Aktivnosti za jačanje turističke posezone 2009.

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:

Ministar turizma Damir Bajs i direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić danas su u objavili odluku o isplati drugog dijela avansnog plaćanja organizatorima putovanja koji su ispunili ugovorne obveze iz mjera udruženog oglašavanja hrvatskog turizma za 2009. godinu, a nakon toga je na konferenciji za novinare ministar Bajs govorio o dodatnim aktivnostima za posezonu i povećanju iznosa sredstava za promidžbu hrvatskog turizma na internetu.

„Partnerima iz privatnoga sektora, organizatorima putovanja i hotelijerima isplatit ćemo naše obveze iz projekta udruženog oglašavanja", rekao je ministar Bajs, dodavši kako je iza nas sada već šest uzastopnih uspješnih vikenda te se može kazati kako su to po broju dolazaka turista najbolji rezultati u turističkoj povijesti Hrvatske. Nadalje, nastavio je ministar, drugi dio tako ustanovljenih partnerskih odnosa, jest internetsko oglašavanje i za to ćemo povećati iznose, jer su rezultati on line oglašavanja odlični.

U okviru priprema za zahtjevnu ovogodišnju sezonu Ministarstvo turizma je u usporedbi s konkurentskim zemljama, pravovremeno reagiralo na aktualnu gospodarsku krizu u svijetu te još u studenome prošle godine osnovalo «Povjerenstvo za uskladbu promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009. godinu» u koje su uključene strukovne udruge u turizmu - agencije, hotelijeri, kamping udruge, te HUP, HOK, HGK i HTZ. Povjerenstvo usklađuje mjere koje se provode preko sustava Hrvatske turističke zajednice. Riječ je o pojačanim aktivnostima udruženog oglašavanja na najjačim emitivnim i novim tržištima. 

Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica uveli su nove mjere koje su na snazi od prosinca 2008. godine te je tada i raspisan natječaj za udruženo oglašavanje hrvatskog turizma, kojim su po prvi put utemeljeni partnerski odnosi javnog i privatnog sektora.

Interes privatnog sektora nadmašio je očekivanja te je za 5 modela udruženog oglašavanja pristiglo 618 kandidatura, u ukupnom iznosu od 40,7 milijuna kuna, čime su ukupni zahtjevi premašili odobrena sredstva te je ukupni iznos za promidžbu povećan na 185,5 milijuna kuna. U proljeće ove godine su odobreni i unaprijed, u 50% iznosu isplaćeni poticaji organizatorima putovanja i to 1 euro po svakom dovedenom putniku u sezoni te 20 eura po svakom dovedenom putniku u pred i posezoni, što predstavlja ukupnu obvezu turoperatora za dovođenje 1,461.402 gosta ili 40% ukupnog organiziranog dolaska, ili gotovo 15 posto svih stranih gostiju u 2009. godini.

Svjesni važnosti uloženih sredstava svih nositelja ponude (gospodarski subjekti, organizatori putovanja, sustav turističkih zajednica i dr.), Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica nastavljaju s daljnjom isplatom sredstava za udruženo oglašavanje. 

Daljnjom isplatom sredstava za udruženo oglašavanje daje se dodatni poticaj nositeljima turističke ponude (gospodarski subjekti, organizatori putovanja, sustav turističkih zajednica i dr.) koji su kvalitetno upotrijebili avansno isplaćena sredstva po ugovorima s početka ove godine te direktno utječe na razvoj aktivnosti za posezonu.

U 2009. godini pet je puta povećan iznos sredstava za Internet oglašavanje u odnosu na prošlu godinu, u iznosu od 5,1 milijun kuna za oglašavanje na glavnim Internet portalima i pretraživačima. Do sada je realizirano oglašavanje u iznosu od 4,79 milijuna kuna te još predstoji realizacija Internet oglašavanja na Google-u u iznosu od 315.409,30 kuna.

