Predstavljene tržišne aktivnosti za turističku 2011. godinu

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
101105-htztv2w
''Konkurentni i u 2011“ naziv je Akcijskog plana hrvatskog turizma za iduću godinu kojima će se Hrvatska na međunarodnom tržištu i sljedeće godine pozicionirati kao kvalitetno odredište životnog stila, s posebnim naglaskom na ekološku očuvanost, te kao jedna od vodećih turističkih zemalja na Sredozemlju i buduća 28. članica Europske unije“, istaknuo je Ministar turizma RH i Predsjednik Hrvatske turističke zajednice, Damir Bajs, na 17. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice održanoj 5. studenoga 2010. godine.

Tom prigodom, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić detaljno je predstavio tržišne aktivnosti za turističku 2011. godinu koje je na današnjoj sjednici usvojila i Vlada RH. Ujedno je najavio kako će tržišne aktivnosti za sve zainteresirane biti dostupne od sutra u dnevnom tisku te ne Internet stranicama Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice. Kako bi spremno dočekala turističku 2011. godinu, Hrvatska će i ove godine biti među prvim zemljama koja je donijela mjere za njezinu pripremu kako bi se osigurala konkurentnost hrvatskog turizma. Osim toga, za turističku 2011. godinu Vlada RH se po prvi puta priprema i posebnim mjerama koje će se odnositi na razvoj turizma u turistički nerazvijenim područjima Hrvatske istaknuo je Bajs.

Mjere za međunarodno tržište – „Dođi u Hrvatsku“, realizirat će se putem programa „Turizam kroz godinu“, „Krila Hrvatske“ i „Putuj Hrvatskom“. Njima će Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica u 2011. godini nastaviti s provođenjem zajedničkih promotivnih aktivnosti s domaćim i stranim turoperatorima kako bi kroz razne modele proveli politiku javno-privatnog partnerstva u organiziranom dovođenju turista. Hrvatska turistička zajednica će oglašavati hrvatski turizam s organizatorima putovanja čiji programi uključuju organizirani zračni prijevoz u glavnoj sezoni te u pred i posezoni. Oglašavanje hrvatske turističke ponude nastavit će se promotivnim kampanjama organizatora putovanja čiji programi obuhvaćaju organizirani autobusni ili željeznički prijevoz u pred i posezoni, odnosno koji imaju autobusne ture po našoj zemlji u spomenutim razdobljima.

Za domaće tržište predviđene su mjere pod nazivom – „Ostani u Hrvatskoj“ kojima bi se potaklo građane na odmor u vlastitoj zemlji, te zadržala ostvarena razina ukupnog domaćeg turističkog prometa, povećao promet u pred i posezoni te stvorilo nove turističke proizvode prilagođene, cjenovno i interesno, domaćem tržištu. Planovima „Kod kuće je najljepše“, „Doživi Hrvatsku“ i „Zlatne godine“, turistička ponuda otvara mogućnosti paket aranžmana koji će biti prilagođeni kupovnoj moći i interesu domaćih turista, domaćim putničkim agencijama koje imaju programe školskih putovanja te posebne programe putovanja za hrvatske umirovljenike.

Kroz novi program „Upoznaj Hrvatsku“ glavni će zadatak turističkih djelatnika u turistički nerazvijenim područjima naše zemlje biti promidžba turističke ponude, s naglaskom za programe u pred i post sezoni; poticanje potražnje za organizirane turističke programe; poticanje razvoja novih turističkih proizvoda; uključivanje novih nositelja ponude u nove programe i proizvode; jačanje djelovanja sustava TZ-a na načelima DMC-a (Destination management company) i DMO-a (Destination management organization) te stvaranje povoljnijih uvjeta boravka turista.

S ciljem jednostavnije prilagodbe turističkog sektora razvoju tržišta pomoću novih informacijskih tehnologija te radi poboljšanja konkurentnosti, bit će pokrenuta uspostava središnjeg pretraživača hrvatske turističke ponude koji će omogućiti jednostavan pregled turističke ponude u elektronskom okruženju svih ponuđača turističkih usluga, brže širenje turističke ponude u elektronskom okruženju sa smještaja na izlete, ture, pakete, prijevoz i dr.

Dio mjera odnosit će se i na nastavak politike liberalizacije viznog režima za zemlje u kojima je izražena turistička potražnja za Hrvatskom. Uz zemlje poput Kine, Indije, Rusije i Ukrajine, za koje je u određenom razdoblju Hrvatska već prilagodila vizni režim, postoji mogućnost za proširenjem spomenutog režima i na nova potencijalna tržišta.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa i Ministarstvo turizma će predložiti usklađivanje školskih praznika s potrebama turizma u zajednici, uz uvjet zadržavanja kvalitete izvođenja nastave. Spomenuta će ministarstva preporučiti školama organizaciju maturalnih i ostalih putovanja u Hrvatskoj (uz pripremu kvalitetnih i atraktivnih programa putovanja po Hrvatskoj za školsku djecu i mladež). Za lokalnu samoupravu definirane su preporuke oko prilagodbe vremena izvođenja građevinskih radova tijekom turističke sezone te preporuke o radnom vremenu turističkih i ugostiteljskih objekata u vrijeme sezone. Preporuke privatnom sektoru (hotelijerima, ugostiteljima) vezane uz politiku cijena – „vrijednost za novac“. Mjera podrazumijeva prilagodbu cijena tržišnim uvjetima.

Ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs napomenuo je kako Hrvatska ide spremna u London te najavio kako će ove mjere biti predstavljene britanskim turoperatorima na sajmu turizma WTM koji počinje sljedeći tjedan. Najavio je i svoje aktivnosti tijekom boravka u Londonu te posebno istaknuo kako će se Hrvatskoj dodijeliti nagrada „Travel Awards“ kojom je Hrvatska proglašena u kategoriji „short haul“ kao „up&coming rising star-the short haul destination“ – odredište koje se najviše preporuča turistima pri odabiru svog putovanja. To je jedina turistička nagrada za koju u cijelosti i isključivo nominiraju te glasaju turistički profesionalci Velike Britanije.