U Opatiji otvoreni Dani hrvatskog turizma

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:

Jutros je u Opatiji započeo najveći ovogodišnji skup turističkih djelatnika - Dani hrvatskog turizma. Skup je svečano otvorio ministar turizma Darko Lorencin, a  na otvorenju su brojne okupljene pozdravili i gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić te župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina. Uz spomenute, na otvorenju su među brojnim domaćim i stranim uzvanicima prisustvovali i predsjednik Odbora za turizam Hrvatskog Sabora Goran Beus Richembergh, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić, predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.

 

„Drago mi je da smo se okupili u tako velikom broju na ovoj najsnažnijoj godišnjoj turističkoj manifestaciji u Hrvatskoj, za koju smo se  doista potrudili da bude stručno utemeljena, zanimljiva, korisna i u skladu s turističkim trendovima. Naglasak skupa je na ostvarenjima ove turističke sezone, ali i na onome što želimo i kako vidimo turistički razvoj naše zemlje. Osim u razmjeni znanja i iskustva, Dani hrvatskog turizma imaju važnu ulogu u jačanju suradnje privatnog i javnog sektora jer za realizaciju Strategije trebamo raditi i surađivati na svim razinama. Ključna riječ ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma je upravljanje destinacijom. Riječ je o najkompleksnijem izazovu na kojem želimo artikulirati turističku politiku. Iako se destinacijski menadžment već primjenjuje u destinacijama, želimo ga  formalizirati te putem zakona i propisa omogućiti njegovo nesmetano odvijanje, kako bi u konačnici svi postigli zajednički cijlj – povećanje konkurentnost turizma naše zemlje“, zaključio je ministar Lorencin te zaželio svim sudionicima uspješan rad na skupu.

 

„Upravljanje turističkom destinacijom“

 

Nakon službenog otvorenja, održan je prvi okrugli stol pod nazivom „Upravljanje turističkom destinacijom“. Sudionici okruglog stola bili su Esencan Terzibasoglu iz UNWTO-a, predstavnik Failte Irelanda Aidan Pender te Damir Medved iz tvrtke Ericsson Nikola Tesla, dok je u ulozi moderatora bila Blanka Belošević iz Ministarstva turizma RH.

Esencan Terzibasoglu je u svom izlaganju naglasila kako je turizam jedan od najjačih sektora na svijetu. Dodala je kako UNWTO puno radi na promoviranju turizma koji je, kako je rekla, vrlo važan sektor za Vlade i ključan izvor rasta. Napomenula je kako u kreiranju kvalitetnog brenda i održivom upravljanju turističkim razvojem vrlo važnu ulogu ima destinacijski menadžment.

Turističke trendove Irske i destinacijski razvoj ove zemlje predstavio je Aidan Pender iz Failte Irelanda. On je naglasio kako se turizam često i pogrešno shvaća kao industrija hotela, restorana i barova. Pender smatra kako su ta tri segmenta samo popratni zahtjevi modernih turista koji turizam ipak gledaju kroz specifične proizvode poput sportskog, kulturnog ili medicinskog turizma koji su ujedno i glavni motivi dolaska u određenu destinaciju. Pender zaključuje kako je ključ uspjeha u turizmu jaka suradnja javnog i privatnog sektora te kvalitetna analiza ciljanog tržišta.

O tehnologiji u turizmu govorio je Damir Medved koji je naglasio kako Hrvatska može ostvariti cilj Startegije razvoja turizma prema kojem do 2020. godine treba biti među 20 najkonkurentnijih turističkih zemalja. Dodao je da Hrvatska također može biti top destinacija na Sredozemlju kada govorimo o tehnologijama koje su važan segment cjelokupnog turističkog sektora.

 

„Strateški marketinški plan turizma Hrvatske 2014.-2020.“

 

U nastavku dana direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić predstavio je Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020. koji kao jedan od ključnih dokumenata kojim je definiran nacionalni turistički marketing Republike Hrvatske predstavlja kvalitetan okvir i temelj za sve nadolazeće operativne planove.  Planom su predložene strategije i inicijative stvaranja dodane vrijednosti za tržišta, strategije osvajanja gostiju s tradicionalnih i novih tržišta te boljeg upravljanja zadovoljstvom gostiju na destinacijama.

