U prvih osam mjeseci 5% više dolazaka turista – nastavljen pozitivan rast

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: pon, 09.09.2013 - 00:00
ministar turizma Darko Lorencin i direktorica HTZ-a Meri  Matesic

Ministar turizma Darko Lorencin i direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić predstavili su danas na konferenciji za medije u Zagrebu podatke sustava turističkih zajednica o ostvarenom turističkom prometu za prvih osam mjeseci ove godine. Kumulativni podaci za razdoblje siječanj-kolovoz govore o porastu od 5,4 posto u dolascima (10.095.906 dolazaka) i 3,3 posto u noćenjima (60.522.631 noćenja) turista na Jadranu i u Gradu Zagrebu u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

''U prvih osam mjeseci, a posebice u kolovozu, bilježimo odlične rezultate, a s obzirom da imamo najave o dobroj rezervaciji bukinga i u mjesecima rujnu i listopadu, očekujemo vrlo dobru turističku godinu. Bili bismo zadovoljni s ponavljanjem rezultata turističkog prometa od prošle godine, s većim rastom prihoda od turizma od 2 do 3 posto.“ – izjavio je ministar turizma Darko Lorencin prilikom predstavljanja rezultata.

U prvih osam mjeseci strani su turisti ostvarili porast od 6 posto u dolascima (9.131.905 dolazaka) i porast od 3,9 posto u noćenjima (55.062.134 noćenja). Porast u dolascima su ostvarili i domaći turisti s 0,2 posto (964.001 dolazaka). Porast turističkog prometa (noćenja) je u razdoblju od siječnja do kolovoza ostvaren na emitivnim tržištima Njemačke (12.187.871 noćenja, +2,8%), Slovenije (6.808.776 noćenja, +1,8%), Austrije (4.722.367 noćenja, +2,6%), Češke (4.294.119 noćenja, +2,6%) Poljske (3.788.441 noćenja, +21,1%), Slovačke 2.307.884 noćenja, +1,9%), Mađarske (1.727.293 noćenja, +8,4%), Velike Britanije (1.537.744 noćenja, +25,6%) i Francuske (1.460.192 noćenja, +5,3%).

„Ostvareni rezultati na emitivnim tržištima su ohrabrujući i vrlo pozitivni. Uz tradicionalna tržišta, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, optimizam nam daju i tržišta poput Velike Britanije, Poljske, Slovačke, ali i skandinavska tržišta koja su odlično reagirala i na kojima su zabilježeni odlični rezultati. Navedena će tržišta i dalje biti u fokusu naše strategije s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao turističke destinacije u koju se gosti rado vraćaju.“ – rekao je ministar Lorencin komentirajući podatke s emitivnih tržišta.

U prvih osam mjeseci u Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvaren je porast od 10,1 posto u dolascima (998.252 dolazak) i porast od 7,5 posto u noćenjima (4.951.246 noćenja). U Šibensko-kninskoj županiji ostvareno je 691.805 dolazaka, što je 8,2 posto više i 4.614.497 noćenja, što je 7,2 posto više.  U Ličko-senjskoj županiji ostvaren je porast od 4,9 posto u dolascima (401.812 dolazaka) i porast od 7 posto u noćenjima (1.709.386 noćenja). U razdoblju od siječnja do kolovoza 2013. godine u Gradu Zagrebu ostvareno je 14,9 posto više dolazaka, što je ukupno 531.909 dolazaka i 12,4 posto više noćenja, što je ukupno 916.391 noćenja.

U prvih osam mjeseci na Kvarneru je ostvaren porast od 2 posto u dolascima, što je ukupno 1.881.727 dolazaka i porast od 2,5 posto u noćenjima, što je ukupno 10.782.391 noćenja. U Splitsko-dalmatinskoj županiji u prvih osam mjeseci ostvareno je 1.766.705 dolazaka, što je 9,4 posto više i 10.578.350 noćenja, što je 6,9 posto više. Zatim slijedi Zadarska županija s 1.170.505 dolazaka, što je 7,9 posto više i 8.476.548 noćenja, što je 3,6 posto više.
 
