Danas je u Kutjevu održan koordinacijski sastanak Hrvatske turističke zajednice (HTZ) s regionalnim turističkim zajednicama, odnosno turističkim zajednicama županija. Sastanku su prisustvovali Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, Kristjan Staničić, direktor HTZ-a te 16 direktora regionalnih turističkih zajednica, dok su sastanak uvodnim i pozdravnim govorima otvorili Antonija Jozić, županica Požeško-slavonske županije i Josip Budimir, gradonačelnik Kutjeva.
Tijekom prvog dijela sastanka ministrica Brnjac predstavila je Nacionalni plan oporavka i otpornosti, odnosno pregled njegove dosadašnje provedbe kroz dva javna poziva za bespovratna sredstva za ulaganja u javnu i privatnu turističku infrastrukturu. Kako je rekla, ukupno je pristiglo 468 prijava, a privremene liste dobitnika i ugovori očekuju se u lipnju ove godine. „Razvoj turizma na kontinentu od posebne nam je važnosti za razvoj cjelogodišnjeg i regionalno uravnoteženijeg turizma, stoga nam je veliko zadovoljstvo što smo koordinaciju s regionalnim turističkim zajednicama održali u Požeško-slavonskoj županiji. Na sastanku smo razgovarali o svim važnim strateškim aktivnostima koje Vlada RH poduzima u cilju razvoja održivog turizma, za koji je po prvi puta osiguran rekordan iznos sredstava u vrijednosti od 1,27 milijarde eura. Cilj nam je kroz cjelovitu reformu upravljanja turizmom hrvatski turizam učiniti otpornijim i konkurentnijim“, poručila je ministrica Brnjac.
U sklopu svog izlaganja direktor Staničić je, između ostalog, predstavio javne natječaje i pozive Hrvatske turističke zajednice za turistički nerazvijena područja i kontinent, udružene turističke zajednice, strateške projekte te za organizaciju TOP događanja. „Direktore regionalnih turističkih zajednica upoznali smo s nizom aktivnosti koje trenutno provodimo poput predstavljanja ukupne hrvatske turističke ponude na najvećim turističkim sajmovima te marketinškim i PR aktivnostima. Drago mi je da kontinentalni dio Hrvatske kreira sve zanimljivije turističke projekte, kvalitetnu turističku infrastrukturu i turističke atrakcije koje su motiv dolaska gostiju u destinaciju. Kontinentalni, a posebno ruralni dio Hrvatske dobiva svoju turističku afirmaciju, a mi svake godine sve više promotivnih aktivnosti posvećujemo upravo kontinentalnom dijelu naše zemlje jer gosti danas, više nego ikada prije, traže očuvanu prirodu, zdravu hranu, mir i održivi turizam za koji ovaj kraj ima puni potencijal“, izjavio je direktor Staničić.
U sklopu sastanka direktor Staničić je predstavio i dosadašnji tijek provedbe Natječaja za izbor krovnog komunikacijskog koncepta - Big Idea te novog vizualnog identiteta Hrvatske kao turističke destinacije, a čija je prva faza provedbe uspješno završena. Kako je rekao Staničić, tijekom prve predselekcijske faze pristiglo je čak 27 prijava ponuditelja od kojih je 14 međunarodnih, a ponude s idejnim rješenjima u sklopu druge faze natječaja zaprimat će se do kraja svibnja 2023.
Tijekom sastanka govorilo se i o provedbi marketinških kampanja i PR aktivnosti HTZ-a u prvoj polovini 2023., odrađenim sajamskim nastupima na najvažnijim emitivnim tržištima te realiziranim brojnim studijskim putovanjima novinara, blogera i influencera, a koja se realiziraju upravo u suradnji sa sustavom turističkih zajednica.
Predstavnici turističkih zajednica županija naglasili su kako je stanje bukinga vrlo dobro, kao i najave partnera pa se očekuje vrlo uspješna turistička godina. Navedeno potvrđuju i podaci iz sustava eVisitor prema kojima je u dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj ostvareno 755 tisuća dolazaka i 2,1 milijun noćenja, što u odnosu na isto razdoblje 2019. predstavlja rast od 2 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima. Pritom su najviše noćenja ostvarili gosti s tržišta Hrvatske, Slovenije, BiH, Njemačke, Austrije i Italije, a gledano prema destinacijama najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu, Splitu, Rovinju, Dubrovniku i Opatiji.