Održavanje Nacionalnog dana kulturnog turizma Varaždin, 26. svibnja 2010. godine

Kategorija: Najave
Objavljeno:
Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Varaždina, Varaždinskom županijom, Gradom Varaždinom, Turističkom zajednicom Varaždinske županije te lokalnim turističkim zajednicama organizira nacionalni "Dan kulturnog turizma" u srijedu, 26. svibnja 2010. godine u Varaždinu. Namjera je da se na nacionalnom "Danu kulturnog turizma" razmijene znanja i informacije unutar sektora, stvori pozitivna klima na nacionalnoj i regionalnoj razini koja podržava razvoj kulturno-turističkih proizvoda, podigne razina svijesti stanovništva o važnosti očuvanja kulturne baštine i time zajedno pridonesemo razvoju ukupnog kulturno-turističkog proizvoda.

Središnji događaj nacionalnog "Dana kulturnog turizma" - stručni skup pod nazivom "Kulturni turizam – korak dalje" – održat će se u koncertnoj dvorani Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu, s eminentnim inozemnim i domaćim predavačima te brojnim uzvanicima. Cilj ovog skupa je razmotriti primjere iz prakse, izložiti prijedloge, vizije te nove projekte.

• I. dio – Kulturni turizam jučer, danas, sutra
Sudionici: Ministarstvo kulture RH, Ministarstvo turizma RH, Institut za turizam Zagreb
• II. dio – Strukturiranje i pozicioniranje kulturno-turističkog proizvoda kroz razvijanje oznake kvalitete
Sudionici: THR, Španjolska; Hrvatska turistička zajednica; Ministarstvo kulture RH
• III. dio – Destinacijski menadžment u kulturnom turizmu
Sudionici: Turistička zajednica Graza; Turistička zajednica grada Varaždina, JU PP Žumberak – Samoborsko gorje

Nakon skupa uzvanici će se upoznati s kulturnom i eno-gastro ponudom Varaždinske županije, a iz dodatnog programa mogu se izdvojiti interaktivne radionice integrirane u razgled grada:
• „Od krpe i konca do lutkarske predstave“ – livada kod Kule stražarnice
• „Kreativno propitivanje prošlosti“ – Trg tradicijskih obrta
• „Zamišljenim kotačem do zamišljenih gradova“ - palača Sermage

Na ovogodišnjem skupu, Hrvatska turistička zajednica će poseban naglasak dati na strukturiranje i pozicioniranje kulturno-turističkog proizvoda kroz razvijanje oznake kvalitete „Doživi Hrvatsku – Experience Croatia“. Sukladno spoznaji kako turisti traže odmor ispunjen iskustvima i doživljajima, uložit će se znatni napori u stvaranje "brand-a" Experience Croatia koji će označavati kvalitetu kulturno-turističkog proizvoda. Itinereri temeljeni na tom konceptu, a stvorene u suradnji kulturnog i turističkog sektora, odnosno nositelja ponude, nudit će tematski proizvod s doživljajem novih iskustava te tako pružiti dodanu vrijednost.

Ciljevi ove akcije jesu:
- izdvajati i razvijati kvalitetne kulturno-turističke atrakcije;
- stvoriti motivacijsko okružje za unapređivanje kulturno-turističkih proizvoda;
- pružiti potvrdu kvalitete krajnjem korisniku, ali i distributivnom sustavu;
- služiti kao alat za planiranje posjeta i pružanje informacija
Svrha „Exprience Croatia“ je uskladiti očekivanja s doživljajem koji nastaje po posjetu, te osigurati da ono bude svakim posjetom pozitivno. Ured za kulturni turizam Hrvatske turističke zajednice prikupit će prijedloge kulturnih tura i itinerere od strane sustava turističkih zajednica u cilju promidžbe kulturno-turističkog proizvoda, kako putem interneta tako i u klasičnim promotivnim materijalima, te sustavno pružati potporu u razvoju istih.