U sklopu projekta Europskih destinacija izvrsnosti (EDEN), ova je godina posvećena promidžbi europskih destinacija izvrsnosti s temom „Promidžba EDEN destinacija i jačanje svijesti o njima“. Cilj projekta je podići svijest o Europskim destinacijama izvrsnosti na domaćem i stranim ključnim tržištima, povećati vidljivost i prepoznatljivost različitosti, jedinstvenosti i kvalitete svake EDEN destinacije razvijanjem suradnje između njih i medija, putničkih agencija, touroperatora i blogera, uz ostale promotivne aktivnosti.
Upravo je u tu svrhu Hrvatska turistička zajednica organizirala studijsko putovanje za predstavnike medija i putničkih agencija s ciljem obilaska hrvatskih EDEN destinacija, odnosno s ciljem upoznavanja turističke ponude navedenih destinacija.
Studijsko putovanje održano je od 17. do 21. listopada u sklopu kojeg su predstavnici medija i putničkih agencija obišli šest hrvatskih EDEN destinacija od ukupno njih sedam. Tako su svoju ponudu imali priliku predstaviti sljedeće destinacije: Gornje Međimurje, posljednji pobjednik iz prošle godine na temu „Turizam i lokalna gastronomija“ (Međimurje je jedina destinacija u Hrvatskoj koja ima dva pobjednika obzirom da je prvim nacionalnim pobjednikom proglašena i općina Sv. Martin na Muri na temu „Turizam na ruralnom području“), grad Đurđevac kao pobjednik na temu „Turizam i lokalna nematerijalna baština“, NP Sjeverni Velebit kao pobjednik na temu „Turizam i zaštićena područja“, Nin kao nacionalni pobjednik na temu "Turizam uz vode" i Svetvinčenat sa Stancijom 1904 koja je hrvatski nacionalni pobjednik na temu „Pristupačan turizam“.
U Hrvatskoj izbor EDEN destinacija provodi Hrvatska turistička zajednica sa sustavom turističkih zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma od 2007. godine. Projekt EDEN (European Destinations of Excellence) pokrenula je Europska komisija 2006. godine s ciljem stvaranja europske mreže najljepših destinacija održivog turizma, promoviranja novih netradicionalnih i turistički manje razvijenih destinacija, smanjenja sezonalnosti i drugog. Glavni cilj projekta je promicanje modela održivog razvoja turizma u cijeloj EU. Inicijativa se temelji na nacionalnim natjecanjima i promotivnim kampanjama namijenjenim odabiru i promociji turističke „destinacije izvrsnosti“ u svakoj zemlji sudionici. Kroz odabir i promociju destinacije EDEN učinkovito potiče vrijednosti, raznolikosti i zajednička obilježja europskih turističkih odredišta. To povećava vidljivost i stvara platformu za razmjenu dobre prakse diljem Europe kroz umrežavanje nagrađenih destinacija.
Pregled EDEN tema i hrvatskih pobjednika:
Godina 2006./2007. - „Turizam na ruralnom području“
• Pobjednik: Općina Sv. Martin na Muri
• Finalisti: Bilje, Karanac, Roč, Veliko Trojstvo
Godina 2007./2008. - „Turizam i lokalna nematerijalna baština“
• Pobjednik: Grad Đurđevac
• Finalisti: Čakovec – grad Zrinskih, Etnoland Dalmati - Pakovo selo, Sinj - grad alkara, Sisak – grad pobjeda
Godina 2008./2009. - „Turizam i zaštićena područja“
• Pobjednik: NP Sjeverni Velebit
• Finalisti: PP Lastovsko otočje, PP Papuk, Park šuma i dvor Trakošćan, PP Učka
Godina 2009./2010.: "Turizam uz vode"
• Pobjednik: Grad Nin
• Finalisti: Fužine, Ilok, Karlovac i Krapanj
Godina 2010./2011. - „Turizam i prenamjena fizičkih lokaliteta“
• Pobjednik: Pustara Višnjica
• Finalisti: Turistički kompleks Cimper, Muzej Staro selo Kumrovec, Parenzana – put zdravlja i prijateljstva, Vukovarski nokturno
2011./2012. tema EDEN-a „Promidžba EDEN projekta i EDEN destinacija“
Godina 2012./2013. - „Pristupačan turizam“
• Pobjednik: Stancija 1904, Svetvinčenat
• Finalisti: Grad Daruvar, Varaždin, Terme Tuhelj i Terme Jezerčica
Godina 2014./2015. - „Turizam i lokalna gastronomija“
• Pobjednik: Gornje Međimurje
• Finalisti: Daruvar-Bjelovar-Garešnica, Drniško zaleđe, Grad Buzet, Srijem i Slavonija – Okusi Srijema i Slavonije