Kategorija:
Objavljeno:
U Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice održana je jučer koordinacija direktora turističkih zajednica županija i Turističke zajednice grada Zagreba koju su vodili zamjenik ministra turizma Ratomir Ivičić i pomoćnik ministra turizma Davor Ižaković i na kojoj je, kao središnja točka dnevnoga reda, predstavljen Prijedlog Javnog poziva za izbor destinacija u pilot projektu PPS za promicanje turističkog prometa u razdoblju posezone 2014. godine.
Kako je jedan od ključnih zadataka Hrvatske turističke zajednice u 2014. godini pokretanje marketinškog koncepta promicanja turističkog prometa u razdoblju pred i posezone (PPS koncept), a ujedno i jedan od strateških marketinških ciljeva ukupnog hrvatskog turizma, sukladno odrednicama Programa rada za 2014. i novog Strateškog marketinškog plana izrađen je prijedlog navedenog Javnog poziva.
S ciljem kvalitetnijeg razvoja cijelog PPS koncepta koji osim razvoja PPS destinacija, obuhvaća i razvoj PPS doživljaja i PPS tvrtki, u posezoni 2014. godine provest će se pilot projekt za izbor PPS destinacija. Razdoblje posezone samostalno utvrđuje svaka destinacija koja se kandidira, s time da posezona mora obuhvatiti razdoblje najmanje od 1. rujna do 15. listopada 2014. Nastavno na navedeno, Hrvatska turistička zajednica putem javnog poziva odabrat će 15 destinacija kojima će se dodijeliti oznaka PPS destinacije sukladno kriterijima i uvjetima Javnog poziva.
Za potencijalnu PPS destinaciju u pilot projektu za posezonu 2014. godine mogu se kandidirati sve destinacije koje su dostupne ciljanim geo tržištima i to destinacije u dosegu zračne luke koje u PPS razdoblju imaju direktne zračne linije iz inozemstva s ukupnim vremenom putovanja manjim od šest sati, te destinacije do kojih vrijeme putovanja cestovnim/kopnenim prijevozom iz inozemstva traje manje od šest sati.
Odabranim destinacijama koje će sudjelovati u pilot projektu za posezonu 2014. godine i koje će u propisanim rokovima zadovoljiti opće i posebne uvjete Javnog poziva, HTZ će osigurati veću tržišna vidljivost/prepoznatljivost za ciljane segmente kroz dodjelu oznake „PPS destinacija“, članstvo u nacionalnom PPS klubu, isticanje „PPS destinacija“ na posebnoj PPS podstranici na web portalu HTZ-a, organiziranje posebnih prezentacija za turoperatore i turističke agencije, organiziranje posebnih studijskih putovanja za novinare i agente, organiziranje posebne PPS komunikacijske kampanje (PR, offline i online marketing) te ostale marketinške/tržišne aktivnosti HTZ-a.
Ključno je navesti kako se pod PPS konceptom podrazumijeva razvoj atraktivne i konkurentne destinacijske ponude s dodanom vrijednošću u razdoblju pred i posezone koja će pozicionirati Hrvatsku kao zemlju koja izvan glavne turističke sezone nudi posebne, autentične i privlačne turističke proizvode, dostupne cestovnim i/ili zračnim prijevozom, zatim, kreirati nove motive dolaska i proizvode za različite potrošačke segmente i tržište posebnih interesa, prilagođene preferencijama kupaca u PPS razdoblje te omogućiti produženje turističke sezone i smanjenje sezonalnosti te povećanje turističkog prometa.
Zaključno, provedba PPS koncepta predviđena je u više faza, s početkom primjene u posezoni 2014. godine. Sustav oznaka pridonijet će boljoj vidljivosti i percepciji turista o Hrvatskoj kao destinaciji s atraktivnom PPS ponudom, ali i osigurati neposrednu korist nositeljima kroz veću vidljivost i prepoznatljivost te lakše tržišno pozicioniranje.
Direktori županijskih turističkih zajednica, komentirajući rezultate turističkog prometa, naglasili su kako je u pojedinim slučajevima došlo do pada u razdoblju siječanj-svibanj, ali su i spomenuli dobre najave koje stižu s emitivnih tržišta, pa je realno očekivati dobre lipanjske brojke te turističku sezonu, za koju je odrađena kvalitetna priprema, na tragu lanjske. Između ostaloga, iznesen je zanimljiv podatak o velikom broju dolazaka Korejaca u dosadašnjem tijeku godine, koji je osobito obuhvatio gradove Zagreb, Zadar, Split i Dubrovnik te NP Plitvička jezera, a rezultat je snimanja reality showa 'Noonas over Flowers' u kojoj nekoliko poznatih korejskih glumica putuje Hrvatskom kao backpackeri. Jednako tako, zaključeno je kako su za Hrvatsku iznimno važna i skandinavska tržišta te poljsko, francusko i britansko tržište, a na nekima od njih i ove se godine očekuju dvoznamenkasti porasti u turističkome prometu.