Kategorija:
Objavljeno:
U zagrebačkom hotelu International, u okviru projekta „Razvoj destinacijskih menadžment kompanija“, danas je održan drugi po redu DMK forum koji je okupio preko 230 sudionika iz područja hrvatske turističke industrije i predstavnika medija. Sudionicima foruma predstavljeni su primjeri dobre prakse iz različitih segmenata turizma koji će omogućiti brži i kvalitetniji razvoj destinacijskih menadžment kompanija u Hrvatskoj, kao i novi priručnik „Destinacijske menadžment kompanije – priručnik za uspješno poslovanje i marketing u turizmu posebnih interesa“ u izdanju Hrvatske turističke zajednice.
Ovogodišnji forum otvorili su direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić i ministar turizma Darko Lorencin. Direktor Ivičić tom prilikom istaknuo je: „Projekt DMK kojega provodi Hrvatska turistička zajednica od strateške je važnosti za hrvatsku turističku industriju u cjelini. Njegov je cilj stvoriti poticajno okruženje za suradnju privatnih lokalnih poslovnih subjekata, od receptivnih agencija, sustava turističkih zajednica i ostalih subjekata kako bi se uspješno oformile agencije specijalizirane za djelovanje po modelu destinacijskih menadžment kompanija. Hrvatska turistička zajednica ove je godine objavila javni poziv za izbor potencijalnih kandidata za razvoj DMK te dodjelu potpora za programe razvoja i uvođenja na tržište složenih turističkih proizvoda za tržište posebnih interesa. Ovaj javni poziv iznjedrio je kvalitetne programe 9 agencija kojima je odlukom Turističkog vijeća i dodijeljena potpora. Izuzetno mi je drago što je sudionicima foruma danas uručen DMK Priručnik, što je još jedan od rezultata složenog projekta kojega provodi nacionalna turistička organizacija.''
Ministar Lorencin dodao je: „Razvoj destination management kompanija jedna je od mjera iz Strategije razvoja turizma do 2020. Specijalizirane receptivne turističke agencije koje kreiraju i plasiraju ponudu složenih turističkih proizvoda, odnosno paket aranžmana, prilagođenu potrebama i zahtjevima pojedinih tržišnih segmenata turista, jedan su od ključnih aktera u diverzifikaciji i podizanju ukupne vrijednosti destinacijske ponude. Težište je na razvoju sposobnosti kreiranja i plasmana jedinstvenih i pamtljivih doživljaja i turističkih paketa posebnih interesa, naročito u periodima predsezone i posezone te u kontinentalnim destinacijama. Nama je potrebno kreirati posebne proizvode te se na taj način diverzificirati i istaknuti na tržištu. Upravo tu vidim veliku ulogu destination management kompanija, koje mogu biti nositelj razvoja specifičnih turističkih proizvoda u pojedinim destinacijama te generatori dolazaka niše turista koja je do sada malo ili uopće nije dolazila u naše destinacije.“
Sudionike ovogodišnjeg foruma pozdravio je i voditelj projekta Željko Trezner, direktor UHPA-e, koji je predstavio DMK priručnik. Program je nastavljen predstavljanjem primjera dobre prakse destinacijskih menadžment kompanija iz Hrvatske kojima su dodijeljene potpore u prvom krugu Javnog poziva za izbor potencijalnih kandidata za razvoj DMK. Nikolina Tomaško Buzov iz agencije Globtour event d.o.o. izložila je iskustva agencije u predstavljanju ponude kulturnog turizma, dok je Laura Popovac predstavila iskustva agencije T.A. VMD d.o.o na temu aktivnosti na otvorenom specijaliziranih tura za tržište posebnih interesa.
Na samome kraju foruma otvorena je panel rasprava na temu DMK laboratorij – dosadašnja iskustva i mogućnosti daljnjeg razvoja DMK na kojoj su sudjelovali pomoćnik ministra turizma Davor Ižaković, dr. sc. Nevenka Čavlek sa Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Gordana Borojević iz GU HTZ, Vesna Pritchard iz agencije Globtour Event te Rudi Grula iz TZŽ Međimurske i Joško Stella iz TZŽ Splitsko-dalmatinske.
Ovogodišnji forum nastavlja se na plan i iskustva prvog DMK foruma održanog u Termama Tuhelj prošle godine te ovogodišnjeg Javnog poziva za dodjelu potpora DMK. Razvoj destinacijskih menadžment kompanija jedna je od ključnih aktivnosti Hrvatske turističke zajednice u narednom razdoblju definiranih Strateškim marketinškim planom hrvatskog turizma.
