Kategorija:
Objavljeno:
Najveći austrijski auto klub ÖAMTC ove je godine u razdoblju od 6. travnja do 2. svibnja 2013. godine proveo ispitivanje „Monitor putovanja 2013.“ na reprezentativnom uzorku od 800 austrijskih državljana starijih od 15 godina. Hrvatska i Italija i ove godine među Austrijancima slove kao najtraženije destinacije za godišnji odmor. Od ispitanika, koji će svoj godišnji odmor provesti u Europi, najviše ih se već tradicionalno odlučuje za Italiju (15 posto) i Hrvatsku (12 posto), dok u ostale odabrane destinacije spadaju Grčka (7 posto), Španjolska (6 posto) te Turska (4 posto) i Njemačka (4 posto). Ispitivanje je pokazalo da točno polovica ispitanika u 2013. godini planira odlazak na godišnji odmor, na kojem će u prosjeku provesti između 4 i 14 dana (78 posto), dok će njih 19 posto otputovati na duže od 15 dana. 64 posto ispitanika planira svoj godišnji odmor provesti u Europi, a za odlazak na godišnji odmor unutar Austrije izjasnilo se 16 posto stanovništva. Pri odabiru prijevoznog sredstva do planirane destinacije najviše se ispitanika odlučilo za avionski prijevoz (44 posto) te prijevoz osobnim automobilom, kojeg bira visokih 43 posto ispitanog stanovništva. Za prijevoz automobilom odlučuju se prije svega obitelji s malom djecom, koje cijene udobnost, fleksibilnost te praktičnost ovog prijevoznog sredstva.
Prosječni će Austrijanac na godišnjem odmoru u 2013. godini potrošiti 947 eura, pri čemu neće pokušati uštedjeti na hrani i odlascima u restorane, pri odabiru smještaja te izdacima za razgledavanja kulturnih znamenitosti, izlete i sportske sadržaje. Istovremeno, prosječni Austrijanac ne troši rado na prijevoz, češće se odlučuje za jeftinije prijevozno sredstvo, na kupnju suvenira i odjeće te na ulaznice za disko klubove i kazališta.
Podsjetimo, Hrvatska unazad nekoliko godina bilježi pozitivan trend turističkog prometa s austrijskog tržišta, a prošle je godine ostvaren rekordan broj dolazaka, preko milijun putnika, 1.101.033 dolazaka odnosno 6 posto više te je ostvareno 5.687.163 noćenja što je 6 posto više u odnosu na 2011. godinu čime se Austrija uz Njemačku i Sloveniju svrstala u top tri najznačajnijih emitivnih turističkih tržišta za Hrvatsku.