Prema službenim podacima sustava turističkih zajednica, na Jadranu i u Gradu Zagrebu, od siječnja do prosinca 2014. godine, ostvareno je 13,05 milijuna dolazaka što predstavlja porast od 5 posto te 73,6 milijuna noćenja što predstavlja porast od 2 posto u odnosu na 2013. godinu.
Strani su turisti ostvarili 11,7 milijuna dolazaka što predstavlja porast od 5,2 posto i 67 milijuna noćenja što predstavlja rast od 2,2 posto u odnosu na 2013. godinu, dok su domaći turisti bilježili rast u dolascima od 1 posto te u noćenjima od 0,6 posto. „Iako je 2014. godina bila vrlo izazovna i zahtjevna, ostvareni su odlični rezultati koji ukazuju na postojanost hrvatskog turističkog sektora. Posebice vesele rezultati pred i posezone jer ukazuju na činjenicu da mjere koje poduzimamo, s ciljem produljenja sezone, daju rezultata. Tako su prošle godine u periodu predsezone, odnosno od siječnja do lipnja, te u periodu posezone, odnosno od rujna do prosinca, ostvareni porasti u dolascima za 344 tisuće (+5,6 posto) i u noćenjima za 1 milijun (+4 posto)“, istaknuo je ministar turizma Darko Lorencin.
Direktor Glavnog Ureda Hrvatske turističke zajednice, Ratomir Ivičić je dodao: „Ovako dobri rezultati turističke sezone zasigurno nisu iznenađenje svima nama u turističkoj industriji. Rast od 5 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima rezultat su kvalitetnoga rada svih dionika turističkoga sektora, dobro pripremljene turističke godine, ali i projekata koje je Glavni ured Hrvatske turističke zajednice pokrenuo u prošloj godini. Na ovaj način spremno smo odgovorili na sve izazove koje je pred nas postavio oporavak nama konkurentskih destinacija, ali i loše vrijeme posebno u srpnju. Isto tako, odlični pokazatelji turističkoga prometa posebno u posezoni pokazali su kako je projekt Hrvatska 365 čak i u svojoj pilot fazi doživio uspjeh.“
U apsolutnim brojkama najviše noćenja ostvareno je na području Istre, gdje bilježimo porast dolazaka od 1 posto (ukupno 22,2 milijuna), dok najveće poraste bilježi Grad Zagreb u kojem je ostvareno 1,6 milijuna, odnosno 13 posto više nego 2013. godine. Splitsko-dalmatinska županija ostvarila je 13,5 milijuna noćenja što je 5 posto više nego prošle godine. Na Kvarneru se bilježi 12,29 milijuna noćenja što predstavlja pad od 3 posto u odnosu na prošlu godinu. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 6,5 milijuna noćenja što predstavlja porast od 4 posto u odnosu na prošlu godinu. Rast u noćenjima bilježimo i u Zadarskoj županiji gdje je ostvaren rast od 5 posto (10 milijuna) i Ličko-senjskoj županiji gdje je također ostvaren rast od 5 posto noćenja (2 milijuna), dok je u Šibensko-kninskoj županiji ostvaren blagi pad od 1 posto noćenja (5,33 milijuna).
Prema kriteriju ostvarenog udjela u noćenjima, u 2014. godini, najjača emitivna tržišta čine: Njemačka, Slovenija, Austrija, Češka, Italija, Poljska, Slovačka, Nizozemska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Mađarska.
Izvrstan prosinac – ostvareno 16% više dolazaka i 8% više noćenja
Prema podacima sustava turističkih zajednica o ostvarenom turističkom prometu za prosinac 2014. godine, ostvaren je rast u dolascima za 16 posto te u noćenjima za 8 posto u odnosu na prosinac 2013. godine. Tako kumulativni podaci za mjesec prosinac govore o 154.676 dolazaka (+21 tisuća) i 390.542 ostvarenih noćenja turista na Jadranu i u Gradu Zagrebu (+30 tisuća). U navedenom razdoblju, strani su turisti ostvarili porast od 22 posto u dolascima (102.340) i porast od 16 posto u noćenjima (260.654). Domaći turisti u prosincu bilježe rast u dolascima za 5 posto (52.336) te pad od 4 posto u noćenjima (129.888).
U prosincu 2014. godine, u Gradu Zagrebu ostvareno je čak 20 posto više noćenja (100.619), u Istri 3 posto više noćenja (81.835), na Kvarneru 12 posto više noćenja (80.202), u Splitsko-dalmatinskoj županiji 44 posto više noćenja (49.391), u Dubrovačko-neretvanskoj županiji 13 posto više noćenja (39.150), u Zadarskoj županiji je ostvaren pad od 44 posto noćenja (23.745), u Šibensko-kninskoj županiji ostvaren je rast u noćenjima od 3,5 posto (11.344) te u Ličko-senjskoj županiji rast od 21 posto noćenja (4.256).
Prosinac je bio turistički najposjećeniji sa sljedećih emitivnih tržišta: Italija, Austrija, Slovenija, Njemačka, BiH, Srbija, Južna Koreja, SAD, Francuska, Ujedinjeno Kraljevstvo.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić zaključio je kako 2015. godina nosi nove izazove, a Glavni ured svojim projektima, ambicioznim Programom rada, kao i sinergijskim djelovanjem svih dionika u turističkoj industriji pokazat će kako Hrvatska nije samo destinacija sunca i mora već cjelogodišnja destinacija koja nudi kvalitetne proizvode i u kojoj svi naši gosti mogu uživati 365 dana u godini.