 

“Kako bi Hrvatska postala globalno prepoznatljivom turističkom destinacijom, visoko konkurentnom i otvorenom za investicije, nužno je ojačati snagu brenda i povećati konkurentnost, čime će se stvarati i dodatna radna mjesta, uz održivo upravljanje rastom i povećanje prihoda od turizma. Jednako tako, neophodno je diversificirati ponudu te poticati unaprjeđenje kvalitete u turizmu, uz punu afirmaciju elemenata autentičnosti, poticanje stvaranja dodane vrijednosti ponude i smanjenje sezonalnosti”, istaknuo je direktor Ivičić.

 

S ciljem jačanja snage turističkog brenda, Hrvatska turistička zajednica pristupit će izradi novog krovnog komunikacijskog koncepta, tj. nove nacionalne brending strategije, snažnije se okrenuti online i integriranoj komunikaciji, uz angažman jake globalne PR agencije.  Ciljevi SMPHT-a - jačanje nacionalnog turističkog brenda, povećanje turističkog prometa u razdoblju pred i posezone te povećanje prosječne potrošnje turista, bit će podržani i snažnom suradnjom koju će HTZ pružiti turističkoj industriji.

 

SMPHT definira i pet ključnih prodajnih segmenata (ljepota prirode, mora i obale, netaknutost destinacija -očuvana prirodna bogatstve, čisto more, jedinstvena obala i otoci, bogata kulturna baština, gastronomija te različitost životnih stilova), s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao ''mediteranskoga brenda prepoznatog po izvrsnosti i različitosti životnih ciljeva''.

 

 „Hrvatska 365“

 

Prezentaciju projekta razvoja pred i post sezone „Hrvatska 365“ održao je pomoćnik ministra Davor Ižaković, dok je Isabel Garana, direktorica Regije Europa iz Svjetske turističke organizacije – UNWTO uvodno kratko predstavila aktualne turističke podatke te planove razvoja svjetskog i europskog turizma. Prema podacima UNWTO-a 2013. godine je u svijetu zabilježeno 1,1 milijarda dolazaka, od čega je 563 milijuna u Europi. U prvoj polovici 2014. godine zabilježen je rast dolazaka od oko 5 posto, s time da je Hrvatska bilježila znatno veći rast od prosječnog, naglasila je Garana. Prema planovima UNWTO-a, do 2020.godine u svijetu se planira 1,4 milijarda dolazaka godišnje, a do 2030. čak 1,8 milijardi.

 

Predstavljajući projekt Hrvatska 365, pomoćnik Ižaković je naglasio kako je riječ o privremenom izvješću programa, dok će finalno izvješće biti predstavljeno na Nacionalnom PPS forumu koji je planiran krajem godine.

„Hrvatski turizam izrazito je sezonalnosti, a navedeni projekt usmjeren je upravo na jačanje perioda izvan glavne turističke sezone jer je produljenje turističke sezone jedan od glavnih izazova turizma Republike Hrvatske. Prvi i najvažniji zadatak projekta jest jačanje svjesnosti i prepoznavanja bredna hrvatskog turizma jer ako za proizvod nitko ne zna, taj proizvod niti ne postoji“, istaknuo je Ižaković.

 

 U projektu Hrvatska 365 sudjeluju 22 destinacije koje su za uključenje trebale osigurati poslovanje najmanje 50 posto smještajnih i ugostiteljskih objekata te uslužnih djelatnosti i trgovine na malo. Također, definirane su ključne geo zone u zračnom i cestovnom prometu, odnosno europske destinacije kojima se može omogućiti dolazak u Hrvatsku za najviše šest sati. Pomoćnik Ižaković je prilikom predstavljanja naglasio kako je sustav turističkih zajednica prilikom uključivanja u projekt pokazao izuzetno visoku razinu organiziranosti i spremnosti na suradnju koja je ključna za postizanje zajedničkog cilja.

 

U nastavku je održan 14. Hrvatski turistički forum čija je ovogodišnja tema „Trendovi i digitalni izazovi u turizmu“, u organizaciji, a tijekom današnjeg dana na DHT-u će također biti predstavljene mogućnosti financiranja turističkih projekta iz Strukturnih fondova EU. Večeras će biti i dodijeljene turističke nagrade u akciji „18. Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku 2014.”

 

Organizatori Dana hrvatskog turizma su Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska turistička zajednica, uz Novu TV kao medijskog partnera.