Dan kulturnog turizma obilježen u Zagrebu

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Nacionalni dan kulturnog turizma
Kulturni turizam ima velik potencijal jer obogaćuje turističke sadržaje, produljuje sezonu, privlači goste više platežne moći i stvara kvalitetni imidž, istaknula je direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić na Danu kulturnog turizma obilježenom jučer u Zagrebu.

HTZ sustavno potiče razvoj kulturno-turističkih manifestacija, novih proizvoda, te kroz brojne edukacije podiže svijest o važnosti razvoja kulturnog turizma u svrhu očuvanja naše kulturne baštine i autentičnosti, naglasila je Matešić. Pohvalila je kvalitetnu suradnju s Ministarstvom kulture u projektu „Festival hrvatske kulture“, naglasila kako će HTZ i dalje promovirati Hrvatsku kao destinaciju kulturnog turizma i pozvala sve sudionike da kroz tematske ture istraže neotkrivene kutke Zagreba.

Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Amelija Tomašević kao suorganizatorica skupa zahvalila se HTZ-u što je odabrala Zagreb za domaćina budući da je to priznanje za kontinuitet i unapređenje turističke ponude, posebice kulturnog turizma na kontinentu. Tomašević je istaknula da je kultura u Zagrebu prisutna kroz: muzeje, festivale, kazališta i brojna kulturno-turistička događanja. Predstavila je manifestaciju “Zagrebački vremeplov” koju je TZ grada Zagreba posljednjih 13 godina realizirao na ulicama i trgovima, u strogom gradskom centru i na turistički najposjećenijim i najatraktivnijim lokacijama.

Davor Ižaković, pomoćnik ministra turizma, istaknuo je kako je u posljednjih 10 godina mnogo učinjeno na razvoju kulturnog turizma na državnoj razini, kao i u nizu destinacija, ponajviše zahvaljujući donošenju strategija razvoja hrvatskog turizma i kulturnog turizma, ali i sustavnom radu na osmišljavanju regionalno i globalno prepoznatih događanja. Posebno je apelirao na TZ županija da ustraju na integraciji kulturnih sadržaja u pozicioniranje ukupnog doživljaja pojedinih destinacija te da se usmjere na daljnji razvoj novih događaja s potencijalom međunarodne prepoznatljivosti i gradnje imidža destinacija.

Važnost povezivanja kulture i turizma naglasila je i pomoćnica ministrice kulture Vesna Jurić Bulatović rekavši da će se razvijanjem te sinergije kulturno-turistička ponuda bolje prezentirati, donositi zaradu, ali i promijeniti spoznaju turista o našoj zemlji.

Budući da Institut za turizam više od 25 godina kontinuirano provodi istraživanja obilježja turističke potražnje, za ovu prigodu predstavljeno je istraživanje „Stavovi i potrošnja turista i posjetitelja Zagreba“. Ravnateljica Sandra Čorak je istaknula kako su rezultati pokazali da je upoznavanje kulturnih znamenitosti i događanja na posjet Zagrebu u 2012. godini motiviralo više od 20 posto zagrebačkih turista i isto toliko jednodnevnih posjetitelja, što je dvostruko više u odnosu na razdoblje prije 2003. godine.

Direktorica Istambulskog ureda za kongrese i posjetitelje Elif Balci Fisunoğlu na primjeru Istambula pokazala je kako su kultura destinacije, stil života, povijest, umjetnost, arhitektura i gastronomija oblikovali način življenja u ovom gradu.

Roland Murauer, izvršni direktor Austrijsko-njemačke konzultantske agencije govorio je o urbanom brendiranju i kulturnom turizmu, važnosti gradske infrastrukture i urbane obnove za kulturni turizam. Osvrnuo se na gradske mreže (kulturnog) turizma u Europi te dao presjek najboljih primjera iz prakse europskih gradova.
Dieter Hardt-Stremayr iz Udruženja europskog marketinga gradova govorio je o gradskom turizmu. Istaknuo je kako kultura i gradski turizam idu zajedno i mnogi se gradski turisti smatraju kulturnim turistima, nevezano kako provode vrijeme tijekom svog boravka u gradu. Također, istaknuo je kako razni europski gradovi organiziraju događanja raznih formata. Neki sa ciljem privući posjetitelja izravno na događanje, drugi sa ciljem stvaranja žive i zgusnute gradske atmosfere koja u konačnici privlači posjetitelje u destinaciju.

Olinka Vištica kao autorica i suosnivačica Muzeja prekinutih veza predstavila je taj projekt kojeg je Europski muzejski forum nagradio za najinovativniji muzejski projekt u Europi 2011. Doživljaj posjetitelja, snaga osobnog iskustva, univerzalnost materijalnog i virtualnog (Internet) sadržaja koji poziva na interakciju, ključni su čimbenici za angažiranje posjetitelja te promociju destinacijskog turizma, za što danas ne trebamo isključivo prokušane strategije već i inspiraciju, zaključila je Vištica.

Dugogodišnji organizator koncerata Zoran Marić predstavio je INmusic festival koji je u sedam godina postao najveći open air festival u Hrvatskoj. Osim bogatog programa, festival nudi i sedmodnevni kamp za posjetitelje koji je obogaćen dodatnim programima, radionicama te nudi izlete na atraktivne turističke destinacije diljem Hrvatske. Potencijal INmusic festivala je velik te postoji još puno prostora za rast i razvoj.

Slavica Olujić Klapčić iz Katapult promocije govorila je o inovativnoj, interaktivnoj noćnoj turi “Tajne griča”. Priča o povijesti i životu Gornjeg grada uprizoruje se kroz segmente književnih djela i starih zagrebačkih legendi, te posjetiteljima pruža posebni doživljaj. Tura je sinergijski spoj turističkog razgleda Gornjeg grada i zanimljive ambijentalne predstave i uspješno se provodi već četvrtu godinu za redom.

Nakon stručnog skupa, za sve sudionike priređen je obilazak Zagreba kroz upoznavanje sa zanimljivostima i atrakcijama glavnog grada i to kroz četiri tematska razgleda: „Zagrebački štikleci“, „Šetnja sa Zagorkom po Zagrebu“, „Puteni put Zagreba“ te klasični razgled.