Podsjetimo, projekt DMK kojega provodi Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma, Veleučilištem VERN, Institutom za turizam i Udrugom hrvatskih putničkih agencija za cilj ima stvoriti poticajno okružje za suradnju privatnih lokalnih poslovnih subjekata kako bi se stvorila baza kandidata koji bi se mogli specijalizirati za djelovanje po modelu destinacijskih menadžment kompanija (DMK).
Ovogodišnji forum otvorili su direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić i ministar turizma Darko Lorencin. Direktor Ivičić tom prilikom istaknuo je: „Projekt DMK kojega provodi Hrvatska turistička zajednica od strateške je važnosti za hrvatsku turističku industriju u cjelini. Njegov je cilj stvoriti poticajno okruženje za suradnju privatnih lokalnih poslovnih subjekata, od receptivnih agencija, sustava turističkih zajednica i ostalih subjekata kako bi se uspješno oformile agencije specijalizirane za djelovanje po modelu destinacijskih menadžment kompanija. Hrvatska turistička zajednica ove je godine objavila javni poziv za izbor potencijalnih kandidata za razvoj DMK te dodjelu potpora za programe razvoja i uvođenja na tržište složenih turističkih proizvoda za tržište posebnih interesa. Ovaj javni poziv iznjedrio je kvalitetne programe 9 agencija kojima je odlukom Turističkog vijeća i dodijeljena potpora. Izuzetno mi je drago što je sudionicima foruma danas uručen DMK Priručnik, što je još jedan od rezultata složenog projekta kojega provodi nacionalna turistička organizacija.''
Ministar Lorencin dodao je: „Razvoj destination management kompanija jedna je od mjera iz Strategije razvoja turizma do 2020. Specijalizirane receptivne turističke agencije koje kreiraju i plasiraju ponudu složenih turističkih proizvoda, odnosno paket aranžmana, prilagođenu potrebama i zahtjevima pojedinih tržišnih segmenata turista, jedan su od ključnih aktera u diverzifikaciji i podizanju ukupne vrijednosti destinacijske ponude. Težište je na razvoju sposobnosti kreiranja i plasmana jedinstvenih i pamtljivih doživljaja i turističkih paketa posebnih interesa, naročito u periodima predsezone i posezone te u kontinentalnim destinacijama. Nama je potrebno kreirati posebne proizvode te se na taj način diverzificirati i istaknuti na tržištu. Upravo tu vidim veliku ulogu destination management kompanija, koje mogu biti nositelj razvoja specifičnih turističkih proizvoda u pojedinim destinacijama te generatori dolazaka niše turista koja je do sada malo ili uopće nije dolazila u naše destinacije.“
Sudionike ovogodišnjeg foruma pozdravio je i voditelj projekta Željko Trezner, direktor UHPA-e, koji je predstavio DMK priručnik. Program je nastavljen predstavljanjem primjera dobre prakse destinacijskih menadžment kompanija iz Hrvatske kojima su dodijeljene potpore u prvom krugu Javnog poziva za izbor potencijalnih kandidata za razvoj DMK. Nikolina Tomaško Buzov iz agencije Globtour event d.o.o. izložila je iskustva agencije u predstavljanju ponude kulturnog turizma, dok je Laura Popovac predstavila iskustva agencije T.A. VMD d.o.o na temu aktivnosti na otvorenom specijaliziranih tura za tržište posebnih interesa.
Na samome kraju foruma otvorena je panel rasprava na temu DMK laboratorij – dosadašnja iskustva i mogućnosti daljnjeg razvoja DMK na kojoj su sudjelovali pomoćnik ministra turizma Davor Ižaković, dr. sc. Nevenka Čavlek sa Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Gordana Borojević iz GU HTZ, Vesna Pritchard iz agencije Globtour Event te Rudi Grula iz TZŽ Međimurske i Joško Stella iz TZŽ Splitsko-dalmatinske.
Ovogodišnji forum nastavlja se na plan i iskustva prvog DMK foruma održanog u Termama Tuhelj prošle godine te ovogodišnjeg Javnog poziva za dodjelu potpora DMK. Razvoj destinacijskih menadžment kompanija jedna je od ključnih aktivnosti Hrvatske turističke zajednice u narednom razdoblju definiranih Strateškim marketinškim planom hrvatskog turizma.
Podsjetimo, projekt DMK kojega provodi Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma, Veleučilištem VERN, Institutom za turizam i Udrugom hrvatskih putničkih agencija za cilj ima stvoriti poticajno okružje za suradnju privatnih lokalnih poslovnih subjekata kako bi se stvorila baza kandidata koji bi se mogli specijalizirati za djelovanje po modelu destinacijskih menadžment kompanija (DMK).