Predstavnici Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije dočekali su danas u ZL Split vodeće predstavnike poljskog nacionalnog avioprijevoznika LOT, poljske turoperatore, agente, predstavnike institucije Poljske zračne luke, turističke novinare i travel blogere, odnosno 180 predstavnika poljske turističke branše koji su u Hrvatsku stigli u sklopu promocije leta na relaciji Varšava – Split, a cilj je i dodatno približavanje i promocija turističke ponude Splitsko-dalmatinske županije.
Okupljene su prigodnim govorima pozdravili Kristjan Staničić, direktor HTZ-a i Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko-dalmatinske županije, dok su se s poljske strane obratili Michał Fijoł, predsjednik Uprave LOT-a i Krzysztof Moczulski, glasnogovornik LOT-a.
„Hrvatska je dugi niz godina jedna od omiljenih turističkih destinacija Poljaka, a čemu su značajno doprinijele i naše promotivne aktivnosti koje provodimo samostalno, ali i u suradnji s partnerima na poljskom tržištu. Poljaci iznimno cijene našu ponudu, ali i kulturološku bliskost te kompatibilnost mentaliteta, dok pozitivnim trendovima značajno doprinosi i sve bolja prometna dostupnost hrvatskih destinacija, što zbog ulaska naše zemlje u Schengen, što zbog sve bolje zrakoplovne povezanosti. Tu se posebno ističe LOT, poljska nacionalna aviokompanija i naš strateški partner koji kontinuirano radi na jačanju mreže letova prema hrvatskim zračnim lukama“, izjavio je direktor Staničić, nadodavši kako Poljaci u Hrvatsku najčešće dolaze motivirani prekrasnom obalom i prirodom, ali i zbog obilaska gradova, raznolike gastronomije te brojnih kulturno-povijesnih znamenitosti.
Ovom je prigodom za predstavnike poljske turističke branše, s kojima je u pratnji i Małgorzata Kowalska, direktorica Predstavništva HTZ-a u Poljskoj, pripremljen i posebni program boravka na području Splitsko-dalmatinske županije 19. i 20. travnja, a u čijoj su pripremi sudjelovale i turističke zajednice gradova Split i Trogir.
„Sretni smo i zahvalni na suradnji te dugogodišnjem prijateljstvu s LOT-om koji prepoznaje Split i Dalmaciju kao jednu od omiljenih destinacija za goste iz Poljske. Naime, tržište Poljske iznimno je važno za Splitsko-dalmatinsku županiju u kojoj ostvarujemo više od trećine ukupnog turističkog prometa poljskih turista u Hrvatskoj. Ova zračna linija nije samo veza između dva geografska područja, već most koji spaja dvije bogate kulture, tradicije i ljubitelje putovanja. Ponosni smo što gosti iz Poljske s najvišim ocjenama ocjenjuju Splitsko-dalmatinsku županiju te vjerujem kako će ova linija dodatno doprinijeti našem povezivanju te odličnim rezultatima u turističkoj godini 2024.“, poručila je direktorica Vladović.
Poljska za hrvatski turizam predstavlja jedno od najvažnijih inozemnih tržišta koje ulazi u top 5 tržišta s kojih se u našoj zemlji ostvaruje najveći turistički promet, a da je tome tako potvrđuje i status Hrvatske kao jedne od omiljenih inozemnih destinacija Poljaka. Navedeno su posebno prepoznali u LOT-u koji ima brojne letove i operacije prema hrvatskim destinacijama od kojih je trenutno najviše letova usmjereno prema Zagrebu, Splitu i Dubrovniku.
„Drago nam je što se ponovno nalazimo u Hrvatskoj, ovaj puta u Splitu. Naša suradnja s hrvatskim partnerima je dugoročna obzirom da je LOT od 2001. godine u Hrvatsku prevezao preko 800 tisuća putnika. Siguran sam kako će ta brojka u budućnosti značajno rasti", naglasio je Michał Fijoł iz LOT-a, dodavši kako LOT u ovoj godini prometuje prema zračnim lukama u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku.
Tijekom susreta u ZL Split ukratko su predstavljeni turistički rezultati ostvareni s tržišta Poljske, trendovi i očekivanja u turizmu, a predstavljene su i sve novosti, kao i letovi poljske aviokompanije LOT prema hrvatskim destinacijama u 2024. godini.
Dodajmo kako je s tržišta Poljske lani u Hrvatskoj ostvareno više od milijun dolazaka i 6,7 milijuna noćenja što je bio nastavak trenda rasta turističkog prometa iz 2022., dok su Poljaci u dosadašnjem dijelu ove godine u našoj zemlji ostvarili preko 22 tisuće dolazaka i gotovo 80 tisuća noćenja što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 36 posto u dolascima i 28 posto u noćenjima.