Hrvatska turistička zajednica započela pripremu turističke 2014. godine

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
S ciljem što kvalitetnije pripreme privatnog i javnog sektora za turističku 2014. godinu Hrvatska turistička zajednica definirala je modele udruženog oglašavanja s javnim i privatnim turističkim sektorom već u kolovozu, što je najranije u odnosu na sve protekle godine. Ovim potezom omogućit će se turističkom sektoru kvalitetnija priprema turističke sezone 2014. s obzirom da već sada imaju na raspolaganju informacije o načinima udruženog oglašavanja za sljedeću sezonu.

Sa željom pojednostavljenja procedura i unapređenja sustava smanjen je broj modela udruženog oglašavanja na 5 modela, u kojima se pojednostavljuje dokazna dokumentacija, te se prilikom raspodjele sredstava uvažava značaj pojedine županije mjeren brojem ostvarenih noćenja u 2012. godini. Sukladno strateškom marketinškom cilju HTZ-a, povećanje dolazaka u pred i posezoni, 70 posto sredstava će biti uloženo u aktivnosti za pred i posezonu, dok će se 30 posto odnositi na glavnu sezonu. Budući da je drugi strateški marketinški cilj HTZ-a povećanje broja dolazaka u kontinentalnoj Hrvatskoj, sredstva će se kontinuirano tijekom cijele godine raspoređivati u tu svrhu. Bitno je naglasiti da je Hrvatska turistička zajednica definirala nove poboljšane modele udruženog oglašavanja nakon provedenih konzultacija sa svim relevantnim nacionalnim strukovnim udrugama i sustavom turističkih zajednica te uzimanja u obzir njihovih prijedloga i primjedaba.

Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić je izjavila: „Novi modeli su rezultat uloženog truda svih uključenih u njihovu izradu te je ovo prvi put da se u pripremu sljedeće sezone kreće ovako rano. S obzirom da je ovogodišnji pristup njihovoj izradi potpuno nov, sveobuhvatan, te potpuno usklađen s našim ciljevima i zadaćama, s pravom očekujemo pozitivne koristi od novih poboljšanih i pojednostavljenih modela u 2014. godini“.

Model I se odnosi na oglašavanje nositelja smještajne ponude privatnog sektora uz sudjelovanje sustava turističkih zajednica. U sredstvima za oglašavanje po Modelu I HTZ sudjeluje s 25 posto, a sustav turističkih zajednica i/ili nositelj smještajne ponude sa 75 posto.

Model II se odnosi na opće oglašavanje ponude destinacije (opće/imidž oglašavanje koje provodi sustav turističkih zajednica i nacionalne strukovne udruge u turizmu za svoje članice). U sredstvima za oglašavanje po Modelu II HTZ sudjeluje s 50 posto, a sustav turističkih zajednica s 50 posto.

Model III se odnosi na oglašavanje organiziranih programa putovanja tour operatora i turističkih agencija, konsolidatora u zračnom charter prijevozu i konsolidatora programa organiziranih putovanja. U odnosu na 2013. godinu, novost je što se partneri razvrstavaju prema značaju pojedinog partnera za hrvatski turizam, koji će se utvrđivati prema vrsti, karakteristikama, razdoblju i dinamici ostvarivanja te planiranom obujmu programa za Hrvatsku za naredne tri godine (2014., 2015. i 2016.). Udjel HTZ-a u oglašavanju po Modelu III može iznositi najviše do 50 posto.

Model IV se odnosi na oglašavanje posebnih programa od interesa za pojedine destinacije, a može obuhvaćati: oglašavanje programa zračnog, trajektnog/brodskog, željezničkog i autobusnog prijevoza od interesa za turizam destinacije, oglašavanje organiziranih zimskih i drugih programa tour operatora/turističkih agencija od posebnog interesa za turizam destinacije, oglašavanje ostalih programa od interesa za turizam destinacije. Udjel HTZ-a u oglašavanju po Modelu IV može iznositi najviše do 50 posto.

Model V se odnosi na oglašavanje ponude kontinenta, osim Grada Zagreba (oglašavanje komercijalnih programa privatnog sektora, opće/imidž oglašavanje te oglašavanje organiziranih putovanja s najmanje jednim noćenjem). Za oglašavanje komercijalnih programa privatnog sektora i opće/imidž oglašavanje, uvjeti će biti isti kao i za ostale županije, ali će udjel sredstava HTZ-a biti veći i iznosit će do 80 posto.

Hrvatska turistička zajednica će kontinuirano analizirati kvalitetu provedenih promotivnih kampanja po svim modelima oglašavanja s javnim i privatnim sektorom te mjeriti isplativost ulaganja u cijeli projekt, s ciljem ostvarivanja maksimalnog povrata na uložena sredstva.