne vode, a nazočne je pozdravio i gradonačelnik István Kondora. Treći dan studijskog putovanja održan je u Budimpešti gdje se studijskoj grupi pridružio i Gordan Grlić Radman, veleposlanik Republike Hrvatske u Mađarskoj. Tako je u Budimpešti organiziran obilazak Termi Szechenyi, jednih od najpoznatijih i najvećih termalnih kupališta u Europi. Posljednji dan studijskog putovanja također je održan u Budimpešti uz obilazak vodene atrakcije Aquaworld Budapest i održavanje stručne prezentacije o razvoju, komparativnim prednostima i potencijalu dentalnog turizma u Mađarskoj. Prezentaciju je u kongresnoj dvorani hotela Aquaworld Budapest održao Peter Takács, direktor marketinga Mađarske državne agencije za dentalni turizam.
Iskustva zdravstvenog turizma Mađarske, prezentirana tijekom ovog putovanja, svakako će biti od velike pomoći Hrvatskoj i hrvatskim turističkim djelatnicima. Naime, imajući u vidu da je Mađarska zemlja koja realizira 40 posto europskog dentalnog turizma te zemlja u kojoj se četvrtina ukupnog turizma odvija u SPA i wellness hotelima, jasno je kako se brojni primjeri dobre prakse i iskustva mogu primijeniti i u određenim hrvatskim destinacijama. Iako se uloga Hrvatske turističke zajednice, kada je u pitanju zdravstveni turizam, prvenstveno promatra iz perspektive promidžbe, podsjećamo kako ovaj proizvod prema procjenama na globalnoj razini raste po stopi između 15 i 20 posto godišnje. Tako se sukladno Godišnjem programu rada Hrvatske turističke zajednice, u 2017. godini posebna pozornost usmjerava na razvoj i promociju zdravstvenog turizma, kao izrazito rastućeg proizvoda koji predstavlja značajan motiv dolaska u razdobljima pred i posezone.
Hrvatska turistička zajednica će i dalje, kao nacionalna institucija zadužena isključivo za promociju turizma, u sklopu svojih nadležnosti i aktivnosti davati snažan doprinos u još jačem pozicioniranju ovog proizvoda, koji u hrvatskim okvirima ima jaku resursnu osnovu i velik potencijal. Sigurno je kako će aktivnosti Hrvatske turističke zajednice i ostalih ključnih dionika na razvoju nove ponude i unaprjeđivanju kvalitete usluga zdravstvenog turizma, Hrvatsku u bližoj budućnosti pozicionirati kao renomiranu destinaciju zdravstvenog turizma.