Pelješac je ove godine ostvario izvrsne turističke rezultate te je, unatoč brojnim izazovima i povećanom broju turista, održao kvalitetu proizvoda i usluga na razini od 91,40 posto, što su potvrdile i nikad brojnije recenzije gostiju. Podaci su dobiveni u sklopu projekta IQM Destination na temelju recenzija posjetitelja s Google Mapsa, TripAdvisora, Booking.coma, Facebooka, Expedie i drugih platformi na kojima su prisutni dionici poput hotela, privatnog smještaja, ugostiteljskih objekata, turističkih agencija, suvenirnica i lokalnih proizvođača. Pelješac, koji obuhvaća područja turističkih zajednica Orebić, Janjina, Ston i Trpanj, tim je uspjehom zaključio prvu godinu sudjelovanja u projektu integralnog upravljanja destinacijom IQM Destination.
„Svaka recenzija i komentar su nam savjeti za poboljšanje, tim više ako se ponavljaju više puta. Recenzije i komentari daju nam priliku dobro analizirati zadovoljstvo gostiju i mogućnosti za napredak. Uz online ocjene i recenzije, koje su samo jedan od elemenata kvalitete ponude, u sklopu našeg projekta pratimo i mjerenje kvalitete, održivog razvoja i učinkovitosti projekta IQM Destination u 120 indikatora koji daju potpunu sliku o kvaliteti destinacijske ponude i doživljaja“, objašnjavaju iz tima IQM Destination.
Pelješac u 2021. broji 3 800 recenzija više od prethodne godine, a razlog je povećanje broja turista koji su dijelili svoje mišljenje na temelju doživljaja destinacije. Turisti danas pomno biraju destinacije koje će posjetiti i pritom najviše istražuju na internetu, stoga je važno je da su im sve potrebne informacije dostupne. Tako vidljivost dionika, kao i ocjene i recenzije njihovih posjetitelja predstavljaju jedan od načina približavanja modernom turistu.
IQM Destination tim svim dionicima i članicama projekta nastoji pomoći u podizanju kvalitete usluga u brojnim segmentima u turističkoj ponudi i to različitim edukacijama, pozicioniranjem i brendiranjem destinacije, mjerenjem kvalitete i težnjom u napretku inovacijama te osnaživanjem ukupnog brenda destinacije temeljenog na kulturi. Posljednjih godinu dana za dionike platforme IQM Destination održano je dvadeset besplatnih predavanja s ciljem edukacije i razmjene iskustava. Pripremanje objekata za fotografiranje, Trendovi u privatnom smještaju, Sportski turizam – aktivni i pustolovni turizam staze, Eko turizam i trendovi u smještaju samo su neke od tema koje su okupile turističke stručnjake iz cijele Hrvatske.
„U sklopu projekta Integralnog upravljanja kvalitetom na Pelješcu u 2021. su sve četiri turističke zajednice započele, a ove godine nastavljaju, s razvojem novih proizvoda: outdoora i manifestacija. U sklopu razvoja outdoor ponude izrađena je interaktivna karta Pelješca, a ove godine slijedi nastavak radova na signalizaciji, tiskanoj karti i ostalim elementima. U sklopu razvoja manifestacija realizirana su dva festivala, a u ovoj godini očekuju se čak tri nova festivala koja će biti realizirana zajedničkim snagama: Festival peljeških kapetana, Festival peljeških okusa i Festival soli“, ističu iz turističkih zajednica.
Pelješac zaključio prvu godinu sudjelovanja u projektu IQM Destination
TZŽ referenca:
Objavljeno:
Projekt IQM Destination