Proaktivne mjere uvjet su za očuvanje konkurentnosti

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Trenutno stanje booking-a bolje je od prošlogodišnjeg u isto ovo vrijeme, ali je 31. prosinca, kada završava turistička godina, još daleko od nas. Stoga moramo biti proaktivni, jer sve što je bilo dobro za 2010., neće biti dovoljno za 2011. godinu. Zato smo, u suradnji s partnerima iz privatnog turističkog sektora, pripremili novi set mjera kojim ćemo konkurirati na međunarodnom turističkom tržištu, posebno u razdobljima pred i posezone – izjavio je ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs nakon održanog sastanka s predstavnicima strukovnih udruga u turizmu.

Pritom je podsjetio da je javno-privatno partnerstvo bilo ključ uspjeha hrvatskog turizma prošle godine, a upravo to, naglasio je, mora biti i ove godine. Premda su natječaji za udružene tržišne aktivnosti već zatvoreni, ministar je najavio da će novi natječaji, koji se odnose na dovođenje avio-gostiju, ali i onih koji u Hrvatsku dolaze autobusima, biti pokrenuti.

Razlog tome je trenutna situacija na tržištu, koja je pogodila sjevernoafričke zemlje, a kojoj se i Hrvatska treba pravovremeno prilagoditi, baš kao što to već rade i njoj konkurentske zemlje. Upravo je uvođenje proaktivnih mjera i kontinuirano prilagođavanje situaciji na tržištu, smatra ministar, uvjet za očuvanje konkurentnosti. S novim setom mjera, kojeg su jednoglasno pozdravili i predstavnici privatnog turističkog sektora, Hrvatska će sljedećeg tjedna doći na sajam ITB u Berlinu, jedan od vodećih međunarodnih turističkih sajmova, koji se smatra i dobrim pokazateljem trendova za predstojeću sezonu.

Iako je ishod sezone još uvijek neizvjestan, sigurno je da se Hrvatska za nju na vrijeme i temeljito pripremila. Potražnja na emitivnim tržištima za programima u Hrvatskoj zasad je bolja nego prošle godine, ali treba imati na umu da se pred i posezona ne događaju same od sebe. Sve smo dobro pripremili, sada je na nama da to dobro i odradimo – izjavio je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba te pohvalio nove mjere koje je Ministarstvo turizma dogovorilo s privatnim partnerima.

I predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske, Zlatko Kukec zadovoljan je uvođenjem dodatnih mjera kojima će, nada se, i mjesec svibanj jače turistički oživjeti u Hrvatskoj.

Dobro stanje booking-a, odnosno nešto više od prošle godine, trenutno je zabilježen i od kampista, izjavio je predsjednik Kamping udruženja Hrvatske, Veljko Ostojić. On je, naime, mišljenja da je oporavak gospodarstva na emitivnim tržištima rezultirao pomakom booking-a, odnosno odlukom ljudi da ranije rezerviraju svoje godišnje odmore. No, to nije razlog da „padnemo u euforiju“, smatra Ostojić, ali dodaje kako Hrvatska ima potencijala da uspješno odradi predstojeću turističku sezonu.

Inicijativa Ministarstva ohrabrila je i hotelijere, svjesne da konkurencija neće mirovati, izjavio je potpredsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske Joško Lelas, poručivši da s novim mjerama trebamo još snažnije krenuti u turističku utakmicu.

Na konferenciji za medije, koja je održana nakon sastanka, ministar se kratko osvrnuo i na trenutne prosvjede u našoj zemlji. Rekao je kako Hrvatska o tome ima jasan stav – mirni prosvjedi da, ali „huliganstvo“ i ranjavanje ljudi ne. Mišljenja je kako nastala situacija ovog trenutka ne ugrožava turizam u zemlji, ali je naglasio kako je u pripremi krizni menadžment koji, po potrebi, može biti aktiviran. U nastavku je podsjetio na stanje u Grčkoj, u kojoj je zbog nemira jako stradao turistički sektor.

Na sastanku i konferenciji za medije su bili prisutni i državni tajnik za turizam Branko Grgić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić i izvršna direktorica Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Natalija Oštrić.