Okrugli stol eTurizam: Klikom do gosta

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Okrugli stol eTurizam: Klikom do gosta
Okrugli stol eTurizam: Klikom do gosta, u organizaciji magazina Banka, održan je danas u dvorani Novinarskog doma u Zagrebu. Na okruglom stolu se raspravljalo o promjenama u profilu turista koji dolaze u Hrvatsku, ali i promjenama navika i ponašanja turista pri rezerviranju i plaćanju smještaja i ostalih usluga. Također, bilo je govora o prednostima i nedostacima gotovinskih u odnosu na elektronička plaćanja tijekom odmora u Hrvatskoj i korištenju interneta i mobilnih tehnologija za promociju hrvatskog turizma. Bilo je riječi i o tome kakav je odnos u usporedbi s konkurentskim turističkim destinacijama i mogućnostima poboljšanja marketinških i promotivnih aktivnosti te o tome koji se on line kanali/aktivnosti pokazuju najisplativijima. 

O strukturi gostiju i podacima turističkog prometa, govorila je Aleksandra Babić, iz MasterCard Europe, posebno se osvrnuvši na podatke iz vlastitih istraživanje, prema kojima je polovica turista izravno rezervirala smještaj, dok je jedna trećina koristila usluge turističkih agencija. Strani turisti u jednakoj mjeri smještaj plaćaju gotovinom i karticama, dok domaći turisti uglavnom plaćaju gotovinom. Osnovni su razlozi nekorištenja kartica navike plaćanja koje imaju kod kuće i sigurnost njihova korištenja, iako je u Hrvatskoj ocjenjuju dobrom, istaknula je Babić. Spomenula je upravo završeno Masterindex istraživanje koje provode dva puta godišnje, u suradnji s GfK, prema kojemu se broj onih koji planiraju ljetovanje u Hrvatskoj smanjio s prošlogodišnjih 64 na 56 posto u ovoj godini, a čak će polovica onih koji planiraju putovati odsjesti u vlastitom aranžmanu. Razne vrste kartica gosti najčešće koriste za plaćanje goriva i cestarina te svakodnevnih namirnica, ali i za kupnju odjeće i obuće. Zanimljivi su rezultati ovoga istraživanja, prema kojem je Hrvatska na prvom mjestu odmora za Slovence, Česima je na drugom mjestu, poslije Slovačke. Talijanima je Hrvatska na četvrtom mjestu za odmor, Austrijancima na petom, Mađarima na sedmom, dok za Nijemce Hrvatska nije u prvih deset odredišta za odmor.

O korištenju ICT-a u turizmu te rezultatima istraživanja Tomas, govorio je Damir Krešić iz Instituta za turizam, istaknuvši glavne prednosti e-marketinga, poput nižih troškova, lako mjerljivih rezultata i mogućnosti personalizacije marketinških aktivnosti. K tome, e- marketing omogućuje malim i srednjim poduzećima u turističkom sektoru ravnopravno natjecanje na tržištu, dok je korištenjem novih tehnologija turistički proizvod prilagođen i individualan, cijena transparentna i prilagodljiva, a promocija interaktivna, trenutna i prilagođena, dok tehnologija utječe na globalni razvoj kanala distribucije.

Prema Tomas istraživanju o stavovima i potrošnji turista, više od 50 posto gostiju s naših emitivnih tržišta ima pristup internetu, a glavni izvor informacija o Hrvatskoj su preporuke i izravni uvidi, dok 27 posto njih koristi Internet kao izvor informacija i to posjetima stranicama turističkih zajednica, agencija i društvenih mreža.

O provedbi strategije e-marketinga i onome što se nudi gostima koji pretražuju hrvatske stranice govorila je Ivana Mikleuš Stojnić, voditeljica Službe za Internet Hrvatske turističke zajednice napomenuvši kako Hrvatska turistička zajednica koristi niz alata za promidžbu hrvatskog turizma i to na desetak svjetskih jezika, dok se hrvatski turizam oglašava na web portalima 16 najvažnijih emitivnih tržišta, a portal Hrvatske turističke zajednice objavljuje na isto toliko svjetskih jezika. Ciljevi Hrvatske turističke zajednice su jačanje brenda kroz službeni portal, ali i oglašavanje, pri čemu je važna interaktivnost, a aktivan je i centralni pretraživač smještaja. Vrlo je važna prisutnost i oglašavanje na web tražilicama, kao i sve važnija komunikacija na društvenim mrežama (od Google-a do Instagrama), izjavila je Mikleuš Stojnić i dodala kako je stvorena mreža i web stranica Love Croatia s više od 800 tisuća korisnika, od čega ih je dnevno aktivno desetak tisuća. Također koristi se e-mail marketing s aktualnim informacijama i redovna komunikacija s ciljanim grupama, dok se newsletter objavljuje za strane novinare na 15 jezika.

Dinamični marketing i komunikacija s više od 20 tržišta te stalno prilagođavanje tržištu, velik je izazov, jer se natječemo na svjetskom tržištu, rekla je Iva Kutle iz Valamara, dodavši kako vrijednost bukinga ostvarenog kroz vlastiti web nije samo u uštedi, već i u kvaliteti komunikacije s gostima. Kvalitetan kanal komunikacije je vlastiti newsletter, pri čemu se stvara i baza podataka korisnika, a nakon boravka obrađuju se podaci s dojmovima gostiju i razvija izravna komunikacija, dodala je.

O transakcijama i korištenju informacijskih tehnologija u poslovanju banaka govorila je Mirela Kenfelj iz RBA, napomenuvši kako iskustva pokazuju znatne mogućnosti korištenja ovih tehnologija i široke promocije turizma i odredišta.

O trendovima u korištenju mobilnih tehnologija govorio je Nikola Jellačić iz Google Adriaticsa, spomenuvši kako živimo u svijetu u kojem istodobno koristimo više ekrana, a kupovina preko mreže se sve više širi. Ako korisnik nije zadovoljan onim što mu se nudi u četiri petine slučajeva odustaje od započete kupovine ili rezervacije i vraća se na tražilicu, stoga, takozvane travel mobilne stranice moraju biti prilagođene potrebama i navikama gostiju, istaknuo je Jellačić.