Kategorija:
Objavljeno:
Hrvatski turizam je priča o uspjehu, riječi su kojima je glavni tajnik UNWTO-a, Taleb Rifai, započeo razgovor s ministrom turizma i predsjednikom Hrvatske turističke zajednice Damirom Bajsom na najvećoj europskoj turističkoj burzi ITB u Berlinu.
Ovogodišnji turizam, nastavio je Rifai, trebao bi biti u znaku tzv. pametnog turizma s naglaskom na autentičnost. Drugim riječima, imitacije tuđih turističkih proizvoda u očima turista diljem svijeta ove godine više neće prolaziti, a na cijeni će isključivo biti prepoznatljivost, odnosno originalnost odredišta.
Prisjećajući se 2009., Rifai ističe da je riječ o godini koja će se na svjetskoj turističkoj sceni pamtiti kao najteža u posljednjih šest godina. Srećom, nastavlja, krajem prošle godine svjetski turizam počeo se lagano oporavljati, a taj je trend nastavljen i početkom ove godine. Procjenjuje, naime, da će svjetski turistički sektor ovu godinu završiti rastom od tri do četiri posto. Govoreći o zemljama Sredozemlja, ističe da bi godinu mogle zaokružiti rastom od dva do tri posto te izražava optimizam glede hrvatskog turizma koji bi, prema njegovom mišljenju, mogao postići i bolji rezultat od predviđenog.
Ipak, unatoč predviđanjima, treba biti oprezan jer godina sigurno neće biti laka, smatra ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs, koji je razgovor s predstavnikom UNWTO-a nastavio o našim pripremama za sezonu. Pritom je istaknuo provođenje mjera javno-privatnog partnerstva, kao i one vezane uz ukidanje viza za turiste s pojedinih tržišta. Spomenute mjere podržao je i UNWTO, ističe Rifai, prilično zainteresiran za naša iskustva te uvjeren da će se tim primjerom povesti i druge zemlje.
Podsjećamo, na berlinskom sajmu održan je i susret i s češkim državnim tajnikom za zakonodavstvo i turizam, Jiříjem Kolibom. Osim o budućoj turističkoj suradnji dviju zemalja, razgovaralo se i o mogućem zajedničkom predstavljanju Hrvatske i Češke na dalekim tržištima. Naime, u Češkoj turizam čini tri posto ukupnog BDP-a i ta bi nam zemlja mogla poslužiti kao dobar primjer kako se uspješno koristiti fondovima Europske unije kroz koje je moguće ostvariti potpore za turistički sektor.
S druge strane, Strategija razvoja hrvatskog turizma i naše iskustvo vezano uz njezinu izradu prilično su zainteresirali češko turističko vodstvo, koje planira prionuti izradi sličnog turističkog plana u svojoj zemlji.
Ovogodišnji turizam, nastavio je Rifai, trebao bi biti u znaku tzv. pametnog turizma s naglaskom na autentičnost. Drugim riječima, imitacije tuđih turističkih proizvoda u očima turista diljem svijeta ove godine više neće prolaziti, a na cijeni će isključivo biti prepoznatljivost, odnosno originalnost odredišta.
Prisjećajući se 2009., Rifai ističe da je riječ o godini koja će se na svjetskoj turističkoj sceni pamtiti kao najteža u posljednjih šest godina. Srećom, nastavlja, krajem prošle godine svjetski turizam počeo se lagano oporavljati, a taj je trend nastavljen i početkom ove godine. Procjenjuje, naime, da će svjetski turistički sektor ovu godinu završiti rastom od tri do četiri posto. Govoreći o zemljama Sredozemlja, ističe da bi godinu mogle zaokružiti rastom od dva do tri posto te izražava optimizam glede hrvatskog turizma koji bi, prema njegovom mišljenju, mogao postići i bolji rezultat od predviđenog.
Ipak, unatoč predviđanjima, treba biti oprezan jer godina sigurno neće biti laka, smatra ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs, koji je razgovor s predstavnikom UNWTO-a nastavio o našim pripremama za sezonu. Pritom je istaknuo provođenje mjera javno-privatnog partnerstva, kao i one vezane uz ukidanje viza za turiste s pojedinih tržišta. Spomenute mjere podržao je i UNWTO, ističe Rifai, prilično zainteresiran za naša iskustva te uvjeren da će se tim primjerom povesti i druge zemlje.
Podsjećamo, na berlinskom sajmu održan je i susret i s češkim državnim tajnikom za zakonodavstvo i turizam, Jiříjem Kolibom. Osim o budućoj turističkoj suradnji dviju zemalja, razgovaralo se i o mogućem zajedničkom predstavljanju Hrvatske i Češke na dalekim tržištima. Naime, u Češkoj turizam čini tri posto ukupnog BDP-a i ta bi nam zemlja mogla poslužiti kao dobar primjer kako se uspješno koristiti fondovima Europske unije kroz koje je moguće ostvariti potpore za turistički sektor.
S druge strane, Strategija razvoja hrvatskog turizma i naše iskustvo vezano uz njezinu izradu prilično su zainteresirali češko turističko vodstvo, koje planira prionuti izradi sličnog turističkog plana u svojoj zemlji.