25 godina djelovanja Hrvatske turističke zajednice

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Hrvatska Full of Life

Na današnji dan, točnije 30. lipnja 1992. godine, održana je osnivačka sjednica Sabora Hrvatske turističke zajednice. Danas, 25 godina od osnutka, iza Hrvatske turističke zajednice stoje veliki uspjesi i projekti, a koji su važan dio današnje Hrvatske, jedne od najpoželjnijih turističkih destinacija. Iako hrvatski turizam iz godine u godinu ostvaruje odlične rezultate, u obzir valja uzeti i nove izazove koje donosi budućnost, posebice u vidu sve zahtjevnijeg konkurentnog okruženja i turističkih trendova, uz snažan utjecaj aktualnih geopolitičkih tijekova. Bez obzira na sve, cjelokupni hrvatski turistički sektor čine kvalitetni i turizmu odani ljudi, čime zlatno doba hrvatskog turizma tek predstoji, a Hrvatska turistička zajednica će i dalje djelovati s ciljem stvaranja i promicanja identiteta i ugleda hrvatskog turizma. 

Od ratnog doba do jedne od najsigurnijih turističkih destinacija

Blagim pogledom u prošlost možemo vidjeti početak Hrvatske, kao jedne male i svijetu relativno nepoznate zemlje, koja je prostor inozemnih medija prije svega popunjavala vijestima o ratnim i političkim zbivanjima. Sadašnjost je, u turističkom smislu, vrlo lijepa, a budućnost još ljepša. Naime, Hrvatska je u ovih 25 godina izrasla u jednu od najpoželjnijih svjetskih turističkih destinacija, a turizam u jedan od najvažnijih sektora zemlje, koji u domaćem BDP-u ostvaruje visok i značajan udio od gotovo 20 posto. Turistički promet unazad nekoliko godina bilježi konstantne poraste, veće od europskih prosjeka, a trendovi porasta bilježe se i u segmentu turističkih prihoda te investicija u sektoru turizma. Nacionalne razvojne strategije, prije svega Strategija razvoja hrvatskog turizma, usvojena 26. travnja 2013. godine na 8. sjednici Hrvatskog sabora te Strateški marketinški plan hrvatskog turizma, usvojen u prosincu 2014. godine na 9. sjednici Sabora Hrvatske turističke zajednice, dosljedno se provode, a zacrtani ciljevi polako ostvaruju.

Također, osim aktivnosti koje se redovno i uspješno provode, poput sajamskih nastupa, prezentacija, radionica, studijskih putovanja, PR i marketinških kampanja, Hrvatska turistička zajednica je unazad nekoliko godina realizirala i nekoliko vrlo važnih projekata. Tako je s 1. siječnjem 2016. godine u punu primjenu ušao sustav eVisitor, jedinstveno i središnje mjesto prijave i odjave turista, a sustav je iznimno važan i za obračun te kontrolu naplate boravišne pristojbe. Upravo sustav eVisitor omogućava uvid u sve relevantne podatke o kretanju turističkog prometa u Hrvatskoj u realnom vremenu, ali i financijske podatke o statusu naplate boravišne pristojbe. Tu je i projekt „Hrvatska 365“, koji predstavlja prvi sustavni koncept produljenja turističke sezone te koji podrazumijeva suradnju na razini samih destinacija, neovisno o granicama. Da je riječ o dobrom konceptu pokazuju i dosad ostvareni rezultati, a prema kojima se projekt nalazi na 70 posto realizacije jednog od glavnih ciljeva, a to je milijun novih dolazaka u PPS razdoblju do 2020. godine.   Snažan naglasak je stavljen i na novu metriku i analitiku, kako aktualnih turističkih trendova koji uvelike diktiraju kretanja u turizmu, tako i provedenih aktivnosti Hrvatske turističke zajednice s ciljem kvalitetnije evaluacije postignutih učinaka. Odgovor je to na zahtjeve modernog okruženja, koji je uvelike izmijenio navike, potrebe i dinamiku putovanja današnjih turista. S tim je ciljem napravljena detaljna analiza snage nacionalnog turističkog branda koja je pokazala da provedene aktivnosti daju rezultate. Naime, analiza iz 2016. godine pokazuje da je, u odnosu na istraživanje iz 2013. godine, svjesnost o hrvatskom turističkom brandu porasla za 23 posto, dok je razumijevanje branda poraslo za 16 posto. Prepoznatljivosti hrvatskog turizma zasigurno je doprinio i novi krovni komunikacijski koncept pod sloganom „Croatia, Full of Life“, koji je svečano predstavljen u Londonu 1. listopada 2015. godine. Navedeni komunikacijski koncept je svakako bio prekretnica u komunikacijskim i promotivnim aktivnostima hrvatskog turizma na stranim tržištima jer je njime bio zamijenjen dugogodišnji slogan „Mediteran kakav je nekad bio“, koji se koristio čak 15 godina pa je hrvatskom turizmu bilo potrebno osvježenje i novi pristup u promotivnim aktivnostima. 

Croatia Full of Life

Međunarodne nagrade i priznanja

Usporedno s povećanjem turističkog prometa i ostalih pokazatelja, izuzetno veseli i rast broja fanova na društvenim mrežama, danas jednom od važnijih kanala promocije. Tako je Hrvatska turistička zajednica aktivna na društvenim mrežama i medijima kao što su Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Google+ i Pinterest, a koje danas ukupno prati gotovo dva milijuna fanova. Važnost društvenih medija, ali i kvalitetu provedenih kampanja Hrvatske turističke zajednice pokazuju i brojne međunarodne nagrade. Tako je kampanja Hrvatske turističke zajednice #SuperBowlCroatia, osmišljena povodom finala američke nogometne lige - NFL, 2015. godine osvojila nagradu City Nation Place u kategoriji Best Usage of Social Media. Tu je i kampanja „Out Of Office“, koja je osvojila dvije nagrade, prestižnu SABRE nagradu u kategoriji „Pan-European Programme” te MIXX nagradu na festivalu Dani komunikacija u kategoriji Brand awareness kampanja. Značajno je i njemačko prestižno priznanje „PR Report Award“, koje je  Hrvatska turistička zajednica osvojila u kategoriji „Consumer Marketing“ i to u jakoj konkurenciji poznatih svjetskih kompanija kao što su Microsoft i Colgate-Palmolive.  

Hrvatska turistička zajednica – jučer, danas, sutra

Nesporno je da je Hrvatska turistička zajednica u dosadašnjem djelovanju sadržajno i dinamički provodila marketinške i druge ključne aktivnosti, koje su pridonijele jačanju snage branda, boljem pozicioniranju hrvatskog turizma na međunarodnom turističkom tržištu i imidžu Hrvatske kao privlačne turističke destinacije. Također, sigurno je da je Hrvatska turistička zajednica svojim djelovanjem dala značajan doprinos ukupnim pozitivnim rezultatima kretanja turističkog prometa hrvatskog turizma u cjelini, kao i značajnom povećanju prihoda od turizma. Turizam je danas zaštitni znak Hrvatske, a Hrvatska nezaobilazno mediteransko odredište u kojem svatko može pronaći nešto za sebe. Slikovito rečeno, Hrvatska je jedna od rijetkih turističkih destinacija koja, na relativno malom prostoru, nudi mnogo različitosti. Zadatak svih nas je da svijetu ispričamo tu priču, priču o jednoj teritorijalno maloj, ali turistički velikoj zemlji.