Dani hrvatskog turizma - održani skupovi drugog dana

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: čet, 26.10.2017 - 15:30
Dani hrvatskog turizma - održani skupovi drugog dana

Budućnost hrvatskih turističkih destinacija počiva na održivom razvoju i promotivnim aktivnostima

Održani skupovi drugog dana Dana hrvatskog turizma

Ovogodišnji Dani hrvatskog turizma koji se održavaju na Malom Lošinju ove godine okupljaju više od 1.300 sudionika, mahom turističkih djelatnika i djelatnika iz pratećih industrija koji sudjeluju na nizu tematskih predavanja, radionica i okruglih stolova.

Zasigurno skup koji je izazvao najveći interes drugog dana ove turističke manifestacije, onaj je o razvoju hrvatskog turizma koji je okupio predstavnike Vlade Republike Hrvatske i turističkih djelatnika . Zamišljen kao interaktivna rasprava predstavnika Vlade i turističkih djelatnika, ovaj je susret odgovorio na niz pitanja pa tako i na ona najaktualnija; gdje staje niz rekordnih sezona, koja je granica održivosti i limit turista koje mogu primiti pojedini dijelovi naše obale, kako se od masovnog približiti elitnom turizmu i uz jednaki broj dolazaka ostvariti veće prihode, kako tri mjeseca sezone produljiti na cijelu godinu, kako turiste s obale zainteresirati za unutrašnjost zemlje, gdje pronaći stručnu radnu snagu te kako aktivirati hrvatski kapital. Okruglim stolom moderirao je televizijski i radijski voditelj Mislav Togonal, a uz ministra Cappellija na okruglom stolu sudjelovali su i ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac, državni tajnik u Ministarstvu državne imovine Tomislav Boban, državna tajnica za more u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Maja Markovčić Kostelac, državna tajnica Ministarstva rada i mirovinskoga sustava Katarina Ivanković Knežević te zamjenica ravnatelja Porezne uprave Marijana Vuraić Kudeljan. Susret je istaknuo važnost zajedničke povezanosti navedenih ministarstava te najavio neke zajedničke projekte koje će slijediti i izmjene pratećih zakonskih okvira vezanih uz zakon o turističkom zemljištu, zakon o pružanju usluga u turizmu te zakona o koncesijama s naglaskom na dostupnost plaža. Kao glavne izazove s kojima se turizam danas suočava istaknut je nedostatak adekvatne radne snage, nužnost jačanja kontinentalnog i zdravstvenog turizma, proširenja na cijelu godinu te neriješena vlasništva kod postojećih brownfield objekata. Kao kanali za rješenje ovih izazova najavljene su zakonske izmjene, uspostavljanje regionalnih centara kompetencije kojima je cilj edukacija radne snage te novi Dani poslova koji će se organizirati početkom iduće godine s ciljem povezivanja radne snage.

Okrugli stol „Turističke destinacije- upravljanje, marketing i brendiranje“
Okrugli stol „Turističke destinacije- upravljanje, marketing i brendiranje“

Radni program drugog dana Dana hrvatskog turizma iznjedrio je i svojevrsne smjernice provođenja hrvatskog turizma koji se prema stručnjacima okupljenim na ovoj turističkoj manifestaciji mora temeljiti na održivom razvoju i upravljanju te gradnji snažnog identiteta brenda i njegovoj promociji na tržištu. Hrvatska je jedna od prepoznatljivih turističkih destinacija u svijetu, a koliko prostora ima za unaprjeđenje i još bolju promociju na globalnom tržištu raspravljano je na okruglom stolu „Turističke destinacije- upravljanje, marketing i brendiranje“ . Koliko je blizu ili koliko pak hrvatski turistički brend odskače od susjedne Slovenije ili turističke velesile Velike Britanije raspravljali su sudionici ovog okruglog stola; direktorica za strategije i komunikacije britanske nacionalne turističke organizacije Visit Britain Patricia Yates, direktor za strateške projekte i komunikaciju u uredu premijerke Velike Britanije te predstavnik kampanje Great Britain Daniel Walpole, direktorica Nacionalne turističke organizacije Slovenije, Maja Pak direktor austrijskog turističkog ureda Lech –Zürs, Hermann Fercher te direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić. Tako je Patricia Yates naglasila važnost razumijevanja potreba turista, odnosno njihove potražnje, a na temelju koje je potrebno kreirati turističku ponudu te kvalitetnu promociju iste. Maja Pak je predstavila novu strategiju razvoja slovenskog turizma u sklopu koje su, u marketinškom smislu, definirane četiri makro regije te 34 top destinacije, dok je važnost snage brenda posebno istaknuo Hermann Fercher. Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić je najavio novi paket zakona koji će sustavu turističkih zajednica osigurati nove okvire djelovanja s naglaskom na aktivnosti vezane uz jačanje nacionalnog turističkog brenda, ali i na aktivnosti destinacijskih menadžment organizacija. Na kraju rasprave prezentaciju je održao i Daniel Walpole koji je prisutne upoznao s kampanjom Great Britain koja, kako je rekao, za glavni cilj ima generalno povećanje prosperiteta Ujedinjene Kraljevine i koja će se provoditi u narednim godinama na čak 144 tržišta.

Održivi turizam nužan je za održivi razvoj destinacije. Upravo je stoga predavanje na temu održivog turizma iz Instituta za turizam Hrvoja Carića privuklo značaj interes predstavnika turističke industrije. Rekordni turistički rezultati koji prate hrvatski turizam od početak godine osim povećanja dolazaka i noćenja posjetitelja te viših prihoda, nose i izazove s kojima je važno nositi se prema načelima održivog razvoja, istaknuto je na ovom predavanju. Utjecaj turizma na prirodnu baštinu, odnos broja stanovnika u turističkim destinacijama i iznimno veliki broj turista koji posjećuju destinaciju posebice tijekom ljetnih mjesece izazovi su s kojima se suočavaju brojne turističke destinacije diljem svijeta, a upravo je zato iznimno važno kvalitetno upravljanje destinacijom u svim segmentima, odnosno destinacijski menadžment istaknuto je na predavanju.

U večernjim satima održat će se i svečana dodjela hrvatskih turističkih nagrada za 10 najboljih u turizmu kojom će se zaključiti ovogodišnji Dani hrvatskog turizma. Ova dodjela okrunit će najzaslužnije ovogodišnje dionike i destinacije te proglasiti Turističku destinaciju godine, Kulturnu turističku atrakciju godine, Turistički događaj godine, Inovaciju u turizmu godine, Restoran godine, Turističku agenciju godine, Marinu godine, Kamp godine, Hotel godine te dodijeliti dvije nagrade za pojedince; nagradu „Anton Štifanić“ za osobu godine te nagradu za životno djelo.

Organizatori skupa su Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica i Hrvatska gospodarska komora koji ovu manifestaciju zajedno organiziraju već desetu godinu za redom. Dani hrvatskog turizma ove se godine održavaju uz potporu Grada Malog Lošinja i Turističke zajednice Mali Lošinj koji ove godine obilježavaju 130 godina turizma te Jadranka Grupe koja ove godine obilježava 70 godina poslovanja.

Detaljni program manifestacije možete vidjeti na sljedećoj poveznici: http://www.mint.hr/default.aspx?id=4758 .