Kategorija:
Objavljeno:
Na sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice održanoj 31. ožujka 2010. godine prezentirano je izvješće o tijeku sezone i aktualno stanje na turističkim tržištima. Kada je riječ o pripremama za sezonu, ministar Bajs je podsjetio da su one počele još prošle godine, a mjere su definirane i kroz suradnju Svjetske turističke organizacije (UNWTO) i Ministarstva turizma. Osim 30 milijuna eura, koliko je u ovoj godini izdvojeno za ukupnu promidžbu, neke od mjera za privlačenje gostiju su i privremeno ukidanje viza za goste iz Rusije, Ukrajine, Kine, Indije i drugih zemalja, zatim udvostručen iznos za promidžbu putem Interneta, kampanja na ciljanih 25 inozemnih tržišta te kampanja za domaće tržište i pojačani hrvatski nastupi na turističkim sajmovima. Uz sve navedeno, podsjetio je ministar, ključ uspjeha trebao bi biti u suradnji privatnog i javnog sektora. Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić izvijestio je o odrađenim promidžbenim aktivnostima Hrvatske turističke zajednice na tržištima. Bulić je najavio promidžbenu kampanju hrvatskog turizma koja će trajati od sredine travnja do kraja lipnja 2010. godine kroz tri faze te će se tako Hrvatska boriti da očuva svoj tržišni udjel na stranim tržištima. Član Turističkog vijeća Veljko Ostojić istaknuo je da će vrijednost za novac biti ključan element ove sezone, u kojoj će lipanj predstavljati pravi izazov. Dobre najave, istaknuto je, dolaze s ruskog tržišta, posebno kada je u pitanju odmor u Istri. Sjednicu Vijeća ministar Damir Bajs iskoristio je i za proglašenje ovogodišnjeg nacionalnog pobjednika Europske destinacije izvrsnosti (EDEN), grada Nina. Tema je ove godine bila „Turizam uz vode“, a uz Nin, koji je proglašen najboljim, ostala četiri uspješna odredišta su i Fužine, Ilok, Karlovac i Krapanj. Podsjećamo, na natječaj se prijavilo 19 odredišta, a glavni kriteriji prilikom odabira bili su izabrati odredište koje najviše brige posvećuje održivom razvoju turizma i koje svoj najveći turistički potencijal vidi upravo uz vodu uz koju se nalazi. U nastavku sjednice predložene su potpore projektima i manifestacijama za ovu godinu, izneseni prijedlozi za sufinanciranje kulturno-turističkih proizvoda koje su članovi Turističkog vijeća prihvatili. Sukladno postavkama Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2010.-2014. te činjenici kako turisti traže odmor ispunjen iskustvima i doživljajima, Hrvatska turistička zajednica prepoznala je važnost uspostavljanja oznake kvalitete sa svrhom ocjenjivanja i unapređenja kulturno-turističke ponude, te pristupila izradi projekta „Doživi Hrvatsku – Experience Croatia“. O nacionalnom programu „Doživi Hrvatsku – Experience Croatia“ govorio je Predsjednik Savjeta za kulturni turizam Dragan Magaš i kazao kako je taj projekt usmjeren ka podizanju svijesti o dugoročnom održivom razvoju te se temelji na kvaliteti, a podrazumijeva suradnju kulturnog i turističkog sektora u stvaranju ukupnog kulturno-turističkog proizvoda spremnog za distribuciju.