Hrvatska turistička zajednica predstavlja hrvatsku turističku ponudu na sajmu ITB Asia 2019., vodećem turističkom sajmu za azijsko-pacifičku turističku industriju koji okuplja međunarodne izlagače iz MICE, odmorišnog i korporativnog turističkog segmenta te se održava u Singapuru od 16. do 18. listopada. Trodnevni program sajma održava se u singapurskom Marina Bay Sandsu sa središnjom temom „Hrabre misli, smjeli pokreti“.
Sajam je posjetio direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić koji je tom prilikom izjavio: „Sudjelovanje na ITB Asia 2019. nastavak je aktivnosti HTZ-a usmjerenih na vrlo važno azijsko tržište s obzirom da azijski turisti pretežno putuju u razdobljima pred i posezone te imaju veliki utjecaj na daljnju afirmaciju Hrvatske kao cjelogodišnje turističke destinacije. U fokus rada ove godine postavili smo si predstavljanje cjelokupne hrvatske turističke ponude na dalekim tržištima poput Australije, SAD-a, Kine, Južne Koreje i Singapura jer nam je cilj smanjiti ovisnost hrvatskog turizma o tradicionalnim europskim tržištima“.
Direktor Staničić je dodatno naglasio kako je u dosadašnjem dijelu godine s azijskog tržišta ostvaren rast od 10 posto u dolascima i noćenjima u usporedbi s istim razdobljem lani. Turisti iz Azije u prosjeku se odlučuju za dva do tri prekomorska putovanja godišnje, uz jedno long haul putovanje u trajanju od 10 do 21 dan. U Hrvatsku najviše dolaze u lipnju, a omiljene destinacije su im Dubrovnik, Zagreb i Split. „Iznimno vesele povratne reakcije velikih turoperatora Holiday Tours&Travel Singapure, Pacific Leisure Group, Globe Travels i C&D Global Tourism Group, Inspiring Vacations, te Wings Away Travel koji su već sada potvrdili pojačan interes za Hrvatskom u 2020. godini“, zaključio je Staničić.
U sklopu prvog dana sajma, direktor Staničić održao je sastanke i s Kristianom Brumbyem, direktorom međunarodnih partnerstva OTT-a globalne renomirane online turističke platforme za učenje o turističkim destinacijama koja predstavlja primarni izvor znanja za putničke profesionalce diljem svijeta. Mjesečno ju koristi više od 20 tisuća turističkih profesionalaca koji biraju između 200 ponuđenih tečajeva. Sastanak je održan i sa Gianluigiem Bazziniem, komercijalnim managerom Skyscannera, jednim od najpoznatijih svjetskih turističkih pretraživača zrakoplovnih letova, smještaja, najma automobila, putničkih agencija koji na mjesečnoj razini broji preko 100 milijuna individualnih posjeta. Razgovaralo se o mogućnostima buduće zajedničke suradnje s obzirom da je Skyscanner od 2016. dio Ctrip-a, najveće agencije u Kini i druge najveće putničke agencije na svijetu.
Uz HTZ, na 12. izdanju sajma od izlagača iz Hrvatske sudjeluje i Turistička zajednica grada Zagreba. „Kontinuirano od 2011. godine nastupamo na ovom najznačajnijem sajmu za azijsko tržište te bilježimo rastuće zanimanje publike za glavni grad Hrvatske. Predstavljamo odmorišnu, ali i poslovnu ponudu Zagreba s posebnim naglaskom na zdravstveni turizam te kulturni segment koji je itekako zanimljiv gostima iz Singapura, Malezije, Kine, Tajvana, ostalih dalekoistočnih zemalja te Australije“, izjavila je direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld nadodavši kako se značaj nastupa na ITB Asia posebno vidi u strukturi zagrebačkih gostiju koja je drugačija od ostatka Hrvatske. Naime, uz goste iz SAD-a i Njemačke, u samom vrhu dolazaka i noćenja u Zagrebu nalaze se turisti iz Dalekog istoka te Australije.
ITB Asia ove je godine privukao preko 1300 izlagača iz 127 zemalja svijeta, sajam će posjetiti preko 13.000 profesionalaca u turizmu, a sudionici mogu izabrati između 200 predavanja u kojima sudjeluje preko 260 renomiranih govornika. Uz primarni fokus na novim putničkim trendovima za iduću godinu, ovogodišnja konferencijska predavanja donose niz tema od korporativnih putovanja, preferencija kineskih putnika, destinacijskog marketinga, održivog razvoja destinacija i halal turizma do inovativnih putničkih tehnoloških rješenja. Sajam je posjetio i Veleposlanik Republike Hrvatske u Republici Indoneziji Nebojša Koharović.