Nijemci su unatoč recesiji i više no ikad pažljivom biranju odredišta za odmore, pa i nešto manjem bukingu u odnosu na prošlu godinu, ipak već spremni za ovogodišnja putovanja, na što će utrošiti sličnih ili tek nešto manje od lanjskih rekordnih 61,5 milijardi eura.
Iako se teško može reći koliko je buking kod turističkih agencija s njemačkog tržišta u postocima manji nego lani, predsjednik Njemačke turističke federacije i Njemačkih putničkih agencija Klaus Laepple ističe na ITB-u u Berlinu da ima porasta bukinga s tog tržišta, posebno za krstarenja i autobusne ture te kampove.
Među stranim zemljama Nijemcima je još uvijek najprivlačnija Španjolska i Italija, dok Turska bilježi trenutno najveći porast bukinga od oko 8 posto. Sve veći porast zanimanja i rezervacija bilježe i domaća, njemačka odredišta, u koje bi, po prvim procjenama ove godine moglo ići oko 30 posto svih njemačkih putnika.
Slične informacije iz kontakata sa svojim kolegama iz drugih zemalja ima i direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj Zlatko Deželjin, koji smatra da trenutni pad bukinga ne treba shvatiti konačno jer se to mijenja iz tjedna u tjedan.
Situacija bukinga je sada na njemačkom tržištu nešto bolja nego prije mjesec dana, a s obzirom na trend čekanja boljih cijena u „last minute" ponudama te drugih akcija sezona će za mnoge zemlje s tog tržišta biti neizvjesna do „samog kraja", ističe Deželjin. Iako oko 65 posto njemačkih turista u Hrvatsku dolazi individualno Deželjin upozorava da se nikako ne smije zanemariti organizirane dolaske turista iz te zemlje i poručuje da je sada najvažnije se pripremiti za predstojeću sezonu uz uvjerenje da Hrvatska i ove krizne godine s njemačkog tržišta turistički može dobro proći.
Od ostalih trendova koji se spominju prvog dana berlinskog ITB-a, najvećeg godišnjeg svjetskog okupljanja turističkih profesionalaca, su i da će bolje proći ove godine bliža, povoljnija i kvalitetnija odredišta te da će se putovati manje i kraće.
Očekuje se i da bi u svijetu prva polovica ove godine mogla biti puno lošija od istog lanjskog rekordnog razdoblja za svjetski turizam, ali se i optimistično vjeruje da bi se uslijed smirivanja krize u drugoj polovici godine mogli ostvariti bolji rezultati.