Primorsko-goranska županija i Turistička zajednica Kvarnera su krajem 2021. pokrenule izradu novog Plana razvoja turizma Kvarnera do 2030. godine, za čijeg je izvođača odabran Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu (FMTU) iz Opatije. Samim time je podvučena crta ispod onoga što je napravljeno u proteklom strateškom razdoblju. Naime, na nedavnoj sjednici Turističkog vijeća TZ Kvarnera, na kojoj je između ostalog usvojen Izvještaj o izvršenju Programa rada TZ Kvarnera za 2021. godinu, prezentiran je i Monitoring provedbe Strateškog plana razvoja 2016. - 2020./2021. U tom dokumentu je analizirana provedba zacrtanih ciljeva, kao i to je li se razvoj destinacije odvijao u pravcu koji je bio određen strateškim planom. Članovi Turističkog vijeća županijske TZ, kojeg čine predstavnici kvarnerskog turističkog gospodarstva, usvojili su Izvještaj o monitoringu i izvršenju osnovnih ciljeva Strategije, u skladu s okolnostima. Također, pozitivno su ocijenili postignute rezultate, uključujući rast turističkog prometa i rast kvalitete ponude. Samim time su podržali i nastavak aktivnosti i daljnji razvoj turističke vizije Kvarnera koja će biti donesena u novom Planu razvoja turizma Kvarnera do 2030. godine.
Strateški plan razvoja turizma Kvarnera 2016. - 2020./2021. godine bio je temeljni strateški dokument kvarnerskog turizma za prethodnih pet godina. Dokument su 2016. usvojile Skupština TZ Kvarnera i Skupština Primorsko-goranske županije. Iako je strateški plan trebao trajati do 2020., zbog pandemije je donesena odluka o produženju trajanja do kraja 2021. Usprkos tome što je pandemija u 2020. poremetila turistička kretanja i putovanja na globalnoj razini, realizirane su osnovne marketinške strateške smjernice koje su proizašle iz vizije definirane strateškim planom. Prije svega, radi se o produljenju turističke sezone na pred i posezonu, pa se na Kvarneru sada može govoriti o turističkoj godini, a ne sezoni. Povećana je i prosječna dnevna potrošnja gostiju na Kvarneru, s 57 eura u 2014. na 87 eura u 2019., a ostvaren je i strateški cilj jačanja snage i percepcije brenda Kvarnera. Drugim riječima, podignuta je tržišna prepoznatljivost, došlo je do unapređivanja destinacijskog upravljanja i menadžmenta te je obogaćen destinacijski lanac vrijednosti.