Internet Oglašavanje na Google-u realiziralo se obliku Search oglašavanja (AdWords - tražilica ključnih riječi) i Content oglašavanja (oglašavanje putem banera) na tržištima Njemačke, Austrije, Italije, Velike Britanije, Francuske, Švedske, Slovenije, Španjolske, Rusije, Slovačke, Poljske, Mađarske, Češke, Nizozemske, Švicarske, Danske i Japana.

Internet oglašavanje u obliku Content oglašavanja također je realizirano i na najznačajnijim Internet portalima na tržištima Njemačke, Austrije, Italije, Velike Britanije, Francuske, Švedske, Slovenije, Španjolske, Rusije, Slovačke, Poljske, Mađarske, Češke, Nizozemske, Švicarske i Belgije, a neki od njih su: ViaMichelin, Reise.de, Hotelreservierung.de, Map24.de, Expedia, LaRepubblica.it, Oridian, Geo.fr, Expressen.se, Tv2.dk, interia.pl, zoznam.sk, Pravda.ru, skynet.be, Adconion, GMX.at, Chello.at, Nieuws.nl, Adlink Travel, siol.net i drugi.

S obzirom na dosadašnje pozitivne rezultate realiziranog internetskog oglašavanja, Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica će s ciljem što bolje pripreme ovogodišnje posezone ovom segmentu promidžbe hrvatskog turizma povećati sredstava s dodatnim iznosom od 2 milijuna kuna, što čini ukupno uložen iznos od 7,1 milijun kuna za Internet oglašavanje. 

Pozitivni rezultati Internetskog oglašavanja vidljivi su kroz promjene u posjećivanju centralnog portala Hrvatske turističke zajednice www.croatia.hr   te predstavništva Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu.

Posjećenost centralnog portala do 25. kolovoza 2009., u odnosu na isto razdoblje prošle godine porasla je za 41.73%, posjetitelji su pregledali u prosjeku 13% više stranica nego lani te je zabilježeno 9% novih posjetitelja.

Također se primjetno povećala posjećenost stranica iz stranih zemalja i to: iz Njemačke 44% više posjetitelja nego lani, iz Italije 110% , iz Poljske 135%, iz Slovačke 94%, Austrije 47% te Rusije za čak 187%.

Od predstavništva Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu, također najviši rast posjeta stranica u odnosu na prošlu godinu bilježe stranice ruskog predstavništva i to za čak 442%, zatim stranice poljskog predstavništva 225% te švedskog predstavništva 202%

Mjere za turističku godinu 2009. poduzete i provedene od strane Ministarstva turizma i HTZ-a: 

  1. u proračunu za 2009. sredstava za ukupnu promidžbu utrostručena s 9 na 28 milijuna eura

  2. odobreni i unaprijed u 50% iznosu isplaćeni poticaji organizatorima putovanja: 1 euro po svakom dovedenom putniku u sezoni, te po 20 eura po svakom dovedenom putniku u pred i posezoni - ukupna obveza turoperatora je dovođenje 1. 461.402 gosta, ili 40 % ukupnog organiziranog dolaska

  3. pojačano ciljane promidžbene kampanje s novim sloganima za ključna tržišta (Njemačka, Italija, Austrija..) te tržišta u širem okruženju (Ukrajina, BiH, Makedonija, Srbija, Rumunjska)

  4. peterostruko pojačano internetsko oglašavanje (od velike važnosti tijekom ove sezone koja je prije svega obilježena last-minute rezervacijama)

  5. pojačana ciljana promidžbena kampanja na domaćem tržištu

  6. dodatne mjere za posezonu u vidu povećanja sredstva za internetsko oglašavanje u iznosu od 2 milijuna kuna, što čini ukupno uložen iznos od 7,1 milijun kuna za internetsko oglašavanje

  7. nastavak daljnje isplate poticaja za udruženo oglašavanje u posezoni