Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je tijekom pretposljednjeg vikenda u lipnju, ujedno i produljenog vikenda, od petka, 18. lipnja do srijede, 23. lipnja 2021. godine, ostvareno 330.000 dolazaka i 1,6 milijuna noćenja. Od ukupnog broja noćenja strani turisti su ostvarili 1,2 milijuna noćenja, a domaći 335.000 noćenja.
Tijekom vikenda najveći broj turista u Hrvatsku došao je iz Njemačke (46.000), zatim Slovenije (41.000), Austrije (31.000) i Poljske (24.000). Prosječan dnevni broj turista tijekom proteklih pet dana je bio 313.000, dok je u istom razdoblju protekle godine bio manji za oko 104.000. Najviše noćenja ostvareno je u Istarskoj (475 tisuća), Primorsko-goranskoj (322 tisuća), Splitsko-dalmatinskoj (258.000), Zadarskoj (233.000) i Šibensko-kninskoj županiji (105.000). Gledajući prema destinacijama najviše noćenja tijekom proteklog vikenda ostvareno je u Rovinju (85 tisuća), Poreču (54 tisuća) i Viru (47 tisuća). Prema vrsti smještaja najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu, kampovima te hotelima.
„Potražnja za Hrvatskom kao odgovornom turističkom destinacijom kontinuirano raste, čemu te je od početka lipnja dnevni broj turista porastao za oko 200.000, a samo tijekom ovog produženog vikenda u Hrvatsku je došlo 330.000 novih turista. Dobra epidemiološka situacija ostaje ključna i u mjesecima pred nama stoga pozivam sve turističke djelatnike, turiste i sve naše sugrađane da se nastave pridržavati epidemioloških mjera. Samo tako možemo zadržati status sigurne destinacije te doprinijeti što boljoj sezoni jer siguran turizam je uspješan turizam“, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
Od početka godine do danas u Hrvatskoj je ostvareno 2 milijuna dolazaka te 8,4 milijuna noćenja turista, odnosno ostvaren je rast od 57 posto u dolascima i rast od 58 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2020. godine.
”S oko 4,4 milijuna noćenja ostvarenih u lipnju premašili smo turistički promet ostvaren u istom razdoblju lani za više od 80 posto, a najviše dolazaka bilježimo upravo s tržišta na kojima trenutno provodimo našu glavnu ovogodišnju pozivnu kampanju „Trust me, I’ve been there“. Trenutne brojke turista u zemlji pokazuju da je Hrvatska i ove godine jedna od hit i najsigurnijih destinacija Mediterana. Pred nama su glavni ljetni mjeseci u kojima očekujemo još intenzivniji turistički promet, a naše građane i turističke djelatnike još jednom pozivam na odgovorno ponašanje i pridržavanje propisanih mjera jer je povoljna epidemiološka situacija u zemlji osnovni preduvjet za uspješnu turističku sezonu“, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.