Prvi DMK Forum održan u Termama Tuhelj

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: sri, 11.12.2013 - 00:00
fotografija (9)

Sudionicima turističke industrije predstavljen projekt destinacijskih menadžment kompanija (DMK)

Danas je u hotelu Well u Termama Tuhelj, u okviru projekta „Razvoj destinacijskih menadžment kompanija“, održan prvi  DMK forum u Hrvatskoj koji je okupio preko 180 sudionika iz područja hrvatske turističke industrije i predstavnika medija. Riječ je o projektu kojega provodi Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma, Veleučilištem VERN, Institutom za turizam i Udrugom hrvatskih putničkih agencija, a koji za cilj ima upoznavanje s konceptom razvoja i djelovanja DMK, precizno definiranje odnosa javnog i privatnog sektora u stvaranju poticajnog okruženja, identificiranje i evaluaciju poslovnih prilika te razvoj održivog poslovnog modela za kreiranje i razvoj DMK. Međunarodni stručnjaci predstavili su brojne primjere dobre prakse iz različitih segmenata turizma koji će, zahvaljujući razmjeni iskustava sudionika, omogućiti brži i kvalitetniji razvoj destinacijskih menadžment kompanija u Hrvatskoj.

Skup su otvorili ministar turizma Darko Lorencin i direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić koja je tom prigodom istaknula: „HTZ i u sljedećoj godini nastavlja s intenzivnim radom na oblikovanju jedinstvenih turističkih proizvoda i sadržaja, zbog čega će poticati razvoj destinacijskih menadžment kompanija (DMK) i destinacijskih menadžment organizacija (DMO) te marketing brendova. Za pozicioniranje Hrvatske među vodećih 20 turističkih destinacija u svijetu po kriteriju konkurentnosti potrebna je promjena percepcije Hrvatske u destinaciju koja nudi znatno više od sunca i mora, a osposobljavanje turističkih zajednica da djeluju po principu destinacijskih menadžment kompanija je preduvjet za to. Snažnije uključenje i suradnja svih subjekata privatnog i javnog sektora doprinijet će većoj kvaliteti turističkog proizvoda i boljoj komunikaciji, što će u konačnici dovesti do veće konkurentnosti hrvatskog turizma.''
Ministar Lorencin dodao je: ''Ove godine usvojena je Strategija razvoja hrvatskog turizma te intenzivno radimo na njenoj implementaciji. Također, ubrzano izrađujemo Strateški marketing plan, a do kraja godine izaći ćemo i s tezama za izmjenu Zakona o turističkim zajednicama, sustavu koji je uvelike doprinio razvoju hrvatskog turizma, ali i sustavu kojeg moramo prilagoditi i učiniti efikasnijim i dinamičnijim. Upravo je uloga DMK te njezin odnos sa DMO ključan za dinamizaciju ukupnog hrvatskog turističkog proizvoda. Jedini način da ostvarimo ciljeve koje smo pred sebe zacrtali Strategijom je da ubrzamo potrošnju, kreiramo nove proizvode  te tako produljimo sezonu, a za to nam je potrebna upravo dobra sinergija i interakcija DMO i DMK.''                    
Sudionike su pozdravili i dekan Veleučilišta VERN Vlatko Cvrtila te voditelj projekta Željko Trezner, direktor UHPA-e, a program je nastavljen predavanjem Tone Matjašiča iz slovenske agencije Panoramic travel group na temu specijaliziranih tura za tržište posebnih interesa. Sara Gouveia iz portugalske agencije DOC DMC Services Events & Wine govorila je o vinskim turama, dok je tema predavanja Liliane Simion, predstavnice rumunjske agencije Explore Travel, bila turizam u prirodi.

Razvoj destinacijskih menadžment kompanija jedna je od ključnih aktivnosti Hrvatske turističke zajednice definiranih Operativnim marketinškim planom turizma Hrvatske i Programom rada za 2013. godinu, s ciljem obogaćivanja, odnosno razvoja nove destinacijske ponude i proizvoda kao jedinstvenih pamtljivih doživljaja i turističkih paketa posebnih interesa, naročito u razdobljima pred i posezone te u kontinentalnim destinacijama. S opsežnim specifičnim znanjem o lokalnim resursima i mogućnostima pojedine destinacije, specijalizirane receptivne turističke agencije (DMK) jedan su od ključnih aktera u diverzifikaciji i podizanju ukupne vrijednosti destinacijske ponude, odnosno u kreiranju i plasiranju ponude složenih turističkih proizvoda/paket aranžmana, prilagođenih potrebama i/ili zahtjevima pojedinih tržišnih segmenata turista.