S obzirom na povećani obujam ugovorenih programa oglašavanja Hrvatske turističke zajednice putem javno-privatnog partnerstva u promotivnim kampanjama i promotivnim/prodajnim kanalima turističkih zajednica, organizatora putovanja, zračnih prijevoznika i nositelja turističke ponude (Modeli I.-XII.), što su prioritetne aktivnosti kojima se osigurava zadržavanje stečenih pozicija hrvatskog turizma na međunarodnom tržištu, kao i moguće poteškoće u realizaciji planiranih prihoda, Hrvatska turistička zajednica je pristupila racionalizaciji troškova funkcionalnog marketinga.
Pri izradi prijedloga racionalizacije vodilo se računa o karakteristikama i aktualnom stanju, kao i ukupno planiranim promotivnim aktivnostima na pojedinom tržištu, tako da racionalizacija marketinških aktivnosti neće utjecati na ukupna kretanja i rezultate s pojedinih tržišta.
Vezano na to racionalizirat će se ili neće biti provedene sljedeće aktivnosti planirane Programom rada Hrvatske turističke zajednice za 2011. godinu:
Planirana aktivnost |
Iznos u kn |
Jedinstveni hrvatski turistički informacijski sustav |
300.000,00 |
Banka fotografija i priprema u izdavaštvu |
200.000,00 |
CD/DVD |
200.000,00 |
Centralni pretraživač turističke ponude |
200.000,00 |
Suveniri |
300.000,00 |
Studijska putovanja agenata i poslovne radionice (Sarajevo, Ljubljana, Minsk, Almati, Rimini, Oslo, Beč) |
500.000,00 |
Hrvatski turistički dan (Beograd, Minsk, Bratislava, Varšava, Budimpešta, Kijev) |
1.500.000,00 |
Tržišna istraživanja i izobrazba kadrova |
77.000,00 |
USTOA – posebna prezentacija |
350.000,00 |
Ukupno |
3.627.000,00 |
Smanjenjem obujma ili odustajanjem od njihove realizacije, smanjit će se troškovi naprijed navedenih aktivnosti za oko 3,6 milijuna kuna, a navedena sredstva će se preusmjeriti u program oglašavanja sa zračnim prijevoznicima i organizatorima putovanja pod nazivom „Krila Hrvatske“ koji se odnosi na udruženo oglašavanje organiziranih programa sa zračnim prijevozom u kojem se u 2011. godini očekuje dolazak oko 650 tisuća putnika u Hrvatsku.