Hrvatska turistička zajednica objavila Javni poziv za izbor destinacija u pilot projektu PPS za posezonu 2014. godine

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Hrvatska turistička zajednica, temeljem Programa rada za 2014. i sukladno odrednicama novog Strateškog marketinškog plana, objavila je jučer Javni poziv za izbor destinacija u pilot projektu PPS za posezonu 2014. godine, s rokom podnošenja kandidatura do 20. srpnja 2014. godine.

Kako je jedan od ključnih zadataka Hrvatske turističke zajednice pokretanje marketinškog koncepta promicanja turističkog prometa u razdoblju pred i posezone (PPS koncept), te ujedno i jedan od strateških marketinških ciljeva ukupnog hrvatskog turizma, izrađen je PPS koncept promicanja turističkog prometa u razdoblju posezone 2014. godine.   

S ciljem kvalitetnijeg razvoja cijelog PPS koncepta, koji osim razvoja PPS destinacija obuhvaća i razvoj PPS doživljaja i PPS tvrtki, u posezoni 2014. godine provest će se pilot projekt za izbor PPS destinacija. Razdoblje posezone samostalno utvrđuje svaka destinacija koja se kandidira, s time da posezona mora obuhvatiti razdoblje najmanje od 1. rujna do 15. listopada 2014.

Nastavno na navedeno, Hrvatska turistička zajednica putem Javnog poziva odabrat će 15 destinacija kojima će se dodijeliti oznaka PPS destinacije sukladno kriterijima i uvjetima Javnog poziva.

Tko su kandidati  za PPS destinaciju i što destinacija ovim konceptom dobiva?

Za potencijalnu PPS destinaciju u pilot projektu za posezonu 2014. godine mogu se kandidirati sve destinacije koje su dostupne ciljanim geo tržištima i to destinacije u dosegu zračne luke koje u PPS razdoblju imaju direktne zračne linije iz inozemstva s ukupnim vremenom putovanja manjim od šest sati, te destinacije do kojih vrijeme putovanja cestovnim/kopnenim prijevozom iz inozemstva traje manje od šest sati.

Destinacije koje će sudjelovati u pilot projektu moraju u propisanim rokovima zadovoljiti opće (u razdoblju posezone treba biti osigurana raspoloživost temeljne ponude na destinaciji te raspoloživost dodatnih sadržaja na destinaciji) i posebne uvjete (pri turističkoj zajednici osnovati destinacijski PPS klub, čiji je koordinator direktor turističke zajednice grada/općine, odnosno, u slučaju da se kao potencijalna PPS destinacija kandidira rivijera, otok ili područje, turističke zajednice dogovorno će utvrditi direktora turističke zajednice koji će biti koordinator) Javnoga poziva.

Hrvatska turistička zajednica odabranim destinacijama osigurat će veću tržišnu vidljivost/prepoznatljivost za ciljane segmente kroz dodjelu oznake „PPS destinacija“, članstvo u nacionalnom PPS klubu, isticanje „PPS destinacija“ na posebnoj PPS podstranici na web portalu HTZ-a, organiziranje posebnih prezentacija za turoperatore i turističke agencije, organiziranje posebnih studijskih putovanja za novinare i agente, organiziranje posebne PPS komunikacijske kampanje (PR, offline i online marketing) te ostale marketinške/tržišne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice.

Ključno je navesti kako se pod PPS konceptom podrazumijeva razvoj atraktivne i konkurentne destinacijske ponude s dodanom vrijednošću u razdoblju pred i posezone koja će pozicionirati Hrvatsku kao zemlju koja izvan glavne turističke sezone nudi posebne, autentične i privlačne turističke proizvode, dostupne cestovnim i/ili zračnim prijevozom, zatim, kreirati nove motive dolaska i proizvode za različite potrošačke segmente i tržište posebnih interesa, prilagođene preferencijama kupaca u PPS razdoblje te omogućiti produženje turističke sezone i smanjenje sezonalnosti te povećanje turističkog prometa. Na taj način Hrvatska će očekivano ostvariti ciljeve zacrtane Strategijom razvoja turizma do 2020. godine i pozicionirati se među 20 turistički najkonkurentnijih zemalja svijeta.  

Napominjemo kako bi veliku ulogu u razvoju PPS koncepta trebale bi imati turističke zajednice koje bi od iduće godine trebale funkcionirati prema tzv. DMO modelu i time zapravo aktivno i snažno započeti upravljanje turističkim proizvodom, ali i samom destinacijom. Kreiranjem novih motiva dolazaka i proizvoda za različite  potrošačke segmente i tržišta posebnih interesa, posebno prilagođene sklonostima kupaca u PPS razdoblju s ciljem produženja turističke sezone i povećanja turističkog prometa, hrvatski turizam više neće ovisiti o vremenskim (ne)prilikama i blagdanima kao što je to slučaj danas.

Zaključno, provedba PPS koncepta predviđena je u više faza, s početkom primjene u posezoni 2014. godine, dok se puna primjena očekuje iduće godine. Sustav oznaka pridonijet će boljoj vidljivosti i percepciji turista o Hrvatskoj kao destinaciji s atraktivnom PPS ponudom, ali i osigurati neposrednu korist nositeljima kroz veću vidljivost i prepoznatljivost te lakše tržišno pozicioniranje. Jednako tako, za očekivati je kako će rezultati već ove posezone pokazati kvalitativne aspekte PPS koncepta, ključnog za povećanje prihoda od turizma te popunjenosti smještajnih kapaciteta i izvan glavne turističke sezone.