Obilježena 100. obljetnica djelovanja turističkih agencija u Hrvatskoj

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:

Povodom obilježavanja 100. obljetnice djelovanja turističkih agencija u Hrvatskoj, u Zagrebu je održan okrugli stol „100 godina zajedničkog putovanja - iskustva i pogled u budućnost“, u organizaciji Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA).

Na obilježavanju velikog jubileja okupilo se više od 80 predstavnika turističkih agencija, obrazovnih institucija, turističkih zajednica i poslovnih partnera, te predstavnika Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske turističke zajednice, strukovnih udruga, medija i drugih dionika turističke industrije.

„Čestitam Udruzi hrvatskih putničkih agencija na ovoj velikoj obljetnici te svima koji su od samih početaka do današnjeg dana svojim radom, predanošću i znanjem gradili hrvatski turizam. UHPA kao jedna od vodećih strukovnih udruga u turizmu ima veliku ulogu u kreiranju kvalitete hrvatske turističke ponude, a njezine aktivnosti na međunarodnoj i regionalnoj razini dodatno doprinose prepoznatljivosti Hrvatske kao poželjne turističke destinacije. Ulogu turističkih agencija u daljnjem razvoju turizma vidimo kroz usmjerenost na povećanje broja organiziranih dolazaka i noćenja u pred i posezoni odnosno razvoj cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj kroz poticanje rada destinacijskih menadžment kompanija i upravo smo zato kroz program Konkurentnost turističkog gospodarstva i godišnji program rada HTZ-a osigurali više od 3,2 milijuna eura. Zahvaljujem na svim dosadašnjim aktivnostima i partnerstvu te vjerujem kako ćemo i u budućnosti zajednički nastaviti uspješno razvijati hrvatski turizam“, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac

„Utjecaj turističkih agencija na razvoj i poziciju hrvatskog turizma je vrlo značajan, posebice ako znamo da su današnje suvremene turističke agencije ključne u kreiranju jedinstvenih iskustava i ponuda koje hrvatske destinacije čine još atraktivnijim i zanimljivijim brojnim ljubiteljima putovanja diljem svijeta. Također, iznimno smo ponosni na brojne zajedničke projekte i aktivnosti koje smo proveli s Udrugom hrvatskih putničkih agencija te zajedno nastavljamo raditi za dobrobit hrvatskog turizma i u narednim godinama“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, nadodavši kako je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu godine posredstvom agencija ostvareno preko 26 milijuna noćenja, što je 3 posto više nego lani.

Sudionici okruglog stola osvrnuli su se na rast i razvoj agencijskog poslovanja u Hrvatskoj, na digitalnu transformaciju i utjecaj tehnologije na 'opstanak' turističkih agencija te o održivom razvoju turizma i turizmu posebnih interesa koji može doprinijeti regeneraciji turizma kao takvog. Panelisti su se u raspravi iz stručne i znanstvene perspektive osvrnuli na budućnost turističkih agencija, naglašavajući dinamiku koja se oduvijek i konzistentno veže uz zahtjeve agencijskog poslovanja.

„Budućnost turističkih agencija nije upitna – još 1923. godine, kada je osnovan Putnik kao zajednica društava za unapređenje turizma, s koncesijom za prodaju željezničkih karata izvan željezničkih stanica, bilo je jasno da su putnicima potrebne besplatne informacije i dodatne usluge koje mogu pružiti posrednici jedinstvenih kvalifikacija – turističke agencije. Naša uloga i danas ostaje ista – ekspertiza koju nudimo i usluge koje slažemo čine turizam kakav priželjkujemo zamislivim. Strateški ciljevi poput održivog razvoja turizma nezamislivi su bez karike koja povezuje putnika i uslugu – naš doprinos je značajan i s velikim optimizmom gledam na budućnost naše struke“, izjavio je Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e, problematizirajući pitanje budućnosti turističkih agencija u Hrvatskoj.