Emisija Pozivnica za putovanja na popularnom i iznimno gledanom francusko-njemačkom TV kanalu ARTE emitirala je ciklus reportaža o bogatom kulturnom nasljeđu Istre i Južne Dalmacije. Riječ je o reportažama koje su nastale kao rezultat suradnje i angažmana Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Francuskoj. Emisije ARTE TV-a emitiraju se šest dana u tjednu, a prati ih preko 800 tisuća gledatelja dnevno. Snimljene reportaže repriziraju se u nekoliko navrata, a dostupne su i na medijateci ARTE TV-a.
„Ovo je odlična promocija hrvatskih destinacija na francuskom tržištu pogotovo jer je riječ o jednom od najcjenjenijih europskih TV kanala s naglaskom na kulturne sadržaje. Ovakve emisije koje otkirvaju manje poznate kulturne i povijesne činjenice hrvatskih turističkih odredišta naš su poseban izazov i imperativ u turističkoj promociji Hrvatske na francuskom emitivnom tržištu buduća da je upravo kulturna baština za 60 posto Francuza glavni motiv putovanja u inozemnu destinaciju“, izjavila je Daniela Mihalić Đurica, direktorica Predstavništva HTZ-a u Francuskoj.
Emisija o Istri govori o ljepotama ove regije te njenom bogatom povijesnom i kulturnom nasljeđu. U sklopu reportaže objavljeni su razgovori s vlasnicima pojedinih istarskih restorana, ali i nekima od najznačajnijih hrvatskih vinara koji su posvjedočili o bogatoj eno-gastronomskoj vrijednosti Istre. Novinari su predstavili Rovinj kojeg su nazvali Venecija u malom, Pulu u kojoj su evocirane igre gladijatora, ali i unutrašnjost Istre gdje se nalaze živopisni gradići Buje i Motovun. Predstavljeno je i najrasprostranjenije tradicijsko plovilo u Rovinju, batana. Druga u nizu reportaža pod nazivom „Francuski poljupci iz Hrvatske“ prikazuje bogat utjecaj Napoleona u Južnoj Dalmaciji, a kroz razgovor s povjesničarima predstavljeni su „jadranski biseri“ Dubrovnik, Split i Trogir koji su i samog Napoleona i njegove maršale, posebno Marmonta, toliko oduševljavali da su njihovim osvajanjem pokazivali svijetu svoju nadmoć.
„Brojne gledatelje na nama važnom francuskom i njemačkom tržištu na ovaj način upoznajemo s manje poznatim činjenicama iz naše iznimno bogate kulturne baštine. Ovo je još jedan od načina kako zadržati prisutnost i vidljivost na našim važnim tržištima i dodatno zainteresirati Francuze, ali i Nijemce da nas čim prije opet posjete“, komentirao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, najavivši kako će ekipa TV ARTE sredinom kolovoza i početkom rujna snimiti nove četiri reportaže o Hrvatskoj.
Proteklih tjedana objavljene su i dvije vrlo atraktivne reportaže o otoku Pagu, u kojoj su spomenute specifičnosti poznatog vjetra bura te reportaža o Pazinu kojim je i slavni Jules Verne bio očaran. Inače, emisija Pozivnica za putovanja, autorice i prezenterice Linde Lorin, stavlja naglasak na kulturni segment destinacije, otkrivajući manje poznate kulturne i povijesne činjenice mjesta kojeg posjećuje. Svaka emisija obuhvaća reportaže o tri destinacije, bliske ili daleke, kroz koje gledatelju omogućuje „kulturni bijeg“ po uzoru na slavnu poeziju „L’Invitation au voyage“ francuskog pisca Charles Baudelairea.
Dodajmo kako su u francuskom lifestyle magazinu Grazia objavljene preporuke najboljih mjesta u Hrvatskoj koje svakako treba posjetiti ovog ljeta - Dubrovnik, Rovinj, Split, Zagreb, NP Plitvice, Zadar, Hvar, Korčulu i NP Krka. Hrvatska je opisana kao „sve popularnija destinacija među francuskim turistima”, a čitatelje podsjećaju kako naša zemlja obiluje prekrasnim mjestima koje treba otkriti.