Potpisani prvi ugovori za udružene tržišne aktivnosti

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
1
Za izazovnu turističku 2011. godinu Hrvatska se i ovaj put pravovremeno pripremila Akcijskim planom hrvatskog turizma, donesenim još u studenom prošle godine, a koji podrazumijeva niz mjera, među kojima su i one usmjerene na udružene tržišne aktivnosti. Novi modeli, čija je ukupna vrijednost oko 21 milijun eura, naišli su na znatno povećan interes organizatora putovanja – izjavio je ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs prilikom današnjeg potpisivanja prvih šest ugovora, prema modelu III., s predstavnicima putničkih agencija.
Pritom je dodao kako su nove mjere i modeli usklađeni sa zahtjevima Europske unije te da su po prvi puta usuglašeni s Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja, čime je na novi način postavljena suradnja javnog i privatnog turističkog sektora. Da su mjere uistinu dobro postavljene, objasnio je ministar, potvrđuje i činjenica da prošle godine nije bilo potrebe niti za jednim zahtjevom za povrat sredstava od strane putničkih agencija.
Također je naglasio kako je Hrvatska na svoje tržište dovela najvažnije svjetske turoperatore, odnosno da se naša zemlja nalazi u katalozima svih vodećih organizatora putovanja. Među njima su, između ostalog, i njemački TUI i ID Riva, britanski Thomson, TUI i SAGA te austrijski Gruber Reisen.
O modelu III., koji se odnosi na udruženo oglašavanje s organizatorima putovanja, a čiji je cilj u Hrvatsku dovesti što više inozemnih turista tijekom cijele godine, govorio je i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, Niko Bulić. Prema tom je modelu, u usporedbi sa sličnim prošlogodišnjim modelom, u prvom roku (do 21. prosinca 2010.) pristiglo čak 40 posto više zahtjeva, čija je vrijednost dva posto veća i iznosi 25,4 milijuna kuna. Temeljem spomenutih mjera, nastavio je, u Hrvatsku se ove godine planira dovesti oko 1,9 milijuna putnika, odnosno 15 posto više u odnosu na prošlu godinu.
Riječi hvale za mjere udruženih tržišnih aktivnosti imao je predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata hrvatske (UNPAH) Zlatko Kukec, kojeg posebno veseli što se mjere svake godine proširuju novim modelima. Na taj način, naime, osim putničkih agencija, i ostali predstavnici privatnog turističkog sektora, poput zrakoplovnih kompanija, imaju mogućnost korištenja spomenutih modela.
Mjere te uspješno javno-privatno partnerstvo je pohvalio i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba te ujedno podsjetio na činjenicu da je organizirani promet u Hrvatskoj 2010. godine porastao za šest posto. Izrazio je nadu da će taj trend rasta biti nastavljen i u ovoj godini, za koju su se putničke agencije već pravovremeno pripremile.
Nove mjere su pohvalili i predstavnici turoperatora, između ostalog, i predsjednik Uprave Atlasa, Tomislav Popović, izrazivši zadovoljstvo što se mjere kontinuirano provode i proširuju novim modelima već treću godinu za redom, a bez kojih bi cijela priča oko dovođenja gostiju agencijama bila puno teža.