Destinacijski menadžment, odgovornost i partnerstvo za uspjeh

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
DHT1
U organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i Udruge hrvatskih putničkih agencija, tijekom svibnja ove godine održan je niz skupova o upravljanju turističkom odredištima i to u Splitu, Opatiji, Slavonskom Brodu, Dubrovniku i Zagrebu, izjavio je državni tajnik Ivo Mujo na početku današnje rasprave o destinacijskom menadžmentu, dodavši kako su te rasprave i novi propisi odredili sustav turističkih zajednica glavnim pokretačem razvoja u destinaciji.

Riječ je o prenošenju odgovornosti na sve razine, dodao je državni tajnik, jer lokalne zajednice znaju koje su glavne značajke kvalitetnog razvoja turizma u njihovim sredinama.

Temeljna je vrijednost novih propisa upravo decentralizacija sustava, a glavni element odgovornost unutar nadležnosti te profesionalizacija ureda turističkih zajednica, istaknuo je direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, Niko Bulić. Pritom, istaknuo je primjer Istre, koja je izradila strateški dokument razvoja turizma.

Istarski župan Ivan Jakovčić istaknuo je novu odgovornost županija za razvoj odredišta, naglasivši kako se za Istru nije puno promijenilo donošenjem novih propisa, jer su još početkom devedesetih ovdje napravili prvi katalog turističke ponude te krenuli u izgradnju cjelovitog brenda ove regije, kao i glavni plan turističkog razvoja.

Kvalitetni destinacijski menadžment gradi se partnerskim odnosima, zaključeno je, odnosno na zajedničkom djelovanju svih nositelja, od turističkih zajednica i lokalnih uprava do hotelijera, putničkih agencija i privatnih iznajmljivača.

Razvoj aktivnosti destinacijskih menadžment organizacija odnosi se na turističke zajednice, a ulogu stvaranja složenih turističkih proizvoda trebaju preuzeti receptivne turističke agencije, koje bi s vremenom postale destinacijske menadžment kompanije (DMC). Na kraju, turističke zajednice, uz ovlasti koje im daje novi zakon u promicanju hrvatskog turizma, preuzimaju i odgovornost za upravljanje turističkom destinacijom, u čemu sudjeluju i drugi nositelji turističke ponude za čiji je razvoj potrebna suradnja privatnog i javnog sektora.