Etno plakati Hrvatske turističke zajednice nagrađeni na Međunarodnom festivalu turističkih komunikacija u Budvi

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
FESTIVAL OF TOURISM COMMUNICATIONS
Na Međunarodnom festivalu turističkih komunikacija – Snovi, strasti i uzbuđenja koji se održao u Budvi 25. i 26. ožujka 2011. godine, etno plakati Hrvatske turističke zajednice osvojili su drugo mjesto u skupini komunikacije u kategoriji tiskanih materijala.

Projekt etno plakata inicirala je i osmislila Hrvatska turistička zajednica, a realiziran je u ožujku 2009. godine. Dizajn potpisuje Boris Ljubičić, a fotografije Ivo Pervan. Izrađeno je ukupno 80 plakata (45 plakata kontinentalne i 35 plakata primorske Hrvatske) s motivima najljepših narodnih nošnji i tradicijskih običaja s područja Hrvatske, a plakati osim vizualnog doživljaja nude i sažetu informaciju o bogatoj hrvatskoj tradicijskoj baštini. Narodne nošnje su za potrebe snimanja nosili članovi Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado. Plakati su koncipirani na način da se uz dvije fotografije narodne nošnje ili običaja nalazi i kratki opisni tekst o samoj nošnji ili običaju koji se predstavlja na tom plakatu, tako da oni osim vizualno lijepog doživljaja nude i sažetu informaciju o bogatoj hrvatskoj tradicijskoj baštini. Fotografijama su se nastojale predstaviti sve specifičnosti određene nošnje tako da se na većini fotografija (a time i plakata) nalaze najljepši detalji nošnje, poput detalja cvijeta s prsluka nošnje iz Draganića, ogrlice od perlica i koralja s nošnje Hrvatskog Zagorja ili detalja čipke s nošnje grada Paga. Kod samog dizajna dominiraju dva logotipa koja se međusobno prožimaju i nadopunjuju: logotip Hrvatske turističke zajednice i etna – koji proizlazi iz ovog prvog. Plakati su otisnuti na hrvatskom i engleskom jeziku, a obuhvaćene su nošnje 20 županija RH i Grada Zagreba te mnoga mjesta, gradovi i otoci Lijepe naše.

Želja Hrvatske turističke zajednice bila je kroz ovaj projekt stvoriti sinergiju turizma i hrvatske tradicijske baštine na kvalitetan i moderan način, i svakako će biti veliki iskorak u predstavljanju naše zemlje u svijetu. Narodne nošnje dragocjen su segment hrvatske tradicijske baštine. Raznovrsnost i bogatstvo modaliteta uvjetovala su klimatska, zemljopisna i gospodarska obilježja podneblja te povijesni doticaji s različitim kulturama i stilskim razdobljima.

Na natječaj Međunarodnog festivala turističkih komunikacija – Snovi, strasti i uzbuđenja je pristiglo 87 radova iz kategorija tisak, TV, WEB, inovacija i event, a ocjenjivački sud su činila eminentna imena na polju komunikacija i turizma iz Srbije, Makedonije, Bugarske, Češke Republike i Hrvatske. Više informacija o festivalu: www.ftk.me