Prema podacima sustava eVisitor, turisti s našeg najvažnijeg emitivnog tržišta - Njemačke, na današnji dan u Hrvatskoj su ostvarili više od 3 milijuna dolazaka te više od 22 milijuna noćenja, što je izvrstan rezultat i rast od 16 posto u dolascima te 18 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje rekordne 2019. godine. Ovaj je rezultat još i značajniji obzirom da je 3 milijuna dolazaka s njemačkog tržišta u 2019. godini ostvareno tek krajem prosinca.
„Njemačka je naše tradicionalno najvažnije tržište koje ostvaruje udio od oko 28 posto ukupnih komercijalnih noćenja realiziranih u Hrvatskoj iz inozemstva. Ovi ostvareni rezultati dodatno bude optimizam jer su Nijemci poznati kao gosti koji izuzetno cijene i traže kvalitetu pa je ovo ujedno i potvrda uspješnosti Hrvatske kao turističke destinacije. Zahvaljujem kolegama iz naših predstavništava u Frankfurtu i Münchenu koji su odigrali vrlo aktivnu ulogu u postizanju ovih rezultata, kao i svim turističkim subjektima koji su svojim ulaganjima u njemačko tržište doprinijeli poziciji Hrvatske kao jedne od omiljenijih inozemnih destinacija Nijemaca“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice nadodavši kako u ovom trenutku u Hrvatskoj boravi više od 140.000 njemačkih turista.
Nijemci su u dosadašnjem dijelu godine najviše dolazaka i noćenja ostvarili u Istri, na Kvarneru te u Zadarskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji, dok su od smještaja najčešće birali objekte u domaćinstvu, kampove i hotele.
„Nakon dvije godine ograničenja, Nijemci su u 2022. ušli s velikom željom za putovanjima. Sva mjerodavna istraživanja provedena uoči sezone potvrđivala su taj trend, a mi smo na temelju tih podataka planirali i realizirali promotivne kampanje i aktivnosti, kao i suradnje s njemačkim subjektima, a koje su na koncu i polučile ove odlične rezultate. Hrvatska je danas na njemačkom tržištu vrlo prepoznatljiv turistički brend te smo jedna od najvažnijih inozemnih destinacija Nijemaca za ljetni odmor“, izjavio je Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu, naglasivši kako je primarni cilj u narednim godinama zadržavanje, odnosno daljnje učvršćivanje tržišne pozicije Hrvatske.
Odlične turističke rezultate na njemačkom tržištu komentirala je i Nera Miličić, voditeljica Ispostave HTZ-a u Münchenu. „Čestitam svim turističkim djelatnicima u Hrvatskoj i na tržištu, na kvalitetnoj i odlično odrađenoj turističkoj sezoni, za koju nam naši partneri cijelo ljeto šalju pohvale zadovoljnih gostiju. Njemačko tržište je ovogodišnjim rastom još jednom potvrdilo važnost njemačkih turoperatora i vjernost njemačkih gostiju, koji su i u izazovnim pandemijskim godinama odigrali ključnu ulogu u hrvatskom turizmu. U rezultatima ove godine se ogledaju pozitivna iskustva gostiju koji su posjetili našu zemlju proteklih godina i sve bolji imidž Hrvatske kao destinacije u Njemačkoj. Tome je svakako doprinijela i preporuka za odmor u Hrvatskoj jedne od najvažnijih njemačkih institucija ADAC, što je bilo posebno značajno za sve goste koji putuju osobnim automobilom, a kojih je s ovog tržišta preko 70 posto“, izjavila je Miličić.
Pozitivni trendovi s tržišta Njemačke rezultat su kvalitetnih promotivnih kampanja, ali i suradnji s partnerima među kojima su najvažniji turoperatori, agencije i aviokompanije, a tu je i vrlo učinkovita suradnja s njemačkim autoklubom ADAC. U zadržavanju ovih pozitivnih trendova zasigurno će doprinijeti i nastup Hrvatske kao zemlje partnera na rođendanu Hamburške luke, u najavi je i posebna prezentacija Hrvatske na Oktoberfestu, dok će se u suradnji s Veleposlanstvom RH u Berlinu organizirati svečani koncert povodom 30. godišnjice uspostave diplomatskih odnosa Hrvatske i SR Njemačke.
Dodajmo i to kako će Hrvatska u 2023. godini biti zemlja partner na sajmu F.RE.E. München, jednom od najvažnijih turističkih sajmova na svijetu, koji će se održati u razdoblju od 22. do 26. veljače i koji će biti izvrsna prilika za dodatnim isticanjem naše zemlje uoči početka intenzivnijih turističkih putovanja u idućoj godini.