Kategorija:
Objavljeno:
Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice na današnjoj 37. sjednici usvojilo je Program rada Hrvatske turističke zajednice za 2015. godinu. Aktivnosti predviđene Programom rada za narednu godinu slijede odrednice Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma 2014.-2020. Kao i razvojni okvir i ključne smjernice Strategije razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine.
Program rada za 2015. godinu glavni fokus stavlja na aktivnosti usmjerene u povećanje svjesnosti o brendu Hrvatska, njegovoj prepoznatljivosti i jačanju na svim ključnim tržištima. Jednako tako, fokus je na aktivnostima kojima će se aktivno promovirati Hrvatska kao cjelogodišnja turistička destinacija, s glavnim naglaskom na one usmjerene na povećanje broja dolazaka i noćenja gostiju u razdobljima pred i posezone, kao i povećanju prosječne potrošnje gosta. Ukupni proračun Hrvatske turističke zajednice definiran prihvaćenim Programom rada za 2015. godinu je 328.380.000,00 kuna.
Program rada za 2015. godinu predstavlja veliki zaokret s fokusiranijim načinom rada te s dugoročnim ciljem udvostručenja turističke potrošnje, te je kao takav uvod u aktivnosti čija će se puna afirmacija i rezultati vidjeti u 2016. godini.
„Ovaj ambiciozni Program rada velik je izazov kako za Glavni ured, tako i za turističku industriju i sve njezine dionike u cjelini. 2015. godina nosi brojne promjene za Hrvatsku turističku zajednicu i hrvatski turizam. Rebranding, dakle novi vizualni identitet koji će u narednom razdoblju definirati našu prepoznatljivost, razvoj i puna afirmacija kvalitetnih specijaliziranih proizvoda, angažman globalne PR agencije, svakako su velike obveze, od kojih s punim pravom očekujemo prve vidljive rezultate već u 2015. godini. Sve naše aktivnosti u narednome razdoblju bit će usmjerene kvalitetnoj realizaciji zadaća definiranih Programom rada, ali i ciljeva ugrađenih u Strateški marketinški plan kao jedan, uz Strategiju, od najbitnijih dokumenata hrvatskog turizma u narednome razdoblju.'' – izjavio je direktor Ratomir Ivičić, direktor GU HTZ.
Prihvaćenim Programom rada aktivnosti Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice u narednoj će se godini jače okrenuti online komunikaciji, online i offline oglašavanju, unaprijeđenju odnosa s javnošću putem provedbe integrirane PR strategije kao i daljnjoj afirmaciji projekta Hrvatska 365. Važnu ulogu u daljnjoj implementaciji projekta Hrvatska 365 imat će turističke zajednice koje se trebaju osposobiti za djelovanje na načelu destinacijskih menadžment organizacija (DMO) i destinacijske menadžment kompanije (DMK) koje trebaju kreirati ponudu proizvoda.
U pogledu komunikacijske strategije na emitivnim tržištima, a sukladno smjernicama SMPHT-a i s ciljem optimizacije odnosa ulaganja i penetracije komunikacijskih poruka, HTZ će aktivnosti selektivno usmjeravati na odabrane geozone. Definirane su dvije skupine, ovisno o dostupnosti direktnim (ili one stop) letovima prema zračnim lukama Hrvatske ili dostupnosti cestovnim prijevozom s vremenom vožnje 4 – 6 sati do odabranih turističkih odredišta Hrvatske.
„Uza sve navedene projekte ne smijemo zaboraviti spomenuti i TIS kao jedan od najvažnijih projekata u narednoj godini. Njegova puna implementacija očekuje se u 2016. godini, dok će naredna godina biti testna godina za ovaj projekt čija je važnost neupitna za turističku industriju u cjelini. Dakle, 2015. godina bit će vrlo aktivna u ispunjavanju svih preuzetih zadaća. Ovaj zahtjevni Program rada pune prave rezultate pokazat će upravo u 2016. godini. ''- dodao je direktor Ivičić.
Osim usvajanja Programa rada za 2015. godinu, na današnjoj sjednici Turističko vijeće raspravljalo je i prihvatilo Izvješće o tijeku sezone i stanju na tržištima, Izvješće Nadzornog odbora o obavljenom nadzoru nad poslovanjem Hrvatske turističke zajednice za devet mjeseci 2014. godine, kao i Izvješće o ostvarenju Programa rada Hrvatske turističke zajednice s izvješćem o financijskom poslovanju za devet mjeseci 2014. godine. Nakon rasprave prihvaćeni su Izmjene i dopune Godišnjeg programa rada i financijskog plana za 2014. godinu te Prijedlog godišnjeg plana provođenja nadzora nad radom turističkih zajednica u 2015. godini. Osim toga, Turističko vijeće donijelo je odluku o sredstvima oglašavanja Hrvatske turističke zajednice u promotivnim kampanjama i/ili promotivnim/prodajnim kanalima subjekata javnog i privatnog sektora.
Ključne novosti u operativnim aktivnostima HTZ-a tijekom 2015. godine
• aktivnosti HTZ-a primarno će biti fokusirane na provedbu strateških planova (Plan jačanja snage nacionalnog turističkog brenda; Plan povećanja turističkog prometa u razdoblju pred i posezone; Plan povećanja prosječne potrošnje turista; Plan podrške industriji.)
• u okviru zadaća (taktika) obuhvaćenim svakim od strateških planova, HTZ će se fokusirati na nekoliko ključnih novosti (unapređenja) u radu:
A. Nova brending strategija hrvatskog turizma - projekt razvoja krovnog komunikacijskog koncepta nacionalnog marketinga u turizmu, tzv. „velike ideje“ i novih komunikacijskih konstanti (logotip, slogan i dr.)
B. Snažan fokus na integraciji komunikacijskih aktivnosti (osnažena globalna PR komunikacija, offline i online oglašavanje i dr.)
C. Puna afirmacija projekta povećanja prometa u pred i posezoni (PPS), nakon pilot projekta pokrenutog u 2014.
D. Učinkovitije sinergijsko oglašavanje u promotivnim kampanjama javnog i privatnog sektora (veći proračun, novi model, jednostavniji modeli i procedure)
E. Sustavno mjerenje učinkovitosti izvršenih promotivnih aktivnosti.
Sve naglašene aktivnosti, kao i sve ostale aktivnosti, detaljno opisane Programom rada HTZ-a za 2015., konceptualno i operativno su usmjerene prema ostvarenju temeljnog integralnog cilja uspostavljenog Strategijom razvoja turizma do 2020. (uz respektiranje i svih ostalih kolateralnih ciljeva), a to je povećanje atraktivnosti i konkurentnosti hrvatskog turizma, što u navedenom razdoblju treba rezultirati ulaskom u vodećih 20 turističkih destinacija svijeta prema kriteriju konkurentnosti (uz ostvarivanje prosječne godišnje stope rasta turističkog prometa koja će rezultirati dosizanjem željenih 86 milijuna noćenja u komercijalnim smještajnim kapacitetima, odnosno 14,3 mlrd. eura turističke potrošnje u 2020.).