Aktualna pozicija Hrvatske na emitivnim turističkim tržištima tema stručnog skupa na sajmu Crotour

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: pet, 11.05.2012 - 12:55
Niko Bulic_na strucnom skupu_Crotour 2012
Hrvatska i njena turistička ponuda na većini inozemnih tržišta trenutno dobro stoji, a prodaja hrvatskih programa i dalje je iznimno uspješna, kako se moglo čuti na današnjem stručnom skupu koji je Hrvatska turistička zajednica organizirala u okviru svoga nastupa na sajmu Crotour koji se održava na Zagrebačkom velesajmu od 9. do 12. svibnja 2012. Konkretno, nakon vrlo dobrih rezultata početkom godine (first minute popusti), u veljači i ožujku došlo je do usporavanja (krajem veljače i tijekom ožujka), da bi nakon Uskrsa buking ponovno narastao.

Informacije su to koje je predstavnicima medija i kolegama u uvodnom dijelu skupa predstavio v.d. direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić, koji je pritom istaknuo kako imamo pozitivan rezultat turističkog prometa s inozemnih tržišta, ali treba reći kako su prva četiri mjeseca simbolična u ukupnom godišnjem turističkom prometu. Naime, prvosvibanjski praznici dali su dobru naznaku za svibanj koji će prema najavama, s obzirom na raspored blagdana, biti dobar i očekuju se veliki plusevi. Te pluseve, nada se Bulić, neće umanjiti za sada još neizvjestan lipanj pa bi onda srpanj i kolovoz, uz odličnu posezonu mogao ukupno donijeti dobar rezultat na godišnjoj razini.

Direktori Predstavništava u Njemačkoj, Italiji, Austriji, Sloveniji i Rusiji održali su potom izlaganja o trenutačnom interesu za Hrvatsku, i iz gotovo svega rečenog mogao se očitati optimizam uoči početka glavne turističke sezone.

Direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj, Mato Radić, istaknuo je kako njemački turoperatori za sada općenito bilježe solidan buking za sezonu 2012. Znakovit je trend provođenja godišnjeg odmora u vlastitoj zemlji, a buking za Hrvatsku u organiziranom segmentu kreće se na razini prošle godine, ili je malo bolji za pojedine segmente ponude. Ponavljanje rezultata iz 2011. godine, koja je s njemačkog tržišta bila rekordna i za Hrvatsku, bio bi dobar rezultat, naglasio je Radić.

Dario Matošević, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Milanu, istaknuo je da u organiziranom prometu, buking stagnira za sve destinacije, pa tako i za Hrvatsku. Očekivanja turoperatora ipak su pozitivna, a interes individualnih gostiju putem ureda Predstavništava je iznad prošlogodišnje razine. Nadodao je, kako i pored činjenice da će ekonomska kriza značajno utjecati na kretanje talijanske turističke potražnje, prognoze za Hrvatsku ne moraju biti negativne, a optimizam se temelji na stavovima turoperatora koji su vrlo oprezni, ali optimistični, budući da u Italiji Hrvatska još uvijek ima status cjenovno povoljne destinacije. Ne treba zaboraviti ni to, da je Hrvatska u kriznoj godini za talijansko emitivno tržište (2011.), ostvarila značajan rast, što ukazuje na činjenicu da i blizina ima značajnu ulogu u odabiru destinacije za odmor.

Goran Blažić, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Sloveniji rekao je da je slovensko tržište stabilno i usmjereno prema Hrvatskoj te da Hrvatska ostaje uvjerljivo najtraženija destinacija za Slovence, koji su praznike početkom svibnja u velikom broju iskoristili za dolazak na kraći odmor u Hrvatsku, pri čemu je osobito tražena bila je Istra. S obzirom na tradiciju turističkih putovanja u našu zemlju, ali i blizinu te različite mogućnosti provođenja odmora u Hrvatskoj, u skladu s različitim kategorijama kupovne moći građana, možemo prognozirati da je pred nama još jedna uspješna turistička sezona na tržištu Slovenije, odnosno ponavljanje rekordne turističke 2011. godine, kada je sa slovenskog tržišta ostvareno 1,2 milijuna dolazaka i 7,4 milijuna noćenja.

Optimistične ocjene iznio je i Ranko Vlatković, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Austriji koji je istaknuo kako austrijski turoperatori tijekom svibnja planiraju realizaciju većeg broja organiziranih grupa turista, a većem broju putovanja pogodovat će i predstojeći vjerski blagdani. S obzirom na to da Austrija, barem za sada, gospodarsku krizu ne osjeća u značajnijoj mjeri te da je Hrvatska pozicionirana kao vrlo tražena destinacija za provođenje godišnjih odmora (na trećem mjestu, iza vlastite zemlje i Italije), Vlatković kaže, vjeruje kako dobar rezultat na cjelogodišnjoj razini neće izostati.

Unatoč tome što se Hrvatska u Rusiji smatra kao skupa destinacija, zbog stabilne gospodarske situacije u toj zemlji, očekuje se da će Rusi ove godine u što većem broju posjetiti Hrvatsku, kazao je direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Moskvi, Mladen Falkoni.