U sklopu službenog posjeta turističkom sajmu ITB u Berlinu, ministar turizma Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić danas su posjetili sjedište TUI-a, najvećeg europskog turoperatora. Ministar Lorencin predstavio je tom prilikom aktualnosti vezane uz turistički sektor RH, s naglaskom na glavne odrednice Strategije razvoja turizma RH do 2020., program Hrvatska 365, investicije, ali isto tako i aktivnosti usmjerene na organizaciju i kvalitetnije upravljanje turističkim sektorom.
“ Investicije iz godine u godinu rastu, a ove godine ćemo u turistički sektor imati oko pola milijarde eura investicija. Neke od njih su velike investicije koje će biti dovršene već u svibnju i lipnju ove godine i svakako će pridonijieti jačanju kvalitete i konkuretnosti turizma naše zemlje. Osim toga, radimo transformaciju turističkih zajednica, restrukturirali smo Glavni ured HTZ-a, predstavništva te mijenjamo Zakon o turističkim zajednicama kako bi bili efikasniji i snažnije upravljali destinacijama. Radimo i na osvježavanju našeg brenda, prije nekoliko tjedana predstavili smo novu krovnu komunikacijsku platformu, prije svega novi slogan. Ovim konceptom borimo se protiv sezonalnosti, pri čemu ćemo promovirati proizvode koje Hrvatska nudi posebice u razdoblju pred i posezone. Cijeli koncept lansirat ćemo početkom rujna i krenuti s njime u kampanju za 2016. godinu ”, izjavio je ministar Lorencin te naglasio kako je TUI jedan od ključnih partnera Hrvatske u turizmu.
Predstavnici TUI grupe izrazili su želju za poboljšanjem prometa prema Hrvatskoj, odnosno vraćanjem turističkih brojki koje su bilježili prije rata, od čega ove godine očekuju dovođenje oko 200 tisuća klijenata u Hrvatsku. “ Hrvatska je jedna od najljepših zemalja na Mediteranu. Trenutno imamo velik porast, čak trostruki, te želimo dostići brojke od prije dvadeset godina jer postoji golem potencijal za dovođenje više turista u Hrvatsku, ne samo iz Njemačke, već iz cijeloga svijeta. Snažno vjerujemo u Hrvatsku kao destinaciju te smo stoga spremni i ulagati u vašu zemlju”, rekao je zamjenik direktora zadužen za Hrvatsku unutar TUI grupe, Johan Lundgren te dodao kako je TUI, osim nekih investicija koje su već proveli s tvrtkom Karisma Hotels Adriatic (KHA), zainteresiran i za projekt Kupari. Ministar Lorencin je vezano uz to naglasio kako je tekst natječaja za Kupare u pripremi te upućen u Vladinu proceduru.
Nakon sastanka s predstavnicima TUI-ja, direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić je naglasio kako je TUI vrlo važan strateški partner za Hrvatsku. „ Hrvatska turistička zajednica će i dalje pružati podršku TUI-ju kroz udruženo oglašavanje na tržištima, ali i putem organiziranja studijskih putovanja agenata, a prvo takvo putovanje je već predviđeno za svibanj ove godine. Dodatno veseli odluka o vraćanju TUIfly-a u Hrvatsku koji će, također od mjeseca svibnja, imati dvije linije iz Zadra, onu za Frankfurt i Hannover. Obje linije će biti u prometu dva puta tjedno i siguran sam kako je time stvoren jedan od glavnih preduvjeta za postizanjem odličnih rezultata “, rekao je Ivičić.
TUI grupa je najveći europski turoperator s više od 30 milijuna klijenata. Unutar grupe se nalazi 79 različitih kompanija, od kojih je 248 hotela u 30 zemalja diljem svijeta u njihovom vlasništvu. TUI grupa je u prošle tri godine uvela letove prema Hrvatskoj iz Njemačke i Belgije te novi kruzer na području Dubrovnika. U TUI-jevom katalogu za Hrvatsku nalazi se 65 hotela, dva krstarenja i tri izletničke kombinacije, a godišnje u Hrvatsku dovode 60 – 80 tisuća gostiju iz Njemačke.
U nastavku dana ministar Lorencin i direktor Ivičić su se susreli s predstavnicima britanskog turoperatora Thomas Cooka, Christianom Payrom i Oliverom Mueckom. Ministar Lorencin upoznao ih je s novim komunikacijskim konceptom i marketinškim aktivnostima koje će doprinijeti repozicioniranju brenda Hrvatska te stvaranju drugačijeg imidža. Također, predstavio im je program Hrvatska 365 usmjeren na smanjenje sezonalnosti, odnosno promoviranje raznih turističkih proizvoda koji mogu turiste privlačiti tijekom cijele godine.
Predstavnici britanskog turoperatora su tom prilikom izjavili kako ove sezone, unatoč nešto sporijem bukingu, očekuju bolje rezultate nego lani, a posebno ih je interesirala uključenosti kontinentalnih destinacija u program Hrvatska 365 te promocija Hrvatske kao biciklističke i vinske destinacije. Također su dodali kako u svojem portfelju Thomas Cook od ove godine prodaje i smještajne kapacitete u kontinentalnoj Hrvatskoj, odnosno Zagrebu i Osijeku jer shvaćaju da Hrvatska osim sunca i mora ima puno više toga za ponuditi.
Ministar Lorencin se u Berlinu susreo i s glavnim tajnikom UNWTO-a, Talebom Rifaijem, s kojim je izmijenio informacije o trenutnim svjetskim turističkim trendovima te planovima za organizaciju predstojeće 100. sjednice Izvršnog vijeća koja će se krajem svibnja održati u Rovinju. Također, održani su i sastanci s predstavnicima njemačkih autobuserskih udruga, RDA i BDO, kojima je ministar predstavio informacije o novom pojednostavljenom postupku prijave PDV-a za međunarodne autobusne prijevoznike, čime su oni bili vrlo zadovoljni te obećali o tome izvijestiti svoje članove.