WTM: Mega događaji pozitivni za turizam, ali traže planiranje i upravljanje

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Velike manifestacije, mega događanja ili spektakli pridonose turističkom prometu i uglavnom su dobro posjećeni, ali se moraju pažljivo planirati u strategijama gradova i mjesta u kojima se održavaju te njima treba pažljivo upravljati kako ne bi imali i ostavili negativne posljedice za destinaciju, jedan je od naglasaka s ministarskog summita održanog u utorak na turističkoj burzi WTM u Londonu.

Zanimanje za Hrvatskom na tom je summitu, kojeg organizira Svjetska turistička organizacija - UNWTO iznova potvrdio glavni tajnik UNWTO-a Taleb Rifai ocjenujujući da se Hrvatska dobro i planski turistički razvija.

Na summitu je sudjelovalo stotinjak ministara i drugih turističkih dužnosnika, među kojima i hrvatski ministar turizma Darko Lorencin, a ove se godine raspravljalo o utjecajima mega događanja, spektakla i velikih manifestacija na turizam i zajednicu u kojoj se održavaju. Lorencin je ovom prilikom predstavio top manifestacije održane tijekom ove godine u Hrvatskoj, kao što su Red Bull Air Race, Ultra Europe Music Festival, Croatia Harley Days, Riječki karneval i Špancirfest.

„Top manifestacije važan su dio naše turističke ponude jer one, uz proizvod sunca i mora, najčešće predstavljaju jedan od glavnih motiva dolaska u destinaciju. Manifestacije uvelike doprinose i produljenju sezone, jednom od glavnih ciljeva detektiranih u Strategiji razvoja turizma i Strateškom marketinškom planu. Tu je i veliki promotivni značaj top događanja, posebice kroz 'Word of mouth' – jednom od najpoželjnijih oblika promocije jer su pozitivna iskustva i preporuke naših prijatelja ono čemu najviše vjerujemo pri odabiru destinacije“, rekao je ministar Lorencin.

Dosta se govorilo pritom i o velikim sportskim spektaklima, poput Mundijala ove godine u Brazilu, ili Olimpijadi u Londonu, ali i o kulturnim te glazbenim festivalima, poput Donau Insel Festa koji kao besplatni glazbeni festival u Beču u tri dana ugosti oko tri milijuna ljudi.

Sve to, uz pozitivne, vrlo lako može donijeti i dosta negativnih stvari, ako se dobro ne pripremi i ako u tome ne sudjeluju zajedno privatni i javni sektor, kazao je Lorencin, dodajući kako se to vidi i na primjerima mega događanja u Hrvatskoj. Primjer za to je Ultra Europe festival, kojeg iduće godine čeka treće, još povećano izdanje, kao i Red Bull Air Race koji je ove godine u Rovinju imao dosta uspjeha, ali kojeg iduće godine u Hrvatskoj neće biti, kazao je Lorencin.
Tu do izražaja najviše dolazi kvaliteta i važnost destinacijskog menadžmenta koji mora osmisliti svojevrsni suživot tih mega događaja s ostalim proizvodima u destinacijama, a kao i ove i iduće godine Hrvatska će pomoći organizaciju takvih događanja, koja točno moglo bi se znati u siječnju, najavio je Lorencin. Kazao je i da je s Rifaiem razgovarao o pripremama za stotu sjednicu Izvršnog vijeća UNWTO-a, koja će se iduće godine u svibnju održati u Rovinju.

U sklopu WTM-a u Londonu, ministar Lorencin i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, susreli su se s predstavnicima najvećih svjetskih turoperatora - TUI, Thomas Cook, Monarh i Jet 2, a s kojima su razgovarali o poslovnim planovima za Hrvatsku.

„Interes koji su britanski partneri pokazali za Hrvatskom, kao i najave o povećanju od gotovo 15 posto kod nekih od partnera, pokazatelj su kako Hrvatska od britanskoga tržišta u narednom razdoblju doista može puno očekivati. Posebno raduje interes za projektom Hrvatska 365 koji su neki od partnera već implementirali u svoje programe za iduću godinu“, poručio je Ivičić.