U prvih osam mjeseci u Istri je nadoknađen dosadašnji pad u dolascima jer je ostvareno 2.653.191 dolazaka, što predstavlja rast od 0,6 posto u odnosu na prvih osam mjeseci prošle godine. Istra bilježi 18.493.822 noćenja što predstavlja neznatan pad od 0,9 posto u odnosu na prvih osam mjeseci prošle godine.

10 posto više dolazaka u kolovozu

Prema službenim podacima u kolovozu na Jadranu i u Gradu Zagrebu ostvareno je 3.432.363 dolazaka, što predstavlja porast od 10,1 posto te 23.950.584 noćenja, što predstavlja porast od 4,5 posto u odnosu na kolovoz prošle godine. Strani su turisti ostvarili 3.206.096 dolazaka, što predstavlja porast od 10,2 posto i 22.118.061 noćenja, što predstavlja rast od 4,9 posto u odnosu na kolovoz 2012. godine.

Domaći turisti su u promatranom razdoblju ostvarili rast od  8,6 posto u dolascima (226.267 dolazaka), ali su ostvarili neznatni pad od 0,4 posto u noćenjima (1.832.523 noćenja). Porast turističkog prometa (noćenja) u kolovozu je ostvaren na tržištima Austrije (4,8%), Belgije (10,1%), Francuske (7,3%), Poljske (19,8%), SAD-a (23,7%) i Kanade (17,4%), Slovačke (2,3%), Švedske (27,7%), Švicarske (5,1%) i Velike Britanije (26%).  
 
U Gradu Zagrebu ostvareno je 97.399 dolazaka, što je 15,4 posto više i 148.781 noćenja, što je 11,7 posto više u odnosu na kolovoz 2012. godine. Splitsko-dalmatinska županija ostvarila je 635.977 dolazaka, što je 13,4 posto više i 4.349.144 noćenja, što je 8,6 posto više nego u kolovozu prošle godine. U Šibensko-kninskoj županiji u kolovozu je ostvareno 258.671 dolaska, što je 11,6 posto više i 1.900.201 noćenja, što je 6,3 posto više nego u kolovozu 2012. godine. Zadarska županija bilježi 432.218 dolazaka i 3.460.876 noćenja, što u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast u dolascima od 14,3 posto i rast u noćenjima od 6,5 posto.

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 306.972 dolazaka i 1.771.219 noćenja, što predstavlja porast od 13,5 posto u dolascima i 8,9 posto u noćenjima. U Ličko-senjskoj županiji ostvareno je 147.672 dolazaka, što je 9,4 posto više i 743.598 noćenja, što je 7,2 posto više u odnosu na kolovoz prošle godine. U Istri je ostvareno 891.138 dolaska, što je rast od 6,1 posto i 7.198.791 noćenja, što je rast od 0,02 posto. Na Kvarneru je ostvaren rast u dolascima turista za 7,3 posto (662.316 dolazaka)  i porast u noćenjima za 3,5 posto (4.377.974).

Na ove rezultate osvrnula se i direktorica Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić koja je zahvalila svim turističkim djelatnicima koji su uspješno odgovorili trendovima i izazovima na putu u pripremi i realizaciji dosadašnjeg dijela turističke godine: “Hrvatska turistička zajednica već sutra nastavlja s organizacijom edukativnih radionica na području marketinga i razvoja proizvoda. Osim toga, uskoro ćemo krenuti u izradu novih kreativnih vizuala i rješenja koja bi u budućnosti trebala predstavljati hrvatski turizam. Već smo definirali nove modele udruženog oglašavanja te raspisali natječaj. To su sve koraci koje činimo već sada za pripremu 2014. turističke godine koja će također biti vrlo izazovna.“