HTZ na Danima UHPA-e 2025.

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:

Hrvatska turistička zajednica sudjelovala je na svečanom otvorenju Dana Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u Petrčanima na kojima je rečeno kako putničke agencije priželjkuju rezultate na nivou lanjskih. U okviru događanja, za predsjednika Udruge ponovno je izabran Tomislav Fain.

„Iako su prepreke agencijskom poslovanju danas manje nego prije deset godina, ipak ih ima, a tu je još uvijek i oporavak od pandemije", rekao je Fain. Budući da su specifičnosti agencijskog poslovanje oblikovanje složenih turističkih proizvoda i jedinstvenih doživljaja, agencije mogu predvoditi procese društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja turizma, ocijenio je.

Među više od 250 sudionika Dana UHPA-e, od kojih je oko 100 iz agencija, bio je i ministar turizma i sporta Tonči Glavina koji je naglasio važnost suradnje s agencijama, prognozirajući da bi se ove godine mogli ponoviti prošlogodišnji rezultati. Većini turista prema istraživanjima iz Europe ove godine bit će ključna cijena, kao i boravak u destinacijama koje nisu najrazvijenije, što je označio prednošću Hrvatske i prilikom za turizam, jer je u zaleđu velikih gradova na obali i u unutrašnjosti takvih područja dosta.

"Neće biti nimalo lako odraditi sezonu. Konkurencija je jaka i važno je zadržati cjenovnu konkurentnost koju smo prošle godine malo izgubili, a povećanje cijena u zadnjih par godina od čak 50 posto nije uvijek pratilo i porast kvalitete. S druge strane rastao je i broj smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju, koji su lani bili slabije popunjeni. O tome vodimo računa te mislimo i vjerujemo da će reforma upravljanja turizmom donijeti održivije rezultate", rekao je Glavina.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić pohvalio je suradnju s UHPA-om i rad agencija s predstavništvima HTZ-a po svijetu. "Prošla turistička godina godina bila je rezultatski sjajna, iako izazovna, a takva će biti i ova", rekao je i iznio procjenu prema kojoj oko 25 posto ukupnog prometa u turizmu dolazi od agencija. To je velik i važan udjel s obzirom na porast individualnih dolazaka, a naša predstavništva primjećuju da se na mnogim tržištima ljudi vraćaju agencijama u potrazi za putovanjima i odmorima zbog sigurnosti da će dobiti ono što plaćaju", kazao je Staničić.

Podsjetio je na promotivne kampanje HTZ-a s naglaskom na digitalne kanale, društvene mreže, influencere i slične. Kaže da je pozicionirana na stranim tržištima kao jedna od top mediteranskih destinacija, inovativnog i održivog turizma. "Teško je prognozirati kakva će biti ova turistička godina, dijelom i zbog geopolitike koja na sve utječe, ali osobno bih bio zadovoljan da ponovimo lanjske rezultate, s ipak više prometa u pred i posezoni", rekao je direktor HTZ-a.

"Moramo odlučiti kakav turizma želimo, masovni ili održivi, jesmo li samo za prihode ili opstanak i razmisliti kako umanjiti pritiske turizma na infrastrukturu", rekao je župan Zadarske županije Božidar Longin. Veći broj gostiju prema njegovim riječima ne znači i veću zaradu pa kaže kako možda trebamo više turista bolje platežne moći, privučenih višom kvalitetom.

Izvor: HINA